Interaktivna radionica u IV. osnovnoj školi Varaždin

gordana_foder

Gordana Foder

interakt. radionica - skica rada (640x279)U sklopu Erasmus+, KA1 projekta IV. osnovne škole Varaždin „Poboljšanje programa rada i internacionalizacije IV. osnovne škole Varaždin“ , boravila sam od 23. listopada do 5. studenog ove godine u Sevilli, u Španjolskoj pokrajini Andaluziji 14 dana te tamo pratila rad kolega u C. P. Mosaico, mjestu Santiponce nedaleko Seville.

Posebnost rada u toj školi je između ostaloga i odlična suradnja škole i lokalne zajednice, odnosno komunikacija i kooperacija s roditeljima učenika. Jednom tjedno svaki razredni odjel organizira Interaktivnu radionicu u kojoj kao voditelji grupa sudjeluju roditelji volonteri. Ukoliko roditelji nisu u mogućnosti nazočiti, dobrodošli su i bake i djedovi, starija braća, zapravo bilo tko vezan uz učenika.

Po povratku u svoju školu odlučila sam i sama pokušati napraviti jednu takvu Interaktivnu radionicu sa svojim razredom.

Moji su učenici četvrti razred, ima ih IMGP9978 (640x480)16 u razrednom odjelu. Dakle, trebala sam četiri roditelja „pomagača“ kako bih mogla oformiti četiri grupe za rad. Poslala sam svim roditeljima dopis u kojem je pisalo što, zašto i kako želim raditi s njima, koji su mi ciljevi i zašto bih željela da se oni uključe u rad te ih zamolila da se jave oni koji su u vrijeme predviđeno za radionicu slobodni i voljni doći. Kad sam dobila potvrdu četiri potrebna roditelja, pristupila sam samoj razradi radionice, pripremi potrebnih materijala, zadataka i pisanju same priprave.

Kao prvo, radionica je trebala trajati dva školska sata, zato što je predviđeno vrijeme za rad u jednoj skupini bilo 15 minuta, a svi učenici trebali su proći sve skupine. Uz to, trebalo je urIMGP9979 (640x480)ačunati i vrijeme pripreme i vrijeme evaluacije na kraju te vrijeme potrebno da se grupe zamijene.

Zadatak u prvoj grupi bio je iz sadržaja obrađenog gradiva iz Prirode i društva – dobili su zadatke da ucrtavaju i označavaju na slijepom zemljovidu, a uz pomoć zemljovida RH, naučeno o nizinskom i gorskom kraju RH. Zadatak u drugoj grupi bio je iz Hrvatskog jezika, svrstati zadane glagole u različitim glagolskim vremenima u za to predviđenu tablicu – lijepljenjem.Treća grupa rješavala je problemske zadatke iz matematike, a četvrta grupa radila je sadržaje Građanskog odgoja putem introspekcijskog listića naziva Tko sam ja, a zatim je trebalo razgovorom i preslagavanjem zadanih riječi složiti riječ „tolerancija“ te objasniti samo značenje te riječi kao i samu važnost tolerancije. Cilj rada u grupama nije bio završiti sve zadane zadatke već međusobno komunicirati i zajednički pronalaziti rješenja zadanih zadataka.

Predviđeno vrijeme za rad u svakoj grupi bilo je 15 minuta, nakon kojih bih pustila pjesmu. IMGP9980 (640x480)Za vrijeme trajanja pjesme učenici su mijenjali grupu i slušali od roditelja – voditelja upute za rad u grupi u kojoj su.

Uloga roditelja bila je da vode učenike, da s njima razgovaraju i navode ih na međusobno pomaganje i rješavanje zadataka.

Nakon što su svi učenici prošli sve radionice, odnosno nakon četiri ciklusa zamjena mjesta, pristupili smo evaluaciji. Prvo su roditelji iznijeli svoja viđenja rada u radionicama, svoja zapažanja o tome što je učenicima bilo lako za rješavati, što teško, kako su međusobno surađivali i komunicirati te što oni sami misle o ovakvom načinu rada i svojoj uključenosti u odgojno – obrazovni proces. Roditelji su se redom izjasnili da im je bilo zanimljivo i da su zadovoljni što im se omogućilo da pobliže vide načine i metode rada u našem razredu. Zatim su učenici davali svoje viđenje radionica. Skoro jednoglasno su se složili da im je najjzanimljiviji dio bio u grupi koja je imala zadatke iz Građanskog odgoja, da su im matematički zadatci bili teški, a da su zadatci iz jezika i Prirode i društva bili lagani. Učenici čiji roditelji su bili voditelji radionica izrazili su zadovoljstvo i ponos što su njihove mame / tate s njima i njihovim prijateljima u razredu i što svima pomažu i druže se.

Na ovoj prvoIMGP9982 (640x480)j Interaktivnoj radionici nazočila je i stručna služba škole: psihologinja, pedagoginja i ravnateljica, koje su s osobitim zanimanjem pratile završni, evaluacijski dio rada.

Cilj cjelokupne zamisli radionice bio je uključivanje roditelja u odgojno – obrazovni proces, aktivno sudjelovanje roditelja u vođenju grupa u Interaktivnoj radionici, poboljšanje suradnje između roditelja i odgojno – obrazovne ustanove te poboljšanje komunikacije i bolje razumijevanje sredine u kojoj njihovo dijete boravi pola dana.

Zaključak i roditelja i učenika na kraju prve Interaktivne radionice bio je da ćemo takav način rada ponoviti i nastojati češće provoditi kako bi se poboljšala komunikacija između roditelja i škole.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Projekti i označen sa , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.