Ima li smisla?

ela_veza

Ela Veža

nagradjeni iz OS trstenikAkcija pod nazivom „Sigurniji internet za djecu i mlade“ je među učenicima i roditeljima u školama gdje radim rado prihvaćena od samog početka (što baš i ne bi mogla reći za sve učitelje). Prvih godina sudjelovanja u ovoj akciji, učenici bi čitali priče u obliku stripa sa stranica Sigurnost i zaštita djece na internetu kao što su Beskonačna šuma, Anini novi prijatelji ili za nešto starije učenike Rimska grupa te bi nakon toga u razredu poveli razgovor na zadanu temu. Na kraju bi oni mlađi u programu Bojanje izradili prigodne crteže, a stariji prezentacije ili nešto slično.

Veoma brzo smo se dosjetili da osim crtanja u programu Bojanje možemo u petom razredu izrađivati i slikopriče u programu za pisanje te je to bila jedna od inovacija kako bismo projekt prilagodili našim interesima i školskom programu.

SID 2 trstenikS godinama nastalo je i izrađeno mnoštvo učeničkih materijala . I dobrih i loših jer su u aktivnostima uvijek ravnopravno sudjelovali svi učenici. Prošle i pretprošle godine učenici su se oduševili animiranim filmovima o sigurnijem internetu s Crvenkapicom i bakom kao glavnim likovima ( Online Safety Kit – Little Red Riding Mood 1 , Online Safety Kit – Little Red Riding Mood 2 i Online Safety Kit – Little Red Riding Mood 3 )

Istina, filmovi su na engleskom jeziku te na prvo gledanje nisu svi učenici sve mogli razumjeti. Ali nakon zajedničkog gledanja filmića oni bolji bi na svoj način prepričali što su i kako vidjeli i razumjeli. Zsid trst 4animljivo je što su učenici gledajući isti film uočili potpuno različite detalje pa nam je to bio dodatni poticaj na još jedno gledanje kratkog filma kako bismo stvorili pravu sliku o odgledanom. Animirani film o baki bejbisiterici Granny’s safe babbysitting je ove godine bio pun pogodak i posebno se svidio učenicima. Iako detalji u filmu na koje sam kao učitelj htjela staviti naglasak se nisu podudarali s onim što su uočili učenici imali smo priliku uočiti i ljepotu različitog gledanja na istu stvar.

Posebno bi istakla zanimljive videoklipiće koji najavljuju SID 2014, SID 2013, SID 2012 i SID 2011 , s porukama koje učenici tog uzrasta uglavnom shvate tek nakon dodatnog razgovora o viđenom. Kako je Dan sigurnijeg interneta 2014 obilježavan uoči Valentinova prikladno smo odgledali film Love at first like .

SID TRSTENIKIpak s godinama čovjek se zasiti. Ono zbog čega sam kao učiteljica informatike osjetila lagani zamor te sam nakon pete godine sudjelovanja počela razmišljati o smislu sudjelovanja u ovoj akciji je što velik broj učenika ima otvoren FB račun još od drugog, trećeg ili četvrtog razreda tj. otvaraju profile čim se počnu socijalizirati i opismenjavati. I to je već toliko uobičajena pojava.

Ali ono što me je posebno iznenadilo je da postoji cijeli razred učenika koji niti ne zna da ne bi trebali imati otvoren svoj profil na društvenim mrežama , tj. nikad im nitko prije na to nije skrenuo pozornost.

Osobno sam mislila da sam svima dosadna sa svojom pričom o sigurnosti na internetu, a onda dobijem povratnu informaciju da posao ne radim kako i sama mislim da treba. Sad smile

Na svu sreću upravo ovih dana sam svjedok i jednog pozitivnog primjera. Smile
Učenik koji je u petom i šestom razredu veoma aktivno sudjelovao sa svojim radovima u našoj akciji te sam mu kao tadašnja učiteljica bila poprilično dosadna sa sigurnosti na internetu, ovih dana me potražio za brzinski savjet ( kao bivšu učiteljicu). I to putem FB.
Zašto to navodim kao pozitivan primjer?
Možda sam bila dosadna dok sam kao učiteljica informatike inzistirala da se sva naša komunikacija odvija putem službenih mail adresa u sustavu AAI@EduHr, ali sad kao bivšu učiteljicu, kad mu je bio potreban brzinski savjet pronašao me (preko naše zajedničke FB prijateljice-njegove mame) na najomiljenijoj društvenoj mreži. Na upit zašto nije poslao službeni mail, samo je odgovorio: „Pa ovo nam je bilo brže“ .

Što sam htjela reći ovim primjerom. U vrijeme kada je trebao učiti o sigurnosti na internetu, ovaj učenik je očito naučio i kako i kada koristiti pojedine društvene mreže na najadekvatniji način. Samim tim dao je jednu ideju kako osmisliti neku od narednih aktivnosti u sklopu ove vrijedne akcije. Ima smisla! Vidimo se i dogodine! Smile

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Sigurnost na internetu i označen sa , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.