Ja zvonim, a ti?

ivanka_kranjcevic-oreskovic

Ivanka Kranjčević-Orešković

Srednja škola Otočac je jedna od osamnaest škola koje sudjeluju u kampanji “NOT – Nasilje ostavlja tragove – zvoni za nenasilje” koju koordinira Centar za mirovne studije uz pomoć lokalnih partnera, Savjetovališta “Luka Ritz” Zagreb, udruge Delfin iz Pakraca i udruge Pokretač iz Korenice .

2014. godine Centar za mirovne studije u suradnji s partnerima proveo je istraživanje o percepciji nasilja u osnovnim i srednjim školama s područja Grada Zagreba, zapadne Slavonije i Like.

Detaljne informacije o istraživanju te pregled programa prevencije vršnjačkog nasilja u izvedbi raznih organizacija civilnoga društva, nalaze se u publikaciji Prikaz rezultata istraživanja o vršnjačkom nasilju i pregled programa prevencije vršnjačkog nasilja.

Pored istraživanja kampanja je provođena kroz razne aktivnosti kojima je cilj prevencija nasilja i promicanje nenasilja, poput okruglih stolova, radionica, škole ljudskih prava i sl.

U našoj školi odlučili smo se posebno osvrnuti na problem internetskog nasilja i o njemu progovoriti kroz izradu plakata i edukativnim programom o istom. Kroz oluju ideja kako ćemo i što raditi pojavila se ideja o zvonu koje će pratiti program, a zajedno s njim i slogan Ja zvonim, a ti?

Većina razreda uključila se u izradu plakata pokazujući svoje umijeće pretraživanja interneta, pronalaženja slika, ideja, crtanja, bojanja… Na plakatu 2. ekonomske pojavili su se i stihovi spjevani za tu zgodu:

…… Osoba s druge, tvoje suprotne
strane, od tuge i plača često
psihički padne!
Shvati do čega tvoji postupci
vode, zbog njih netko nema
slobode……

 

imagePlakati su izloženi u školskom holu gdje će ostati cijelu veljaču, dajući tako doprinos i obilježavanju Dana sigurnijeg interneta.

Poslužili su još jednoj svrsi: „smiksani“ AutoCollage-om poslužili su za pozadinu letaka koji su podijeljeni svim učenicima i posebnog plakata tiskanih za tu prigodu.

Središnji događaj bio je program koji su priredili učenici 2. razreda gimnazije sa svojom razrednicom, autoricom ovog teksta, i predstavili svim učenicima i zaposlenicima Škole.

imageOsvrnuli su se na krađu identiteta, govor mržnje, cyberbullying, objavu fotografija i prihvaćanje prijateljstva, ispričali priču o nesretnoj Kanađanki Amandi Todd, odigrali dva skeča, prikazivali video zapise, dislajkali mržnju, dijelili savjete, osuđivali nasilje, zvonili i pozivali na nenasilje…

Poučili su, npr.

Govor mržnje je usmeni ili pisani govor koji se svodi na javno izazivanje ili prouzrokovanje mržnje prema određenoj skupini ili pojedincu jer je

  • bijel, crn ili žut
  • druge vjeroispovijesti
  • druge nacionalnosti
  • različite spolne orijentacije
  • mršav ili debeo
  • „štreber” ili ljenčina
  • drugačiji
  • …..

i poručili

  • Ne mržnji!
  • Ne homofobiji!
  • Ne seksizmu!
  • Ne rasizmu!
  • Stop fašizmu!
  • Ne antisemitizmu!
  • Gradimo svijet mira!
  • Ne religijskoj netoleranciji!
  • Sloboda govora nije govor mržnje!

Program je zaokružio učenik 3. gimnazije, Dario Eror koji je aktivno sudjelovao u kampanji, svojim esejem „Cyberbullying oko nas“ u kojem, između ostalog navodi:

„S obzirom da moderni čovjek ima dva života, onaj pravi i onaj virtualni, svi njegovi postupci odražavaju se na ta dva polja. ……

… virtualni život modernomu čovjeku otvara mogućnost djelovanja za koje neće tako brzo i djelotvorno dobiti određene sankcije. Budući da se u virtualnom životu često koriste nadimci, možemo reći da se brojna negativna djelovanja zbivaju pod maskama i u rukavicama. Dakako, čovjek putem virtualnog života ne može fizički djelovati, ali itekako može djelovati riječima i postupcima. Često ti postupci izgledaju poput zabave i bezopasnog djelovanja, ali posljedice mogu biti itekako negativne. … „

Program je izveden i za starije razrede Osnovne škole Zrinskih i Frankopana u Otočcu.

clip_image006

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Sigurnost na internetu i označen sa , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.