Dan sigurnijeg interneta u Požegi

marina_mirkovic

Marina Mirković

Tehnička škola u Požegi petu godinu sudjeluje u nacionalnoj kampanji putem projekta «Sigurnost i zaštita djece na internetu». Učenici su tijekom tjedna u kojem obilježavamo Dan sigurnijeg interneta, na nastavi računalstva, putem radionica analizirali svoja razmišljanja o tome kako njihovo ponašanje i aktivnosti mogu pridonijeti stvaranju interneta boljim mjestom za edukaciju i druženje. Isticali su pozitivne aspekte interneta i promišljali što mogu učiniti oni, odrasli, kao i brojne tvrtke kako bi ga poboljšali, naglašavajući temu „Stvorimo bolji internet zajedno!“.

Nekoliko razrednih odjela drugog i trećeg razreda sudjelovalo je u radionici „Stvori priču“ kao alternativnom načinu razmatranja sigurnosti na iSlika1nternetu. Bio je to kreativan, zabavan i praktičan pristup ovogodišnjoj temi pri čemu su učenici osmišljavali i stvarali kreativne improvizirane priče. Izvukli su pet kartica te pomoću zadanih pojmova (po jedan na kartici) stvorili priču s naglaskom na scenu kako stvoriti bolji internet. Kartice su sadržavale: ulogu, mjesto, tehnički Slika2uređaj, emociju i incident.

Slika 1. Učenici u aktivnosti „Stvori priču“

Različite kombinacije pojmova na izvučenim karticama stvorile su zanimljive situacije, analize i priče.

Slika 2. Autorice zanimljivih priča o sigurnosti na internetu

Slijedi popis pojmova na određenim karticama:

kartice

Priče o sigurnosti na internetu preko zadanih pojmova na karticama

U igri „Ostajem ili odlazim?“ učenici su upoznati s pričom-problemom u kojem je velika kriza u svijetu prisilila stanovnike da se povuku u skloništa kako bi preživjeli. Međutim, u njima nema dovoljno prostora te je ograničen broj uređaja koji mogu biti uz njih. Svaka skupina učenika treba odlučiti i obrazložiti za koji uređaj su se odlučili da bi ostao uz njih u kriznoj situaciji.

Ponuđeni uređaji su: PC/računalo, laptop, tablet, pametni telefon, igrača konzola, e knjiga/čitač.

Svaki učenik u pojedinoj grupi ima kratko vrijeme pripreme, odnosno promišljanja o izboru uređaja i razloga zašto je baš on bitan za moderan život. Kroz 1 minutu mora izložiti svoje razloge odabira sa svojom skupinom. Nakon raspravljanja, svaka osoba u skupini glasuje za uređaj za kojeg misli da bi trebao ostati. Nakon odluke i prezentiranja glasnogovornika svih skupina, te prebrojavanja glasova odlučuje se koji uređaj ostaje, a koji moraju otići iz skloništa. Većina učenika odlučila se je za laptop i pametni telefon.

Pojedini razredni odjeli imali su zadatak izraditi reklamu za novi aplikacijski softver dizajniran za rad na pametnim telefonima, tablet računalima i ostalim mobilnim uređajima.

Učenici kritički razmišljaju o mogućnostima poboljšanja interneta. Pri tome analiziraju i raspravljaju odgovore na pitanja: što vole na internetu, da li su im potrebne dodatne online usluge, koji su trenutni problemi koji ih ometaju ili uzrujavaju na internetu, treba li internet biti sigurniji, što učiniti kako bi internet bio bolje mjesto za rad i zabavne aktivnosti.

Učenici u grupama imaju izazov osmisliti kreativni aplikacijski softver koji će omogućiti korisnicima da iskoriste što više online usluga uz siguran i kvalitetan rad na internetu.

Slika3Grupe svoju ideju predstavljaju ostatku razreda kroz informativan i zanimljiv plakat ili prezentaciju. Moraju uvjeriti svoje razredne prijatelje da je baš njihov aplikacijski softver najbolji. Slijede pitanja i diskusija te odabir pobjednika.

Slika 3. Učenici u izradi reklama za novi aplikacijski softver

Reklama za novi aplikacijski softver

Plakati su izrađeni u Microsoft Wordu, pri čemu su učenici pokazali svoje vještine oblikovanja teksta, slika, odlomaka i dokumenta.

Scenariji za nastavu preuzeti su s galerije nastavnih sadržaja za škole povodom Dana sigurnijeg interneta.

Obrazovni priručnik „The Web We Want“ namijenjen je učenicima dobi 13 -16 godina. Razvili su ga mladi ljudi s ciljem da unaprijedi njihova promišljanja i rasprave te omogući odgovor na brojna pitanja uključujući online ugled, privatnost, preuzimanje sadržaja, potrebu da dobro misle prije objavljivanja sadržaja na internetu, sudjeluju proaktivno i odgovorno, uvažavajući prava i odgovornosti. Priručnik je dizajniran za uporabu u učionici/nastavi kao i za dodatnu samostalnu edukaciju. Možete ga preuzeti s mrežne stranice www.webwewant.eu u PDF obliku na raznim jezicima.

Priručnik je radna bilježnica s brojnim zadacima i aktivnostima za učenike. Neka od poglavlja su:

Moja online prava i odgovornosti
Informacija nije znanje
Sudjelovanje na webu
Oblikujte svoj ​​identitet
Pokaži se, ali ne previše!
Privatnost – moje najveće blago
Što je autorsko pravo?
Jeste li vi pirat?

Zanimljivi su kvizovi, jedan od njih možete isprobati ovdje.

Svi učenici su dio vremena posvetili edukativnim interaktivnim online igrama iz serije

igara Radoznalci u akciji “Sigurniji internet za djecu i mlade”, kao i proučavanju sadržaja priručnika o sigurnosti na internetu dostupnih na mrežnoj stranici www.ucitelji.hr.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Sigurnost na internetu i označen sa , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.