Etwinnig projekt u školskoj knjižnici

marinka_mlinaric

Marinka Mlinarić

Literary cafe je projekt koji se održavao od listopada 2013. do veljače 2014. Sudjelovali su učenici iz tri europske države (Hrvatska – Osnovna škola Veliki Bukovec, Poljska – Gimnazjum nr 1 im. T. Kościuszki w Zawierciu, Grčka – GYMNASIO LOUTRAKIOU, i 3rd Gymnasium of Elefsina, ELEFSINA) u dobi od 11 – 15 godina. U projekt su bili uključeni učenici koji vole recitirati, čitati i pisati i svi oni koji bi poeziju mogli zavoljeli tijekom projekta. Sastanak je bio jedanput mjesečno uz čaj i kolače. Svaki mjesec odredili smo koje ćemo pjesme čitati i koja će se još aktivnost održati:

  • listopad – poznati hrvatski pjesnici (D. Tadijanović, V. Parun- izrada prezentacije o njima);
  • studeni – jesenske pjesme i uređenje panoa i knjižnice;
  • prosinac – božićne pjesme i pisanje priča, gošća pjesnikinja;
  • siječanj – pjesme o zimi, čitanje priča prijateljskih škola;
  • veljača – ljubavne pjesme i natjecanje u recitiranju ljubavne poezije.

imageOvim projektom omogućeno je učenicima da više upoznaju i zavole poeziju.

Tematika pjesama kod svih partnerskih škola bila je ista no aktivnosti smo prilagođavale uvjetima škole i dječjim sposobnostima. U listopadu smo krenule s poznatim nacionalnim piscima. Detaljnije smo se upoznale sa stvaralaštvom D. Tadijanovića i V. Parun. Učenice su čitale njihove pjesme.

imageU studenom smo čitale pjesme o jeseni, ukrašavale pano i knjižnicu jesenskim plodovima.

Prosinac je bio u znaku Božića. Izrađivale smo božićne ukrase, uređivale knjižnicu, zajednički stvarale priču, ugostile lokalnu pjesnikinju Ladislavu Šarec te čitale pjesme o Božiću.

U siječnju smo čitale pjesme o zimi te priče i pjesme koje su nastale u našim partnerskim školama iz Poljske i Grčke.

Veljača je prošla u znaku ljubavi. Izrađivale smo ukrase u obliku srca. Pripremile smo kutiju za ljubavnu poštu u koju su učenici ubacivali pisma za svoju simpatiju iz škole. Čitale smo ljubavne pjesme, a projekt smo završile natjecanjem u recitiranju ljubavne poezije.

Projekt se provodio u okviru izvannastavnih aktivnosti. Povezanost s planom i programom vidljiva je u odabiru pjesnika koji su uvršteni u školsku lektiru viših razreda te uz važnije datume i obljetnice. Tijekom ovog projekta svi učenici su imali priliku prezentirati i javno nastupati što im je povećalo samopouzdanje i smanjilo strah od javnog nastupa. Kroz aktivnosti, bilo likoimagevne (izrada jesenskih ukrasa, izrada božićnih ukrasa, izrada kutije za poštu i srca od papira), bilo literarne (zajedničko pisanje priča, recitiranje poezije), učenici su razvili osjećaj za estetiku i ljepotu pisane riječi. Učenici su kroz izradu prezentacija, plakata, filmića i komunikaciju s vršnjacima razvijali informacijske vještine, online komunikaciju i suradnju te sigurnost na internetu koji su dio nastavnog plana i programa u Hrvatskoj.

U ovom projektu bila je dobra komunikacija među partnerskim školama. Komunicirali smo na engleskom jeziku. Zadatke i teme učiteljice su osmislile zajedno. Prvom prezentacijom (Microsoft PowerPoint) učenici su se međusobno upoznali. Kasnije su učenici međusobno imagekomunicirali putem internetskih alata (e-mail, Skype). Svaki mjesec nakon održanog susreta izradili smo kratki pregled aktivnosti. Voditeljice projekta međusobno smo još detaljnije razrađivale aktivnosti iz mjeseca u mjesec. Radove smo objavili na TwinSpaceu i blogu tako da su bili vidljivi svim sudionicima kako bi bili u tijeku s događanjima u partnerskim školama.

Svi materijali objavljeni su na engleskom jeziku. Koristili smo gotovo sve alate dostupne na TwinSpaceu: blog, elektroničku poštu, kalendar, arhive datoteka. Za prikaz postignuća i događanja sa sastanaka koristile smo niz računalnih programa (Movie Maker, Microsoft PowerPoint, AutoCollage, PhotoScape, YouTube za objavljivanje videa). Uz to smo materijale stavljali na poseban blog za naš projekt.

Smatram da bi se ovaj projekt mogao proširiti i primijeniti u ostalim školama i na ostalim učenicima. Prvenstveno jer se lektirna djela (poezija) mogu obraditi na zanimljiv i drugačiji imagenačin. Kroz ovaj oblik rada (recitiranje i čitanje poezije koja se sviđa učenicima, prezentacije o piscima i njihovo stvaralaštvo, gostovanje pjesnika, slobodni razgovori, natjecanje u recitiranju) učenici su zavoljeli i više vole poeziju. Učenice su više naučile o zemljama partnerima, upoznale su jezik i kulturu svojih vršnjaka. Rad na ovom projektu dokazao je učenicima da različitost jezika nije prepreka za komunikaciju među vršnjacima.

U našoj školi projekt se nastavio. Nakon završnog natjecanja za sudionike projekta (u veljači) ostali učenici naše škole su izrazili želju da se održi natjecanje u recitiranju i za njih. Knjige s poezijom učenici posuđuju puno više nego prije.

Učenici su na drugačiji način upoznali vršnjake iz drugih zemalja Europe (Poljska, Grčka). Saznali su kakvu poeziju vole i koji su njihovi interesi. Naučili su neke nove računalne programe (pr. AutoCollage, PhotoScape) i usavršavali se u korištenju do sad naučenih. Više su se služili engleskim jezikom (za komunikaciju s vršnjacima).

Projekt je dobio European Quality Label (europsku oznaku kvalitete).

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Projekti i označen sa , , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.