Mirela Puškarić, Milana Arbutina i Bosiljko Đerek
O nama…
Mi smo TIM…to je ključna riječ koja nas opisuje, troje učitelja, 2 x (matematika i fizika) + 1 x (matematika i informatika) = 3 x matematika+2 x fizika+1x informatika.
Ubitačna kombinacija, noćna mora svakog osnovca… a opet, vole nas. Spontano smo postali tim, nekako je sve lagano išlo jedno ka drugom. Čak i ovaj članak pišemo timski, zajedno koristeći Google docse, jer zajedno je sve lakše.
Što je Zondle?
Zondle je on-line platforma za učenje putem računalnih igara. Namijenjen je učenicima, učiteljima i roditeljima. Jednostavan i siguran za upotrebu. Predstavlja dobru potporu učenju i poučavanju. Ima mogućnost praćenja rada (tj. napretka) svakog učenika.
O Zondle-u je bilo već govora u ovom digitalnom časopisu, a sigurni smo da će govora biti i ubuduće. Program je pun potencijala, a uz to je i besplatan.
Kao dokaz tome, osvrnimo se malo na statistiku:
Broj korisnika: 430,000 – rast od 2000 korisnika dnevno!!
Pitanja kreirana od strana učitelja: 1 250 000 (na više od 40 jezika).
Broj odgovora na pitanja od strane učenika: više do 50 000 000 (samo u listopadu 2013. zabilježeno je 10 000 000 odgovora ).
Kako su tekle pripreme?
Bili smo jako uzbuđeni što ćemo održati radionicu na Metodičkom skupu na državnoj razini. Znali smo da se trebamo dobro pripremiti. Naime, nama je to ipak bilo prvi put – na tako visokoj razini.
Već smo mi održali nekoliko radionica u školi, za kolegice iz škole i zainteresirane učiteljice iz drugih škola.
Te prve radionice su zaista dobro prošle, radilo se u vrlo opuštenoj atmosferi. Možda je to uvijek tako kada radiš i dijeliš znanje o nečemu što stvarno smatraš dobrim i korisnim. Kolege smo zainteresirali, zondlificirali, a nakon radionica, dijelili su isto oduševljenje Zondle-om, kao i mi.
Uključili su se učitelji različitih predmeta: hrvatskog, fizike, zemljopisa, glazbenog te učiteljice razredne nastave, pedagozi pa i nekoliko roditelja (različitih zanimanja). Uglavnom, jedna potpuno nehomogena skupina. Tada smo po prvi put primijetili kako za ovakav tip radionice jedna osoba nije uopće dovoljna, potrebno je više ljudi, što zbog brojnih upita sudionika što zbog predavača koji se povremeno gubio . Svaka naša radionica je bila izuzetno dinamična… nakon svake radionice bili smo potpuno ispražnjeni, mentalno i fizički. Bio je to, odličan osjećaj!
Učitelji matematike oduvijek su bili posebna vrsta.
Analitički umovi, koji uočavaju sve prednosti i nedostatke programa i predavača. Ništa nismo smjeli prepustiti slučaju. Planirali smo danima. Sama prezentacija je bila možda dvadeseta verzija. Mi kao tim super surađujemo tako da smo na prvom našem “aktivu” napravili kostur koji smo nadograđivali. Napravili smo prezentaciju i na našim mladim asistentima u nastavi, željnim znanja, isprobali i na taj način uočili poneki nedostatak, dobili konstruktivne kritike i par zanimljivih pitanja kojima smo mogli obogatiti prezentaciju. Naravno, time smo testirali i vremenske okvire unutar kojih se nešto može odraditi.
Na kraju smo napravili sažetak prezentacije i ispisali kao mali vodič za naše polaznike. To se pokazalo posebno korisnim: ne prate svi jednakim tempom, nekima se žuri, neki imaju vrlo razvijene ICT vještine pa im je prosječan tempo spor, prespor, čini ih razdražljivima čak i vrlo nervoznima.
Sama radionica započela je upoznavanjem sudionika o osnovnim značajkama platforme Zondle, zbilja kratak uvod, ali opet dovoljno informativan.
Slijedeće je bilo napraviti postupak registracije pojasniti kako dodavati učenike, učitelje, tj. kako biti pravi administrator svoje škole. Završni zadaci su bili napraviti vlastitu temu, koristiti već gotove teme, zadati temu skupini učenika i slično.
Ova završna faza koristila je i kao demonstracija mogućnosti platforme, tj. mogućnost kreiranja različitih tipova zadataka. Šećer za kraj bio je prikaz mogućnosti praćenja napretka učenika, jedna, zaista snažna osobitost Zondlea. Napokon idealna prilika steći uvid u stvarni napredak u učenju! Zondle, naime daje mogućnost vidjeti koja pitanja su pojedinom učeniku bila najteža, koliko puta je prešao kroz neku temu, kad se to dogodilo…ma jednostavno impresivno.
U samom finalnom dijelu radionice pokušali smo odgovoriti na većinu postavljenim pitanja, prezentirati i neke isto tako impresivne značajke poput TEAM PLAYA kojeg je moguće napraviti u različitim kombinacijama (razred, razredi iz različitih škola – koje čak ne moraju biti u istoj državi). Naš cilj – zainteresirati, bio je definitivno ostvaren. Iako namjerno nismo pokazali sve mogućnosti, na kraju smo doslovno bili bombardirani pitanjima.
Sad kad je sve prošlo odlično, istodobno je i lako i teško pričati o svemu. Mi smo zadovoljni, a i naši matematičari su bili zadovoljni, morali smo ih doslovno potjerati iz dvorane jer nam je vrijeme iscurilo, a novi predavači su čekali…
Nama je bilo lijepo i nadamo se da naši “učenici” doma zondlaju i da šire zarazu.
We zondle them, hope they zondle someone else too!
Što reći još za ppt?
Zondle se stalno mijenja, dobiva nove i nove značajke (svaki dan), zato treba stalno biti u tome, pratiti, isprobavati, koristiti…
Najbolje pogledajte sami…
Glazba
I da, po želji našeg muškog člana kao uvod prije početka same radionice, dok svi spajaju svoja računala, u pozadini svira “Finntroll- Intro & Fodosagan “ , a iz dima izlazimo mi… ovaj zadnji dio, ovaj put se – nije dogodio.
Komunikcija s organizatorima
Organizacija skupa je bila odlična. Na sva pitanja, u vrlo kratkom vremenu, dobili bi odgovor. Jasan, sažet… pravi matematički. Pomoć prije same radionice – oko razglasa, internet veze i dr. – sve je odlično funkcioniralo, svi jako ljubazni i bez vidljive nervoze.
Istra
Doživjeli smo puno lijepih trenutaka šetajući gradom, ljudi su jako susretljivi, žele pomoći više nego što smo navikli. Dvije tete iz DM-a su nas uputile gdje pojesti najbolju pizzu u gradu…rekli bismo i šire!
Istra je zaista posebna priča, zemljopisno, a i mentalno. U Istri se svi osjećaju dobrodošlima, svaki put je to začuđujuće.
I za kraj – naš logo
Naše zajedničke majice (srećonoše) koje smo kupili prije nekoliko godina na jednom skupu u Opatiji i od tada kad god negdje nešto zajedno radimo, uvijek ih nosimo.