Želite se riješiti stereotipova?

Širite svoje vidike i težite k upoznavanju novih ljudi i kultura. Kako? Putujući!

tamaraP_suzanaP

Tamara Perković i Suzana Poljak

Od malih nogu svi smo, iako nesvjesno, izloženi mnogim stereotipovima. To počinje još u najranijoj dobi kada nam pričaju da su vukovi zli, a prinčevi na bijelom konju dobri. Lista stereotipa ostaje sve duža tijekom odrastanja i školovanja pa nerijetko, na primjer, od starijih znamo čuti da plavuše “nisu previše inteligentne”, da su Dalmatinci i Crnogorci lijeni, Škoti škrti, Nijemci točni kao švicarski sat itd. Kad u gradu vidimo turista koji na sebi nosi čarape i sandale pomislimo, pogađate – mora da je Čeh! Vrlo često stereotipi nastaju kao posljedica nedovoljnog poznavanja činjenica o određenoj temi i tada bez puno truda ili pokušaja nalaženja točnih informacija, pribjegavamo korištenju istih.

Kako se možemo toga riješiti? Vrlo lako! Možemo se sami uvjeriti je li tome doista tako. Upravo je to i cilj programa razmjene učenika kojim učenicima omogućujemo sudjelovanje u međunarodnim projektima i suradnju između europskih škola putem kojih oni i učitelji kroz neformalne oblika učenja na temelju osobnog iskustva izgrađuju nove stavove.

Našoj je školi prošle godine uspjelo unutar obrazovnog programa Erasmus+ dobiti potporu za sudjelovanje u međunarodnom projektu I.M.A.G.I.N.E (Imagionation and Motivation through Art and Game in Interaction with your Nearby Environment) te će tijekom tri godine naši učenici dobiti mogućnost da, radeći na zajedničkim projektima, putuju Europom, uče strane jezike, upoznaju nove gradove i način života svojih vršnjaka u istima, ali i da jačaju samopouzdanje i uče na osobnom iskustvu.

U razdoblju od 13. do 18. prosinca 2014. godine u našem gradu boravili su učitelji iz Francuske, Italije, Španjolske, Portugala, Finske i Litve s ciljem upoznavanja i dogovaranja detalja provedbe spomenutog projekta čija ukupna vrijednost iznosi 448.000,00 eura, od čega našoj školi pripada 40.900,00 eura. Cilj projekta je povezivanje zemalja i uključivanje imageučenika i učitelja u razmjenu s ostalim europskim školama kako bi učili o kulturnoj baštini istih putem modernih tehnoloških alata.

Tamara Parković – kooordinatorica I.M.A.G.I.N.E. projekta u OŠ Jurja Dobrile, Rovinj

Frédéric Samuel autor projekta i glavni koordinator edukativnog djela istog

Na prvim radnim sastancima sudjelovale su i predstavnice naše škole – učiteljica povijesti i koordinatorica projekta Tamara Perković te učiteljica engleskog jezika Suzana Poljak. Dogovoreno je da već u ožujku sljedeće godine osmero naših učenika i troje učitelja idu u posjet u francuski grad Saint Jean D’Angely. Tijekom 2016. godine naši će učenici posjetit i učenike iz Portugala i Španjolske, a španjolski i portugalski će učenici također biti naši gosti.

clip_image004Dio radnog ozračja u našoj školi – dogovaranje termina mobilnosti i podjela zadataka

Iako se četiri dana koliko su boravili u našoj školi može učiniti nedostatnim za pokazivanje svega što smo željeli, učitelji su imali priliku razgledati našu školu, razmijeniti iskustva s našim učiteljima i saznati nešto o kulturi i tradiciji našeg Grada. Kolegama iz europskih škola predstavljen je rad učitelja i učenika u kreativnim radionicama na kojima su gosti i sami sudjelovali u izvođenju aktivnosti. Velike su pohvale upućene upravo učenicima zbog poznavanja engleskog jezika koji je bio službeni jezik sastanka. Sami su učenici bili voditelji mnogih aktivnosti na kojima su gostima objašnjavali što su i na koji način tijekom školske godine naučili. Osim poznavanja enclip_image006gleskog, naši su se gosti iznenadili i dobrom svirkom školskog benda Black Idols koji je, pod vodstvom učitelja geografije Igora Serdara, u nepuna dva mjeseca rada odlično uvježbao pjesme. Odradili su svoj prvi nastup koji je popraćen velikim aplauzom.

Školski bend Black Idols s kolegicama iz talijanskih škola

Učiteljica mentorica likovne kulture Arijana Barbaro i 5.a razred izrađivali su predmete od gline, pa su gosti dobili priliku izraditi vlastitu posudu i na nju upisati svoje ime. Mladi prirodnjaci su s učiteljicom Ivom Dujmović pokazali gostima tri uspješna pokusa. Učiteljica mentorica Karmen Ignoto već godinama stvara svoj alternativni glazbeni instrumentarij i od kamenih oblutaka i boca stvara nove glazbene uratke. Upravo je ona sa svojim prvim razredom održala vrlo inspirativni sat glazbene kulture na kojem je objedinila kulturnu baštinu Istre – praznim školjkama od dagnji napravljene su clip_image008istarske kastanjete koje su bile glazbena podloga istarskim clip_image010tradicionalnim pjesmama.

Oblikovanje glinom – učenici i učitelji stvaraju zajedno

   Tko kaže da Istra nema svoje kastanjete?

Učiteljica matematike Ina Pendić i njeni učenici napravili su sažetak projekata u kojima su sudjelovali tijekom tekuće školske godine. Profesore je osobito oduševio animirani film „Sir Cumference and the Dragon of Pie“ kojeg su kolege podijelili na svojim facebook profilima i omogućili da se crtić vidi izvan granica Hrvatske. Upravo je taj uradak nagrađen drugim mjestom u natjecanju Napravi pravi POTEZ – POpulariziraj TEhnologijom Znanost u imagesklopu projekta Inspiring Science Education (ISE) koji je započeo u travnju 2013. godine. Glavni cilj projekta bio je popularizacija znanosti i prirodoslovnih predmeta korištenjem postojećih i razvojem novih resursa za e-učenje.

Dio ozračja s nastave matematike

Posebno zanimljivo bilo je u školskoj blagovaonici gdje su učiteljice Sandra Boljunčić i Gorijanaclip_image014 Gentilini s učenicima pokazale kako se spremaju istarski „pljukanci“, a u spremanje tog poznatog istarskog specijaliteta uključili su se i naši gosti.

Najprije umijesili, a zatim kušali pljukance – učenje iz iskustva

Posljednji dan goste smo odvezli u razgledavanje grada, a naš kolega Giovanni Trani, učitelj talijanskog jezika i tehničke kulture pokazao im je svoju privatnu muzejsku zbirku koju je imagekao zaljubljenik u grad i autohtoni stanovnik skupio tijekom više desetljeća. On je nadahnuto europskim kolegama pričao o povijesti grada i svoje obitelji koja je živjela od ribarstva i školovala ovog pjesnika i slikara. Učitelji su tako mogli razgledati više od 100 eksponata, od slika i skulptura posvećenim ribarima i moru preko maketa batana i drugih plovila do starinskog alata koji su rovinjski kalafati koristili prilikom izrade batana.

Giovanni Trani ispred svog muzeja

Na kraju je goste u gradskoj vijećnici primio dogradonačelnik Marino Budicin, a nakon razgleda Eko muzeja Batana uslijedilo je zajedničko druženje u tradicionalnoj rovinjskoj konobi Spacio gdje se moglo čuti originalne rovinjske bitinade i gdje se zabavljalo do kasnih sati.

Ovo je bila prilika ne samo za promociju naše škole, već i za promociju našeg grada i naše zemlje, te su gosti imali priliku upoznati Rovinj, njegove ljude i običaje, kultu i povijest grada.

Posebno nas je obradovalo što su se našoj zamolbi za pomoć u organizaciji ovako velikog skupa odazvali mnogi, počevši od Grada Rovinja, Turističke zajednice grada Rovinja, rovinjskih vinara i obrtnika, partnera s kojima naša Škola surađuje i mnogi drugi koji su svojim proizvodima osigurali prigodne poklon pakete tradicionalnih istarskih proizvoda.

Tijekom četiri dana uspjeli smo ujediniti više od dvadeset učitelja različitih profila, ali zajedničkih interesa – da svoje učenike upoznaju s kulturnom baštinom ostalih europskih zemalja i da učitelji iz ostalih zemalja Hrvatsku percipiraju kao europsku zemlju s bogatom kulturnom i prirodnom ljepotom. Pozitivne emocije koje su stvorene nakon upoznavanja dragih kolega, odlične povratne informacije za organizaciju i provedbu prvog sastanka te nova prijateljstva, vjetar su u leđa mladoj ekipi naše škole koja, svjesna pozitivnog učinka ovog iskustva na učenike i učitelje, usprkos brojnim obvezama i obimu posla te napornom radu koji ih očekuje, kroči dalje u neku novu europsku priču.

Dio pozitivnog ozračja, kao i buduće aktivnosti našeg projekta možete pratiti na službenoj facebook stranici škole te facebook stranici projekta.

clip_image018Ekipa europskih učitelja u posjetu našoj Školi

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Projekti i označen sa , , , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.