Klik generacija, klik komunikacija!

katarina_kotrla

Katarina Kotrla

Osnovna škola „Dobriša Cesarić“ iz Požege drugu godinu za redom obilježila je Dan sigurnijeg interneta 10. veljače 2015. Cijeli taj tjedan bio je u duhu promicanja sigurnosti i odgovornosti na „mreži.“.

1 (800x600)Ove školske godine, već u prosincu 2014. godine, učenici osmih razreda krenuli su s pripremama. Na prvom sastanku, gdje se raspravljalo o raznim problemima prilikom korištenja tehnologije i interneta, zaključili smo da je komunikacija postala jedan od vodećih problema mladih generacija. I tako smo odlučili pokrenuti bolji internet zajedno pod motom: „Klik generacija, klik komunikacija!“. Ciljana skupina bio je uzrast četvrtog, petog i šestog razreda naše škole.

Zašto baš taj moto?

2 (800x600)Klik generacija jer smo primijetili da se djeca danas jako malo igraju zajedno, rijetko nešto izrađuju sami, a igračke su im uglavnom računala i mobiteli. Klik komunikacija jer u današnje vrijeme djeca i mladi polako zaboravljaju ili čak ne znaju lijepo razgovarati, lijepo se družiti, lijepo se izražavati. Osjećaje zamjenjuju sretnim i tužnim smajlićima, a prekrasni hrvatski jezik i rječnik iskrivljuju kraticama ili čak engleskim izrazima.

Tijekom mjeseca siječnja osmaši su vrijedno prikupljali materijale, statističke podatke, članke iz novina, izrađivali su prezentacije na temu elektroničkog nasilja te glogstere. U svojim pripremama koristili smo sadržaje i upute školskog kurikuluma „Sigurnost djece na internetu“. Također upotrijebili su i videouratke s prošlogodišnjeg natječaja „Stvorimo bolji internet zajedno“. Na sam Dan sigurnijeg interneta organizirali smo dvije radionice za spomenute mlađe generacije.

Prikazana su 3 uratka:

1. Ružica Antolović, 8.a i Laura Čokrlić, 8.d: ZABORAVLJENA ODJAVA

2. Iva Crnjac, Laura Zanetti, Lara Engelmann, Lucija Pavlović, 8.b : NEOSTVARENO LJETOVANJE

3. Martina Berger, 8.c: SLUČAJ OTMICE I PEDOFILIJE

Poruka je bila jasna: Jedan klik može zaista promijeniti vaš život, ali i živote drugih ljudi ako je poslan u krivo vrijeme, na krivo mjesto, krivoj osobi ili skupini ljudi.

Nakon prikaza svakog uratka, publici su bila postavljana mnoga pitanja. Kao npr.

  1. Na koji sve način ljudi danas komuniciraju putem digitalnih medija?
  2. Koje medije ti koristiš u komunikaciji?
  3. Prepoznaješ li oblik elektroničkog nasilja u pojedinom filmu?
  4. Što biste poručili Tomijevoj sestri? (Zaboravljena odjava)
  5. Tko je bio Igor? (Slučaj otmice i pedofilije)
  6. Tko je odgovoran što djevojčice ove godine nisu otišle na more? (Neostvareno ljetovanje)
  7. Da je tvoja prijateljica žrtva elektroničkog nasilja i povjeri se baš tebi, što bi joj savjetovao?
  8. Što misliš, koje je nasilje gore, elektroničko ili vršnjačko/međugeneracijsko?

I mnoga druga pitanja.

Publika je pažljivo slušala i vladalo je oduševljenje prilikom projekcija svih filmova. Rado su sudjelovali i u dijalogu te iskreno odgovarali na pitanja. Od oko 160 sudionika radionice toga dana (5. i 6. razred) samo desetak učenika nema mobilni uređaj, dok računalo imaju sva djeca kod kuće. Bili su iznenađeni statističkim podacima koje su osmaši objavili nakon svakog filma, a odnose se na postotak žrtava raznih oblika elektroničkih nasilja djece njihove dobi.

Zatim su uslijedili savjeti koji će im pomoći u prepoznavanju lažnog predstavljanja sugovornika s „druge strane“, kako zaštiti vlastitu privatnost npr. na društvenim mrežama, što se nikada ne smije objavljivati, zašto trebamo poštivati privatnost drugih, kada i kome prijaviti nasilje.

Budući da u našoj školi postoje aktivisti kampanje „Dislajkaj mržnju na internetu“, izradili su još jedan kratki videouradak koji je bio prikazan na kraju.

Misav Mandić, Tea Petrinović, Martina Berger, Barbara Jušić, Šimun Pavković, Anamari Puljić, 8.c: DISLAJKAJ MRŽNJU NA INTERNETU

Svojim porukama promiču bolji i sigurniji internet, internet bez mržnje.

I na kraju, kako bi bili sigurni da su njihov trud i predavanje uspjeli, osmaši su zamolili mlađe generacije da na listić papira, koji im je unaprijed podijeljen, napišu jedno pravilo dobre klik komunikacije za buduće Cesarić generacije.

Kasnije ćemo pomoću tih pravila izraditi plakat koji će nositi pravila klik komunikacije za sve učenike naše škole.

Na izlasku iz dvorane upućeni su u razgledavanje hodnika škole gdje su bile postavljene projekcije glogstera na istu temu.

U idućem tjednu, 17. veljače 2015., u suradnji s PU Požeško-slavonske županije za učenike sedmih razreda također je organizirano stručno predavanje na temu SIGURNOST I ZAŠTITA DJECE NA INTERNETU. Djelatnik policijske uprave Krunoslav Kokić podsjetio je učenike na oblike rizičnih ponašanja prilikom korištenja društvenih mreža te upozorio na postojeći Kazneni zakon o kriminalnim djelima.

MUP 2 (800x447)MUP 3 (800x447)

Tim završnim predavanjem zatvorili smo projekt posvećen internetu koji je ujedinio 18 razrednih odjela od 4. do 8. razreda, oko 380 učenika naše škole.

Ovo je bio jedan izuzetno zanimljiv tjedan- spoj mašte, kreativnosti, stručnosti i ozbiljnosti kada je riječ o korištenju tehnologije u svakidašnjem životu. Svi ovi radovi proizašli su iz bistrih glava četrnaestogodišnjaka, a njihova tematika i pravilan ishod nama učiteljima je povratna informacija. Uspjeli smo ih osvijestiti! Posebna čast osmašima bila je svakako predavati i poučavati mlađe generacije, bar na jedan sat postati njihov veliki učitelj.

Navedeni događaj objavljen je i na web stranici naše škole.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Sigurnost na internetu i označen sa , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.