Dan sigurnijeg interneta 2015.

ivanka_svaljek

Ivanka Švaljek

U tjednu od 9. 2. do 13. 2. 2015. godine s učenicima predmetne nastave provedene su različite aktivnosti vezane uz Dan sigurnijeg interneta.

Učenici osmih razreda odmah su postavili pitanje zašto danas razgovaramo o ovoj temi? Prvo sam otvorila radnu knjigu vrijeme provedeno za računalom (u satima), radni list 8b i upoznala ih sa tablicom, tj. potrebnim podacima koje trebaju unijeti. Znači, radna knjiga sastoji se od sedam radnih listova a to su nazivi razrednih odjela (5a, 5b, 6a, 7a, 7b, 8a i 8b) i kada svi učenici unesu potrebne podatke slijedi obrada i analiza, te grafički prikaz. Na taj način dobit ćemo informacije koliko učenici predmetne nastave dnevno provode za računalom.

tablica

clip_image002

Potom smo razgovarali o:

  • rizici na Facebooku
  • postavke privatnosti na Facebooku
  • savjeti
  • opasnosti na internetu
  • online komunikacija
  • pretraživanje sadržaja
  • krađa identiteta
  • provale u kuću
  • uzorno ponašanje
  • koga dodajemo za prijatelja

Učenici 8.a napravili su plakat Savjeti za učenike, a učenici 8.b plakat Savjeti za roditelje.

clip_image004 clip_image006

ZAJEDNO SMO OBJEDINILI VALENTINOVO I DAN SIGURNIJEG INTERNETA

clip_image008

Učenici petih razreda upoznati su s pravilima ponašanja na internetu te smo istaknuli:

DOBRE STRANE INTERNETA:

Omogućava razvijanje vještine učenja,
Daje poticaj i motivaciju za učenje,
Mogućnost brze i lake komunikacije,
Razmjena iskustava, mišljenja, informacija,
Zvuk, animacija, videozapis što učenje čini zanimljivijim,
Zadržavanje na nekom dijelu gradiva koliko želiš i ponoviti ga koliko god puta želiš, …

OPASNOSTI:

Nasilje putem interneta,
Lažno predstavljanje,
Pisanje neistine o drugim osobama
Slanje pornografije
Otvaranje lažnih profila
Virusi, …

Preporučena im je igra RADOZNALCI U AKCIJI, a na popis najboljih upisali su se:

Marko Rihtar, 5.a
Lorena Puljko, 5.a
Dorian Švaljek, 5.a
Matija Vidović, 5.b
Mihael Broz, 5.b
Monika Cerovski, 5.b

S učenicima šestog razreda ponovila sam što koristimo za pronalaženje sadržaje na internetu ? Jesu li svi sadržaji na internetu istiniti i provjereni ? Upoznati su sa štetnim programima i neželjenim pojavama na internetu kao i s programima za zaštitu računala.

Učenici su napravili umne mape te snimili zvučni zapis kojim ističu ovogodišnji slogan „Internet mi je važan, a prijatelj još više“.

clip_image010 clip_image012

SEDMAŠI su upoznati su s osnovama o zaštiti na internetu i društvenim mrežama.

ZABILJEŽILI SU SAVJETE DJECI:

  • Izbjegavajte otkrivati e-mail adrese ljudima koje ne poznajete,
  • Ne otkrivajte vaše puno ime i prezime, telefonski broj, adresu stanovanja ili naziv škole koju pohađate,
  • Ne otvarajte email-ove ili privitke od ljudi koje ne poznajete,
  • Ako posjetite neku stranicu ili primite e-mail koji Vam se čini neprimjeren recite to svojim roditeljima ili onome tko na Vas pazi,
  • Ne otkrivajte svoje internet lozinke nikome,
  • Ne prihvaćajte sastanke sa nekim koga ste sreli na internetu,
  • Oprezno prihvaćajte zahtjeve za novim prijateljstvima,
  • Nikad ne prihvaćaj besplatni poklon u zamjenu za adresu ili neku drugu informaciju bez dozvole roditelja. Sve što jednom objaviš o sebi ili drugome, možda nikad nećeš moći izbrisati svaku kopiju

Dodatni zadatci za domaću zadaću za sve razredne odjele: kod kuće s roditeljima proučiti CarNetovu brošuru: pravila za djecu, pravila za roditelje.

Literatura

Croatian national Computer Emergenrcy Response Team
Portal namjenjen sigurnosti djece na internetu

Internet, OVISNOST I MLADI: International Police Association HRVATSKA SEKCIJA 2014.

(Više informacija o anketi Vrijeme provedeno za računalom: http://www.os-skosutic-radoboj.skole.hr/)

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Sigurnost na internetu i označen sa . Bookmarkirajte stalnu vezu.