Obilježimo zajedno

ivanka_svaljek

Ivanka Švaljek

U tjednu od 10. do 14. veljače obilježavali smo Dan sigurnijeg interneta u sklopu projekta potaknutog od strane Suradnika u učenju i portala www.ucitelji.hr.

Provodili smo različite radionice i predavanja. Članovi dodatne skupine informatike pripremili su listiće za učenike razredne nastave (savjeti za učenike), učenici petih razreda radili su plakate koje možete vidjeti u prilogu, te igrali igru „Radoznalci u akciji“. Učenici šestih razreda radili su umne mape (FreeMind), uključili su se u rješavanje kviza na portalu www.boljiinternet.com; učenici sedmih razreda istraživali su što rade djeca na internetu od devet do dvanaest godina i od trinaest do šesnaest godina, te istraživali savjete za učenike i savjete za roditelje i kome se obratiti u slučaju e-nasilja te su također rješavali kviz www.boljiinternet.com i učenica Kristina Kranjčec, 7.b osvojila je prvu nagradu. Učenici osmih razreda u sklopu nastavne jedinice (MS PowerPoint) Matrica slajda izrađivali su prezentacije o sigurnosti na društvenim mrežama, bontonu i pravilima ponašanja. 

tablica

Školska aktivnost

  1. Upoznavanje učenika s temom „Stvorimo bolji internet zajedno“
  2. Rasprava o važnosti tajnosti osobnih podataka, pravilima lijepog ponašanja, definiranje i osvještavanje pojma autorskih prava, pravila stvaranja „dobre“ lozinke, ostavljanje trajnih tragova na mreži

Domaća zadaća

Pogledali smo video „Zaustavimo nasilje na društvenim mrežama“, a zatim su učenici dobili zadatak kako stvoriti dobru lozinku, bonton na internetu, savjeti za ponašanje, kome se obratiti u slučaju e-nasilja. Igrali smo igru „Radoznalci u akciji“ i „Sigurnost na društvenim mrežama“, a potom prokomentirali problemske situacije. Radovi učenika nalaze se na panou i školskoj stranici.

Izvannastavna aktivnost

Učenici su upoznati s Natječajem „Stvorimo bolji internet zajedno“ i mogućnostima uključivanja kroz različite aktivnosti, rokom za predaju radova koje zajedno pregledavamo, popunjavamo prijavni obrazac i šaljemo na Natječaj.

Preporuke

  1. informiranje i razvijanje kritičkog stava učenika prema opasnostima na internetu,
  2. poticanje učenika na odgovorno ponašanje,
  3. preporučena igra „Radoznalci u akciji“, „Sigurnost na društvenim mrežama“,
  4. bonton na internetu,
  5. uloga antivirusnih programa i ostali oblici zaštite,
  6. zašto je dobro imati „dobru“ lozinku,
  7. autorska prava, cyberbullying

Završne aktivnosti

  • rasprava o pojedinim opasnostima,
  • pojasniti pojedinu opasnost,
  • navesti primjer iz života,
  • objasniti kako se zaštiti od navedene opasnosti,
  • traženje pomoći u slučaju e-nasilja

Učenici su:

  • proučili nekoliko mrežnih stranica,
  • pogledali nekoliko video materijala o sigurnijem internetu,
  • podsjetili se da sadržaje koje koriste kao izvor svog rada moraju navesti

Zaključak

Ne smijemo preskočiti neku od opasnosti koja nam prijeti na mreži: stranice neprikladnog sadržaja, odavanje osobnih podataka, zlostavljanje na mreži, neprikladno ponašanje na društvenim mrežama… Opasnosti koje prijete računalu uključuju viruse i špijunske programe. Neke od opasnosti prijete i nama i računalima. Nadam se da će učenici biti pažljivi i odgovorni u donošenju odluka na mreži upravo na način kako su to i istaknuli svojim radovima.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Sigurnost na internetu i označen sa , , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.