Izvještaj o aktivnostima za Dan sigurnijeg interneta

marina_gregic

Marina Gregić

I ove školske godine Osnovna škola Milka Cepelića iz Vuke odazvala se nacionalnoj kampanji „ Sigurniji internet za djecu i mlade“.
Kao učiteljica informatike, priredila sam raznolike aktivnosti za učenike 5.-8. razreda o potencijalnim rizičnim situacijama te prednostima i nedostacima interneta u školi i domovima učenika, održavši sveukupno 4 nastavna sata u svakom razredu.

C360_2014-02-17-14-14-27-595U razredima od 5. do 8. dva su nastavna sata bila predviđena za predavanje u obliku prezentacije i razgovor o sigurnijem internetu, navikama i korištenju te o uključivanju odraslih tj. roditelja u svakodnevno učenikovo vrijeme koje provodi na internetu kao mogućnost smanjivanja mogućih štetnih posljedica pri susretu s opasnostima koje prijete na internetu.
Učenici su se pokazali kao vrlo zreli te otvoreno razgovarali o mogućim opasnostima, odgovornostima i sprečavanju neželjenih neugodnih situacija.
Sljedeća dva sata učenici 5. razreda izrađivali su plakate na hamer papiru s temom „Budimo sigurni na internetu“. Zadatak je bio svojim savjetima pomoći vršnjacima kako bi se što sigurnije koristili internetom te ih potaknuli na promišljanje o odgovornosti.

C360_2014-02-20-14-11-35-935C360_2014-02-20-14-12-18-021C360_2014-02-24-17-56-13-679
Učenici 6. i 7. razreda također su imali zadatak iste teme: „Budimo sigurni na internetu“ pri izradi stripa u Toondoo-u (6.razred) i Glogster online plakata (7.razred).
O pozitivnoj reakciji učenika svjedoči prihvaćanje ideje izrade stripa i online plakata, njihova pripremljenost i angažiranost te kao krajnji rezultat.
2014-02-11-2845Završna aktivnost učenika 8. razreda je izrada kratkog dječjeg filma „Korak“ u suradnji s učiteljem likovne kulture, Draženom Budimirom. Film tematizira problem prezaokupljenosti djece i mladeži internetskim sadržajima, društvenim mrežama i gotovo bezgraničnim protokom i dostupnošću informacija. Nerijetko, takve aktivnosti skrivaju opasnosti na1926993_10152023543006225_1605816723_n koje mladi ljudi nisu spremni reagirati na pravi način tako da zaštite sebe ili druge. Uzrok tomu je najčešće neiskustvo i manjak edukacije o internetu kao najbrže razvijajućem mediju današnjice.
Kroz ovaj film, djeca su na simboličan način dočarala tu nespremnost prikazujući glavni lik kao osobu povezanih očiju (metafora „sljepoće“ na opasnosti) koja prolazi hodnicima (metafora virtualnog labirinta interneta) te dovodi sebe u opasnu situaciju iz koje je, na sreću, izvlače prijatelji koje je do sada zbog svoje opsesije online sadržajima ignorirala. Na taj način, kroz film se afirmiraju realni socijalni kontakti koji su sve više potisnuti onim virtualnim.
Cilj ovoga projekta je, koristeći filmski jezik i filmska izražajna sredstva, ukazati svojim vršnjacima da promišljaju kako o svojoj sigurnosti prilikom korištenja web servisa tako i o svojem društvenom segmentu života u zajednici u kojoj žive.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Sigurnost na internetu i označen sa , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.