Dan sigurnijeg interneta 2014. u II. osnovnoj školi Čakovec

iva_naranđa

Iva Naranđa

SID_1I ove školske godine II. osnovna škola Čakovec sudjelovala je u nacionalnoj kampanji Sigurniji internet za djecu i mlade u organizaciji udruge Suradnici u učenju. Aktivnosti su organizirale i provele učiteljica informatike Iva Naranđa, učiteljica engleskog jezika Branka Lamza te učiteljica matematike Nives Horvat.

Uoči Dana sigurnijeg interneta učiteljice Branka Lamza i Iva Naranđa odlučile su proširiti aktivnosti i počele su rad na još jednom eTwinning projektu: „Safe Internet: A Bridge Between Us“. Partneri su škole iz Grčke (Varvakeio Experimental Junior High School (Βαρβάκειο), Ψυχικό) i Ujedinjenog Kraljevstva (Arden Academy, Solihull). U projektu sudjeluju učenici 7. i 8. r. koji polaze izbornu nastavu informatike. Radni jezik projekta je engleski a dob učenika sudionika projekta 13 – 15 godina. Projekt će trajati do kraja ove nastavne godine. Kroz ovaj projekt želimo potaknuti dobru praksu korištenja interneta, promicati svijest o sigurnosti na internetu i “stvoriti bolji internet zajedno” što namjeravamo postići surađujući putem raznih Web 2.0 alata i podržavajući Dan sigurnijeg Interneta 2014. zajedno s partnerima iz Grčke i Ujedinjenog Kraljevstva. Radom na projektu učiteljice i učenici će surađivati s partnerima koristeći informacijske i komunikacijske tehnologije, predstaviti neke od prekrasnih mogućnosti koje pruža Internet, podići svijest o opasnostima na koje nailazimo u online okruženju, razmijeniti poglede i informacije o digitalnim navikama mladih, poboljšati vještine pisanja i govorenja na engleskom jeziku, bolje razumijeti kako europski vršnjaci koriste internetske izvore, društvene mreže, online igre i druge online sadržaje, te kako reagiraju njihovi roditelji, istražiti sigurnosne politike za škole u drugim državama kao i dostupne javne agencije kojima se mladi mogu obratiti u slučaju problema na internetu, shvatiti kako internet utječe na svakodnevicu mladih i lokalnih zajednica širom Europe.

Povodom Dana sigurnijeg interneta učenici II. osnovne škole Čakovec dobili su razne zadatke. Jedna grupa učenika pripremila je materijale za pano u holu škole kojima smo predstavili novi eTwinning projekt u našoj školi: „Safe Internet: A Bridge Between Us“. Drugi zadatak bila je izrada PowerPoint prezentacije s porukama na hrvatskom i engleskom jeziku kojima se učenike upozorava i podsjeća na primjereno ponašanje na internetu i kako da izbjegnu moguće neugodnosti. Sljedeći zadatak bila je izrada multimedijskog online postera, gloga, na temu Stvorimo bolji internet zajedno. KakoSKYPE-CROATIA-GREECE smo s partnerima iz Grčke dogovorili Skype susret na Valentinovo, napravljen je Pixton strip s prikladnom pričom. Učenici 8.a razreda pripremali su se za Skype susret na kojem je dogovoren kviz. Skype susret pokazao se izuzetno interesantnim iskustvom i pružio priliku učenicima da iskuse zanimljiviji način učenja i komuniciranja te bolje upoznaju projektne partnere. Svaka strana pripremila je petnaest pitanja za kviz na engleskom jeziku koja smo oblikovali u Zondle igru. Rezultati kviza pokazali su dobro snalaženje u većini tematike te ukazali na potrebu detaljnijeg upoznavanja zaštite autorskih prava na internetu. Stoga smo se ovom temom pozabavili već idućeg tjedna na integriranoj nastavi engleskog jezika i informatike na kojoj je s učenicima osmog razreda ona obrađena i na kojoj su učenici upoznati s alatom Emaze te su njime izradili radove pod nazivima „Copyright in Croatia“ i „Copyright in the EU“.

Učenici 7.a razreda upoznati su s nacionalnom sigurnosnom politikom za škole i istražili su agencije i druge institucije koje su im na raspolaganju u slučaju problema, neugodnosti ili kriminala na internetu. Jedna grupa učenika počela je raditi Prezi o našoj nacionalnoj politici za škole, a druga grupa Prezi o agencijama dostupnima u navedenim situacijama.

Učenici 7.b razreda upoznati su s alatom Glogster u kojem su izradili online postere, glogove, kojima su prikazali neke savjete o sigurnijem korištenju društvenih mreža, lozinki i e-pošte te naveli za što sve koriste internet, a sve je dio aktivnosti na navedenom eTwinning projektu.

Aktivnostima povodom Dana sigurnijeg interneta 2014. po prvi puta pridružila se i učiteljica matematike Nives Horvat koja je s učenicima sedmog razreda organizirala anketu čije rezultate su učenici obradili i prikazali programom MS Excel, plakatima i prezentacijom. Na nastavi matematike, učenici sedmih razreda tijekom prvog polugodišta unutar nastavne cjeline Postotak, analiza i prikazivanje podataka upoznali su na koji način prikupiti podatke, obraditi ih i tablično prikazati. Sada su imali priliku pokazati naučeno te su odlučili istražiti načine korištenja interneta među svojim školskim kolegama. Sastavili su anketu i proveli je među učenicima viših razreda. Dobivenim podacima žele dobiti informacije o načinu korištenja interneta od strane vršnjaka i potaknuti svijest o potrebi sigurnijeg korištenja interneta. Obrada rezultata ankete između ostalog pokazala je da 55% osmaša dnevno provede na internetu više od 3 sata, od toga njih 33% to vrijeme provedu na društvenim mrežama; više od polovice anketiranih osmaša ima Facebook profil koji posjećuju svakodnevno; gotovo 50% anketiranih ima preko 500 Facebook prijatelja, i isto toliki postotak njih se dopisuju s prijateljima koje ne poznaju; 14% njih je javno pisalo ružne ili neistinite stvari o trećim osobama; gotovo 20% osmaša ulazi u tuđe profile bez znanja vlasnika. Zabrinjavajući je podatak da je 40% osmaša osobno upoznalo nepoznate osobe s Facebooka; svaki deseti osmaš objavio  je nepristojne fotografije a jedva 40% osmaša je za vrijeme boravka na internetu pod roditeljskim nadzorom. Na satu razrednog odjela 5.a razrednica Nives Horvat je obradila temu Uloga i pritisak medija u pubertetu što je također povezano sa sigurnijim korištenjem interneta.

Iva Naranđa aktivnostima je obuhvatila i učenike četvrtih razreda na INA Informatika 4 s kojima je obradila temu Odgovorno s osobnim podacima na internetu, na isti način kako je opisano u prošlogodišnjem članku u Pogledu kroz prozor.

Uz sve to, naši učenici izrađuju radove za sudjelovanje u multimedijskoj izložbi što im je zadano kao domaći rad.

UINTEGRIRANA NASTAVA EJ-INFOčenici II. osnovne škole Čakovec kontinuirano se educiraju o raznim Web 2.0 alatima. Osposobljeni su da se njima koriste te da samostalno istražuju njihove mogućnosti. Integrirana nastava engleskog jezika i informatike provodi se više puta tijekom školske godine u sklopu aktivnosti na raznim projektima. Ova praksa podrazumijeva obogaćivanje kurikuluma kreativnijim sadržajima što pozitivno utječe na motivaciju učenika.

POVEZNICE:

DAN SIGURNIJEG INTERNETA – 11. veljače 2014.
ETWINNING PROJECT “SAFE INTERNET: A BRIDGE BETWEEN US”
Safe Internet: A Bridge Between Us

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Sigurnost na internetu i označen sa , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.