Čovječe, stvorimo bolji internet!

zdravka_milosic

Zdravka Milošić

Drugi put zaredom, učenici 5.-8. r. OŠ Laslovo i OŠ Dalj sudjelovali su u nacionalnoj kampanji „Sigurniji internet za djecu i mlade” koju organizira udruga “Suradnici u učenju”. Tijekom tjedna, u kojem obilježavamo Dan sigurnijeg interneta na nastavi informatike, za svaki sam razred odvojila dva školska sata na kojima se govorilo o negativnim posljedicama neopreznog korištenja interneta. Za oba sam sata predvidjela igru kroz koju će učenici usvojiti pravila sigurnog surfanja internetom i moći ih svakodnevno primjenjivati.

Učenicima sam pripremila Prezi prezentaciju u kojoj sam pozornost posvetila zaštiti osobnih podataka, pravilnom stvaranju i čuvanju lozinki, opasnostima elektroničke pošte te internet bontonu. Iz prezentacije su doznali pozitivne i negativne strane online prijateljstva, objavljivanja sadržaja te kako zaštititi računalo od zlonamjernih programa.

clip_image002 clip_image004
Slika 1. i 2. Prezi prezentacija o sigurnosti na internetu

Nakon prezentacije razgovaralo se o opasnostima interneta, nepoznatim i zlonamjernim osobama, krađi identiteta te o odgovornom ponašanju na mrežnim stranicama. Učenici su iznosili i uspoređivali svoja dosadašnja iskustva. Zatim su, pomoću mrežnog preglednika, otvorili Zondle igricu i s veseljem ju igrali. Obradovala ih je mogućnost samoprovjere svog znanja na kraju igrice. Učenici koji u igrici nisu postigli uspjeh 100%, samoinicijativno su ponovili igru. Fascinantno je to što su u drugom pokušaju svi došli na 100% što dokazuje uspješnosti učenja kroz igru. Ovim načinom su ponovili i provjerili svoje znanje o pravilima korištenja interneta.

clip_image006 clip_image008
Slika 3. i 4. Zondle igra

Za kraj zabave učenike je čekala prava poslastica koju su također rado prihvatili: Čovječe, stvorimo bolji internet (inačica igre Čovječe, ne ljuti se). Igraću sam ploču prilagodila i na svako polje stavila redne brojeve. Svaki broj je krio pitanje na koje je trebalo odgovoriti. Pitanja su bila povezana sa sigurnim korištenjem interneta, odnosno njegovim opasnostima. Ukoliko je odgovor točan, učenik pomiče figuricu dva polja naprijed. Netočan odgovor vraća figuricu jedno polje nazad. Jedan učenik iz grupe bio je i igrač i čitač pitanja, a svi su zajedno sudjelovali u vrednovanju točnog odgovora. Ostala pravila vrijede kao i u igri Čovječe, ne ljuti se. Igra završava kada prvi učenik uspije obje figurice dovesti do cilja. Pobjednici su dobili diplomu za sigurno surfanje internetom.

clip_image010 clip_image012
Slika 5. i 6. Igranje igrice Čovječe, stvorimo bolji internet

Pred kraj drugog sata učenici su krenuli u pustolovinu stvaranja raznih sadržaja u kojima bi kratkim rečenicama dali osnovne upute svojim vršnjacima kako se ponašati na mrežnim stranicama. Trebali su naučeno gradivo primijeniti u praktičnim zadacima koristeći programe po izboru. Izradili su plakate, Powerpoint prezentacije, Prezi prezentacije, križaljke, stripove, video isječke, Zondle igre.

Učenici su se vrlo rado uključili u sve organizirane aktivnosti. Aktivno su sudjelovali na nastavi oba sata. Tijekom sata njihove su reakcije bile pozitivne, komentirali su kako su im aktivnosti bile zanimljive i zabavne. Oduševljeni su sa Zondle igrama koje su i sami odmah poželjeli naučiti stvarati. Igra kao aktivnost na satu je uvijek korisna i prilagođena učenicima svih dobi.

Od iznimne je važnosti stvaranje sigurnog online okruženja za djecu te podizanje svijesti o opasnosti online svijeta. Iskreno se nadam kako će se dogodine i ostali kolege uključiti u provođenje akcije koja je poučna i korisna kako učenicima tako i roditeljima jer su mrežne stranice neizostavan dio naše svakodnevice.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Sigurnost na internetu i označen sa , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.