Online informacije za sigurnu prezentaciju

violeta_odorcic

Violeta Odorčić

IMG_2184Od 3. veljače do 14. veljače 2014. godine provela sam 2 sata rada s učenicima izborne nastave informatike 6. razreda. Razgovarala sam s njima i ovoj temi i dobila njihove povratne informacije. Zatim su krenuli u izrađivanje Power Point prezentacije na zadanu temu.

Tijekom razgovora povratne informacije učenika bile su poprilično različite. Kako su to četiri grupe, opisati ću svaku pojedinačno. U svakoj grupi održala sam uvodni razgovor o sigurnosti na internetu postavljajući im neka od pitanja: „Što znate o sigurnosti interneta?“, „Koje vrste zaštite poznajete?“, „Koje on-line opasnosti poznajete?“, „Kako se vi ponašate u on-line komunikaciji s drugima?“, „Što biste vi poduzeli kako bi internet bio sigurniji?“, „S kime biste razgovarali o opasnostima interneta?“.

IMG_2185Prva skupina učenika nije bila oduševljena temom uz obrazloženje kako oni često posjećuju stranice ne obazirući se sigurnost općenito. Tada sam ih kroz razgovor pokušala staviti u poziciju u kojoj imaju na raspolaganju vrhunsku hardversku i softversku opremu te popriličnu financijsku korist. Odmah su se uhvatili izrade prezentacije koristeći izraze: hakeri, generatori lozinki, veća kontrola u kući, i sl.

Druga skupina učenika odmah nakon uvodnog razgovora se uhvatila „posla“ u izradi prezentacija, ali na način definiranja i obrazlaganja raznih pojmova vezanih uz zaštitu (što je lozinka, povijest u web preglednicima, virus i sl.). I ovu skupinu sam razgovorom stavila u istu poziciju kao i prvu skupinu i dobila još bolje rezultate i motivaciju.

IMG_2186Treća skupina zasula me je pitanjima tehničke prirode vezane uz pojmove koje uopće smiju koristiti u prezentaciji i kako ju izraditi, koliko slajdova, kakve slike smiju koristiti i sl. Nakon što sam i njima objasnila poziciju već opisanu dobila sam slabiju motivaciju od ostalih dviju grupa. Ponovila sam s učenicima pojmove i definicije vezane uz zaštitu na internetu(što je lozinka, korisničko ime, virusi, on-line reklame, linkovi, antivirusni programi, vatrozid i sl.).

Četvrta skupina također se odmah uhvatila „posla“, ali ne s entuzijazmom kao druga skupina. Nakon što sam i njima objasnila već spomenutu poziciju, uslijedila su pitanja najviše vezana uz zaštitu djece unutar kućne okoline.

IMG_2187Na kraju, u sve četiri grupe klasične metode motivacije nisu bile od pomoći. Mislim kako su oni svjesni raznih opasnosti ali i sudionici u mnogim on-line aktivnostima vezanim iz kršenje autorskih prava, neovlaštenim skidanjem raznih filmskih, muzičkih i softverskih sadržaja. Teško je motivirati učenike na „fer play“ kad su im takvi sadržaji dostupni.

Svi učenici koristili su on-line informacije, tekst i slike, pri izradi prezentacija, te sam ih savjetovala da budu što konkretniji u opisivanju oblika rješenje i načina zaštite.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Sigurnost na internetu i označen sa , , , , , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.