Uključivanje roditelja u rad odgojno – obrazovne skupine

mateaG_andrijanaVJ

Matea Galinec i Adrijana Višnjić Jevtić

IMG_0002 (464x640)Pozitivno iskustvo stečeno u Programima za cjeloživotno učenje, potaklo je odgojitelje na uključivanje u nove projekte. Platforma eTwinning pokazala se kao dobar odabir za otkrivanje novih ideja, kontakata i pokretanje novih projekata. Odgojitelji i djeca waldorfske skupine Sunčeka, Dječjeg vrtića Čakovec uključili su se u nekoliko projekata koji se svojim sadržajem uklapaju u kurikulum skupine. Jedan od projekata od samog početka pobudio je velik interes kod djece, riječ je o projektu „Mascots exchanges“ koji uključuje partnere iz Poljske, Rumunjske, Francuske, Španjolske, Grčke, Latvije, Nizozemske, Turske, Velike Britanije i Hrvatske. Zanimljivost projekta je i to što on uključuje djecu različitih dobnih skupina – od djece rane i predškolske dobi, pa sve do djece u završnim razredima primarnog obrazovanja.

20141022_111108 (640x360)Projekt je osmišljen na način da svaka od zemalja partnera u njemu sudjeluje sa svojom lutkom koja će putovati u ostale zemlje i na taj način prenositi kulturu, način života, tradiciju i jezik određene zemlje. Lutka („maskota“) po povratku u svoju zemlju „donosi“ iskustva koja se djeci predstavljaju kroz fotografske i video zapise, crteže, stihove i ostale vidove dokumentacije. Kroz godinu „maskote“ će posjetiti 5 zemalja.

Sunčica je lik lutke koja je iz Dječjeg vrtića Čakovec, PO „Cipelica“, poslana na putovanje u IMG_0003 (640x470)Poljsku. Istovremeno iz Poljske je stigla Ginger – vjeverica. Djeca su, jednako kao i odgojitelji Ginger dočekali s veseljem i znatiželjom. Nekoliko dana Ginger je boravila u grupi gdje je sudjelovala u svim aktivnostima djece od onih životno-praktičnih do onih istraživačkih, tjelesnih, smiboličkih igara djece. Ginger je postala dio grupe. Kao gošća prisutna je bila u šetnjama, posjetima muzeju, knjižnici, trgovini te su sve aktivnosti dokumentirane kako bismo djeci u Poljskoj približili način života djece u Čakovcu.

Djeca su se toliko povezala s lutkom da su o njoj razmišljali kao o novom članu skupine. Zaključila su kako nije pristojno da Ginger ostaje u vrtiću preko noći sama te su predložili da je povedu svojim kućama. Samostalno su odredili kriterije i redoslijed obitelji u kojima će boraviti Ginger. Kako bi bili sigurni da je redoslijed pravedan, organizirali su demokratsko glasovanje. Tako su suradnjom i kooperativnošću u igri napravili listu udomitelja Ging20141027_110156 (360x640)er. Premda su roditelji od početka bili upoznati s projektom koji se provodi u skupini, tek dolaskom Ginger u svaku obitelj postali su svjesni da je potrebno i njihovo uključivanje u realizaciju projekta. Svakog dana Ginger je boravila kod jednog djeteta koje juje nastojalo uključiti u sva obiteljska događanja. U ovoj fazi projekta roditelji su samoinicijativno počeli dokumentirati aktivnosti u koje su uključivali Ginger. Uz to, počeli su osmišljavati vrijeme koje će Ginger provesti u obitelji. Tako je Ginger posjetila grad Varaždin i tržnicu, kosila travu, sudjelovala u društvenim igrama obitelji, šetnjama, posjetu knjižnici. Organizirani su joj izleti, sudjelovala je na proslavama rođendana. Zajedničko provedeno vrijeme unutar obitelji dobilo je novu dimenziju i kvalitetu. Roditelji su potvrdili kako bi pojedine aktivnosti vrlo teško realizirali bez poticaja lutke Ginger, te su zaključili kako je ovakav vid aktivnosti pozitivan i dobar motivator ne samo za djecu i odgojitelje, nego i za čitave obitelji. Roditelji su svojim prihvaćanjem Ginger, djeci pokazali da poštuju aktivnosti koje djeca smatraju važnim, te tako doprinijeli razvoju dječjeg samopouzdanja i samosvijesti.

Tij20141105_111543(640x360)ekom projektnih aktivnosti pojavilo se mnogo prilika za suradnju između roditelja i odgojitelja. Odgojitelji su dobili priliku roditeljima pokazati različite načine učenja djece, dok su roditelji direktno utjecali na smjer i razvoj aktivnosti u skupini. Aktivnosti koje su se provodile u domovima djece pokazale su različite kulturne i vrijednosne orijentacije obitelji, te na taj način doprinjele razvoju tolerancije i poštovanja prema različitosti u skupini.

Prikupljena dokumentacija dostupna je djeci kako bi mogla revidirati stečena iskustva i razmijeniti svoje doživljaje. Dio dokumentacije pretvoren je u „Dnevnik putovanja Ginger“ i poslan s njome nazad u Poljsku.

Premda je jedno vrijeme Ginger bila dio skupine, djeca su od početka razumjela da je ona samo u gostima i da će se jednog dana vratiti kući u Poljsku.

Svi zajedno, djeca, roditelji i odgojitelji čekaju novog gosta. Njegovo je ime Dino i dolazi iz Rumunjske.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u eTwinning i označen sa , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.