Osnovna škola „Podrute“ u projektu “Spirit of Hope“

marijana_DC

Marijana Dugandžić Cvetko

Od 1. kolovoza 2012. godine Osnovna škola „Podrute“ sudjeluje u međunarodnom projektu Spirit of Hope koji će se provoditi do 31. srpnja 2014. godine. Riječ je o Comenius projektu unutar Programa za cjeloživotno učenje. U projekt je uključeno 11 škola iz 11 europskih zemalja (Ujedinjeno Kraljevstvo, Francuska, Italija, Španjolska, Nizozemska, Turska, Norveška, Danska, Rumunjska, Poljska i Hrvatska).

Ciljevi i zadaci projekta

Poticanje čitanja i ljubavi prema literaturi, razvijanje jezičnih, komunikacijskih i informatičkih vještina, mobilnost učenika i učitelja, poticanje kreativnosti učenika i jačanje njihovog samopouzdanja, promocija vlastite zemlje i kulture, poticanje cjeloživotnog učenja, osvješćivanje o važnosti vode te obogaćivanje nastavnog plana i programa, samo su neki od ciljeva i zadataka koji se nastoje ostvariti.

Kako bi se oni i realizirali, provode se brojne aktivnosti koje se nastoje uklopiti u samu nastavu, a zasnivaju se na čitanju domaće, ali i strane literature koja je uvrštena u popis lektirnih djela.

Provedene aktivnosti prezentiraju se i dovršavaju na zajedničkim susretima učenika i učitelja u pojedinim zemljama, a rezultati se objavljuju na TwinSpaceu i web stranicama škole.

Aktivnosti

Svaka partnerska škola odabrala je knjigu iz svoje zemlje koju su učenici pročitali kako bi clip_image002mogli sudjelovati u daljnjim aktivnostima u projektu. Tema odabranih knjiga povezana je s putovanjima, odnosno nemogućnošću putovanja. Osnovna škola „Podrute“ odabrala je knjigu Besa J. Horvata, engleska škola odabrala je Gulliverova putovanja J. Swifta, a nizozemska škola Dnevnik Ane Frankimage, itd.. Na temelju pročitanih knjiga osmišljene su razne aktivnosti, a učenike se je najviše dojmila izrada stripa na temelju pročitane nacionalne knjige, reproduciranje pročitane strane literature jer su izrađivali model kuće u kojoj je bila sakrivena Ana Frank, izrada modela jedrilice clip_image002[4]kojom je Joža Horvat oplovio svijet te izrada odjeće iz razdoblja prikazanog u knjizi za modnu reviju koja je bila održana prilikom susreta u Francuskoj.

Osim aktivnosti koje su povezane sa samom knjigom provode se i one koje nam pomažu upoznati drugu zemlju, jezik i kulturu. Učenici su izrađivali Rječnik preživljavanja sa izrazima koji su njima važni na 11 različitih jezika, npr. Kako doći do bolnice, kina ili bazena? Imaš li dečka ili curu? Prikupljali su tradicionalne recepte pa je na taj način nastala elektronička kuharica s tradicionalnim jelima iz 11 zemalja na nacionalnom i engleskom jeziku, a neka od tih jela učenici su pripremali tijekom susreta u Norveškoj.

clip_image002[6] Englezi su tako pripremali Zagorske štrukle, Norvežani rumunjsku sarmu, itd. Snimljen je i video film s detaljnim uputama za pripremanje hrane. Osmišljen je logo projekta, himna projekta, web stranica projekta i dizajn majice s logom clip_image004projekta. Učenici su snimili i video film o našoj državi, županiji, gradu i školi. Pripremljena je prezentacija o lokalnoj arhitekturi, provedeno je analiziranje kvalitete vode iz izvora u blizini škole, učenici su proučavali povijest sporta te su igrali razne sportske igre tijekom projektnog susreta u Italiji.

Iza učenika i učitelja OŠ „Podrute“ su susreti u Hrvatskoj, Engleskoj, Rumunjskoj, Norveškoj, Francuskoj, Poljskoj i Italiji sa kojih se svi vraćaju ispunjeni i puni novih dojmova i iskustava. Učenici i učitelji ovim su projektom dobili mogućnost putovati u neku od partnerskih zemalja te neposrednim radom izmjenjivati iskustva i surađivati s kolegama iz različitih zemalja, a kroz različite dramske igre i ostale aktivnosti učiti jedni o drugima, družiti se i zabavljati.

clip_image002[8]This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Comenius i označen sa , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.