Radionica „Future Classroom Lab“ u Bruxellesu

tomislav_pavlovic

Tomislav Pavlović

Prvog dana boravka u Bruxellesu, shvatio sam da je najbolje imati kasicu sa barem dvadeset eura sitnog novca kako bih se mogao bez problema koristiti javnim prijevozom. Stigavši u hotel, mogu samo reći da je dolazak ranije nekoliko dana svakako dobra ideja. Jer, inače, kako u samo dan i pola upoznati grad?

Iako je ovo drugi posjet Bruxellesu, mogu reći da je prvi „pravi“ posjet. Grote Markt i Maneken su bili prvi na listi. Topli dan na glavnom trgu uz miris čokolade iz obližnjih čokolaterija dali su naslutiti da je destinacija dobro pogođena. Prva misao kad se promatraju ljudi bila je – multikulturalnost. Druga misao je – oni koji ne spadaju u kategoriju turista, sigurno rade za neku od institucija EU.

imageimage
Place du Jeu de Balle, „Buvljak“       Muzej instrumenata

Vafli i čokolade pomiješane s ostalim gastro delicijama koje Bruxelles može ponuditi izmjenjivale su se s turističkim atrakcijama i kulturno-povijesnim građevinama koje se moraju posjetiti tijekom boravka.

Od mnoštva atrakcija svakako se mora posjetiti sajam starih stvari, ili „buvljak“ Place du Jeu de Balle. Od igle do lokomotive i sve to po toliko povoljnim cijenama, da su jedino ograničenje kilogrami koji se mogu strpati u avion.

Drugog dana boravka ugodno me iznenadio Parlamentarium, gdje sam saznao sve o osnutku Europske Unije, načinu njezinog funkcioniranja i sve to na hrvatskom jeziku. Nakon trosatnog razgleda uz audio-vizualno-virtualnu podršku naučio sam mnogo toga o odnosima među državama, te događajima koji su bili bitni za pojedino razdoblje.

imageimageimage
Europski parlament               Katedrala svetog Mihaela                Atomium

Sve ostale znamenitosti, kao i mjesta koja sam posjetio, te slike i video s radionice možete vidjeti na mojoj Facebook stranici.

Hej, a seminar?

Ah, da čovjek jednostavno odluta od svih usputnih stanica koje se lijepe za objektiv fotoaparata.

Radionica kojoj sam nazočio bila je toliko dobra da je zaslužila svoj naslov.

FUTURE CLASSROOM LAB COURSE: COLLABORATION IN THE FUTURE CLASSROOM

Suradnja u učionici budućnosti naziv je radionice koja je skup mnogobrojnih alata i IT rješenja korisnih za osmišljavanje nastavnih aktivnosti u nastavnom procesu u učionici 21. stoljeća. Ishodi učenja uključivali su ovladavanje barem dvadeset IKT alata podijeljenih po područjim korištenja koje je svaki sudionik imao priliku isprobati individualno i u skupnim zadacima.

Krenimo redom. Učionica je podijeljena u sljedeće cjeline: INTERACT, PRESENT, DEVELOP, INVESTIGATE, EXCHANGE. U svakoj od njih odvija se uz pomoć tehnologije proces interakcije među korisnicima, prezentacije projekata, njihovog razvoja, istraživanja ili razmjene ideja. Poticajna skupina sudionika iz Poljske, Portugala, Češke, Slovenije, Španjolske i Hrvatske već je prvog dana dala naslutiti da su novi eTwinning projekti zagarantirani.

imageSudionici radionice Collaboration in the future classroom (Foto: Mateja Žepič)

Voditelj radionice gospodin Bart Verswijivel stručno je, kroz prikladne i zabavne primjere pokazao kako koristiti koji od alata u nastavnom procesu, pri planiranju, izvođenju ili evaluaciji. Posebno me se dojmio način na koji je prezentirao svoj početak rada, no više o tomu saznajte na mojoj Facebook stranici.

imageimageimage
Tijekom radionica predstavljene su različite ideje…

Ideje koje su navirale same od sebe, sudionici su mogli isprobati u radu u grupi, gdje su korištenjem lego-kockica (popularnih legića) mogli ispričati nove priče i primijeniti predložene alate u praksi. Osim lego kocaka kao nastavnog sredstva, moglo se isprobati cijeli niz alata: Chroma Key, Stop Motion, 3D…

imageimage
…i korištena različita tehnologija

Ono što je svima zapelo za oko jesu interaktivne ploče koje su već prisutne u mnogim školama u Hrvatskoj. Nove ideje za korištenje upotpunjene su i alatima koje su svi sudionici predstavili, što je bila jedna od „domaćih zadaća“ koje su prethodile dolasku u Bruxelles. Novih desetak alata koje su predstavili sudionici bilo je s područja organizacije grupnog rada u razredu, glasovanja učenika, prezentacije projekata, „cloud“ rješenja za pohranu projektnih rezultata pa sve do zanimljivih rješenja za pohranu svih aplikacija koje koristite na jednom mjestu u oblaku. Večera koja je bila dio „team-buildinga“ prvoga dana, bila je prilika je za upoznavanje ostalih sudionika te stvaranje prilika za nove europske projekte.

Drugoga dana iskoristili smo prezentaciju projekata kako bismo dogovorili novi eTwinning projekt sa školama u Španjolskoj i Češkoj, kojeg smo započeli po dolasku u svoje škole. Tema je ovoga puta povezala biologiju, tjelesnu i zdravstvenu kulturu i engleski jezik, a kako biste saznali o čemu se točno radi, zavirite u moj eTwinning profil i pogledajte otvoreni projekt.

Stručno usavršavanje organizirano je na visokoj razini u svim segmentima. European Schoolnet je mreža koja ima podršku 30 europskih Ministarstava obrazovanja koje svoje sjedište ima u Bruxellesu. Osim organizacije različitih usavršavanja, o njihovom djelovanju možete više pročitati na njihovim stranicama te stranicama ovog stručnog usavršavanja. Nadam se da ćemo na popisu Ministarstava obrazovanja koje podržavaju European Schoolnet uskoro vidjeti i Hrvatsku.

I još nešto što svakako treba naglasiti. Kada u suradnji s Agencijom za mobilnost i programe EU odlazite na usavršavanje, bez obzira o kojem se programu radilo, možete biti sigurni da ćete imati izvrsnu komunikaciju, stručnu i pravovremenu pomoć te podršku prije, tijekom i poslije ostvarenog putovanja.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u eTwinning i označen sa , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.