Play to learn: Teaching and learning strategies

combining games and tehnology in the classroom

 ivanka_karacic

Ivanka Karačić, logoped

U sklopu vrtićkog projekta Nova znanja i kompetencije za europski vrtić, kojega financira Europska unija, sudjelovala sam na naslovljenoj mobilnosti koja se održala u Dublinu, u Irskoj, od 09.11.2014.-14.11.2014. godine.

Upoznavanje s novim programom Europske unije za obrazovanje, osposobljavanje, mlade i sport za razdoblje 2014.-2020. godine, Erasmus +, potaknulo me da istražim mogućnosti koje isti program nudi, a za što mi je jako koristila web stranica naše Agencije za mobilnost i programe EU.

Program Erasmus + ima više ključnih aktivnosti, a jedna od onih za koju se vrtić opredijelio jest K1-Mobilnost u svrhu učenja za pojedince. Ono što je novina u odnosu na ranije programe jest to da prijavitelj ne može biti pojedinac već ustanova, koja prijavljuje projekt u kojem može biti objedinjeno više aktivnosti oko istog područja.

Nekoliko je uvjeta koji zasigurno mogu olakšati postupak prijave i u konačnici odobrenja projekta, a to su: prosperitetan ravnatelj vrtića koji je otvoren za nove ideje, vrstan koordinator koji ima iskustvo i znanje o programima EU te motivaciju za praćenje realizacije zadanih ciljeva i nekolicina zainteresiranih pojedinaca koji su željni učiti i dijeliti svoje iskustvo s kolegama iz cijele Europe.

Ovu sam edukaciju odabrala jer nudi unaprijeđivanje međuljudskih i komunikacijskih sposobnosti sudionika, pruža mogućnost osposobljavanja za korištenje modernih tehnologija u razredu i pruža korisne materijale za povezivanje igara i nastavnog plana i programa.

Iz svojeg dosadašnjeg višegodišnjeg rada u ustanovi ranog odgoja i naobrazbe uočila sam sve veću potrebu prilagodbe metoda podučavanja svakom pojedinom djetetu. Djeca veoma rado i brzo prihvaćaju igre i aktivnosti koje nude računalni programi. Uvidjela sam da to zahtijeva i povećanje mojega znanja o korištenju novih alata i kreiranju igara i aktivnosti za rad s djecom.

Organizator ove edukacije bila je organizacija Interacting S.L. sa sjedištem u Madridu. Oni posjeduju višegodišnje iskustvo u održavanju tečajeva osposobljavanja nastavnika u više europskih zemalja, i davatelji su usluga u više programa Europske unije (Comenius, Program cjeloživotnog učenja, Erasmus…). Ističu se kvalitetom i inovacijama u obrazovanju.

To je trebalo biti jamstvo da će odabrani tečaj sadržavati sve reference na koje se organizator pozivao u prijavnom razdoblju.

Edukacija se odvijala u samom centru grada, u Teacher s club-u, svakodnevno od 9,30-16,30 sati.Upoznali smo se s različitim igrama i aktivnostima koje se mogu nuditi djeci vrtićkog i školskog uzrasta, a djelomično se mogu primijenjivati i u radu s roditeljima ili nastavnicima.

U ostatku dana imali smo priliku za neformalno druženje svih sudionika i kulturološki doživljaj grada.

imageimage
Slika 1. Posjet kazalištu The Gate Theatre       Slika 2. Pogled na grad iz Gravtty bara, Guinness Storehouse

Neke od igara i aktivnosti na kojima smo svakodnevno radili:

  • Ice breaking and Warm Ups Activities: to su aktivnosti koje se nude uglavnom na početku seminara, nastave i sl. Izvode se u paru i/ili manjim grupama i omogućavaju bolje međusobno upoznavanje.
  • Npr.“Name with an Adjective and Alliteration“: formira se krug i svatko treba razmisliti koji će pridjev vezati uz početno slovo svojega imena i kako će to pokazati svojim tijelom; potom se jedan sudionik predstavi i pokaže svoju aktivnost a svi ostali prošetaju se unutar kruga govoreći i čineći isto što i onaj koji se prvi predstavio.
  • Cultural: Treasure hunting in Dublin: inovativan način upoznavanja spomenika, znamenitosti, susretanja s ljudima i učenja o gradu
  • Action and words: različite igre i aktivnosti verbalne i neverbalne komunikacije

imageimage

  • Building blocks for dialogues: strategije koje poboljšavaju vještine slušanja i vokalne produkcije
  • Scene Building: rad u timu, igra zahtjeva disciplinu, organizaciju, podjelu uloga i uključenost svih sudionika

image

  • Presenting scene: oživjeti prostor u kojem se nalaziš riječima, jedna od tehnika uvježbavanja vokalne produkcije
  • Storytelling techniques: različite tehnike kojima se postiže snažniji doživljaj ispričane priče, uključivanje sudionika u pričanje priče

Kao što sam već nagovijestila, organizator je dijelom promijenio sadržaj edukacije. Nisu nam prezentirane mogućnosti korištenja moderne tehnologije u radu s djecom, samo smo kratko upoznati s Moodle platformom i njezinim mogućnostima u planiranju nastavnog plana i programa.

Već pri prvom susretu bilo je jasno da će uspjeh edukacije ovisiti ne samo o organizatoru, već i o svima nama. Naime, sudionici ove edukacije bili su : učiteljice razredne nastave iz Istambula (7 sudionica) a kojih se većina ne zluži engleskim jezikom u zadovoljavajućem obimu, profesorica slovenskog jezika i književnosti iz Ljubljane i ja.

I usprkos tome, sudjelovanje u projektima koje nudi Erasmus je divna prilika upoznavanja kolega iz cijele Europe, razmjena iskustava, znanja i ideja, i zasigurno rad na sebi. Ono što me posebno oduševilo jesu prikazane igre i aktivnosti. Uživala sam učiti na tako zabavan način.Igra je dotaknula sva moja osjetila i pokazala je sve svoje mogućnosti, a to je iskustvo koje bih svakako željela ponoviti i preporučujem ga svima.

Po povratku s edukacije potrebno je podijeliti iskustvo, znanja i vještine stečene na stručnom usavršavanju, i ovo su neke od njih:

  1. Prikaz stručnog usavršavanj na Odgojiteljskom vijeću
  2. Predstavljanje sebe, svojega rada i ustanove na e-Twinning portalu koji će mi omogućiti suradnju s kolegama istih ili sličnih interesa u Hrvatskoj i u Europi
  3. Razmjena informacija putem Moodle platforme sa sudionicima stručnog usavršavanja: primjena naučenih igara i aktivnosti, razmjena ideja i kreiranje novih igara
  4. Radionica za odgajatelje: prikaz različitih igara i aktivnosti koje se mogu primijeniti u radu s djecom unutar odgojne skupine ( igre i aktivnosti koje omogućavaju bolje povezivanje djece unutar skupine, bolje međusobno razumijevanje,veću uključenost djeteta koja im omogućava učenje na najprirodniji i najzabavniji način-kroz igru, strategije koje poboljšavaju vještine slušanja i vokalne produkcije, tehnike pričanja priča koje omogućavaju veće sudjelovanje djeteta i rezultiraju bržem učenju) i priprema radnog materijala za odgojitelje
  5. Storytelling techniques: primijeniti naučenu tehniku pričanja priča u nekoliko odgojnih skupina, a tehniku pričanja priče nastavit će primjenjivati odgojitelji
  6. Building blocks for dialogues: igre i aktivnosti s djecom u kojima će se primijeniti strategije koje poboljšavaju vještine slušanja i vokalne produkcije
  7. Objava rada na web stranici vrtića
  8. Objava rada u nekom od časopisa
  9. Prikaz stručnog usavršavanja (Power Point prezentacija ) logopedima iz predškolskog sustava
  10. Sudjelovanje na 5.kongresu hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem, u Osijeku od 24.09.-26.09.2015., poster prezentacija i radionica „ Primjena tehnika pričanja priča u radu logopeda i odgojitelja s djecom“

Istinski doživljaj same mobilnosti pogledajte na kratkom filmu u mojoj režiji,

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Projekti i označen sa , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.