Mozaikom radionica do sigurnog interneta

sandra_dasencic

Sandra Dasenčić Eterović

Već tradicionalnim obilježavanjem Dana sigurnijeg clip_image002interneta u našoj školi, želimo educiranjem stvoriti sigurno okruženje u online svijetu.

Internet kao koristan alat, djeci nudi mogućnost komunikacije s vršnjacima, učenja i razvoja kreativnosti. No ako pri tome zanemarimo moguće opasnosti, djeca mogu biti izložena raznim neprimjerenim sadržajima, neistinitim informacijama, te ugrožavanju vlastite privatnosti.

U izvedbi projekta uključeni su učenici od 5. do 8. razreda gdje su održane razne radionice i predavanja. Za pripremu predavanja korišteni su obrazovni sadržaji s portala Pet za net.

U 5. i 6. razredu obrađena je nastavna jedinica Digitalni tragovi (Modul 3). U uvodnom dijelu predavanja je pročitana Priča o Karli, koja je učenike potaknula na razmišljanje, a kasnije i raspravu o tome otkrivamo li na internetu previše podataka o sebi. Zatim je učenicima prikazan film Digitalni tragovi, gdje im je na slikoviti način prikazano da svaki put na internetu ostavljamo vlastiti digitalni otisak. Razgovarali smo o tome što o nama govori naš digitalni otisak i kako podaci koje objavljujemo mogu utjecati na našu budućnost.

Predavanje je potaklo učenike da bolje čuvaju osobne podatke, te da je vrlo važno paziti što objavljujemo, jer jednom objavljeno je vrlo teško obrisati. U završnom dijelu sata učenici su igrali Multimedijsku igru “Sigurnost djece na internetu” i igru – Modul 3 1.2. Digitalni tragovi.

Učenicima 7. i 8. razreda održana je nastavna jedinica Što učiniti? (Modul 3), gdje se u uvodnom dijelu sata razgovaralo o njihovim dosadašnjim iskustvima o nasilju na internetu – cyberbullyingu. Nakon toga učenici su gledali film Borimo se protiv toga zajedno, koji ih je uveo u temu a kasnije i razgovor o njihovim vlastitim iskustvima. Učenici su istaknuli da osjećaj anonimnosti i nevidljivosti na internetu, mogu ohrabrivati osobu da čini ono za što ne bi imala hrabrosti u svakodnevnom životu. Razgovaralo se o tome kako bi se osjećali da smo na mjestu žrtve i koji su mogući načini rješavanja elektroničkog nasilja. Igranjem igre Digizen game, učenici su rješavali razne problemske situacije.

U završnom dijelu sata učenici su izrađivali razne edukativne sadržaje.

U programu Microsoft Office Publisher izrađen je strip o sigurnijem internetu.

clip_image004
Slika 1. Strip

Učenici 7. razreda izradili su edukativne brošure koje sadrže savjete kako biti siguran na internetu.

clip_image006
Slika 2. Edukativni letak

U programu Microsoft Office Word, izrađeni su kalendari u 7. razredu.

clip_image008
Slika 3. Kalendar

Koristeći program Microsoft Office PowerPoint, izrađene su brojne prezentacije.

clip_image010
Slika 4. PowerPoint prezentacije

Raznim radionicama i ove godine prisjetili smo se važnosti odgovornog korištenja informacijskih i komunikacijskih tehnologija.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Sigurnost na internetu i označen sa , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.