Iskustvo provođenja međunarodnog Comenius projekta

marina_njers

Marina Njerš

Sažetak:

Međunarodni Comenius projekt provodi se u Gimnaziji „Fran Galović“ Koprivnica od kolovoza 2012. godine. Članak donosi pregled aktivnosti koje su učenici i nastavnici proveli tijekom prve godine provedbe projekta. Ukratko su opisane i mobilnosti tijekom projekta.

Ključne riječi: Comenius projekt, Gimnazija „Fran Galović“ Koprivnica, kulturna baština

Kao i mnogobrojni drugi nastavnici i ja sam istražujući nastavničke forume, portale, pohađajući seminare otkrila Agenciju za mobilnost i programe EU te eTwinning portal.

Nekoliko je razloga što sam se zainteresirala za programe EU. Želja za usavršavanjem je bila prvi razlog, zatim upoznavanje novih metoda rada, razmjena iskustva, rad u timu, teme koje nisu nužno vezane uz redovan rad na nastavi. Danas kad je projekt već godinu dana u provedbi vidim da su mi mnogo važnije neke druge stvari. Promatrati učenike i kolege iz moje i svih partnerskih škola tijekom provođenja projekta, snalaženje u nekim novim situacijama, izlaze u prvi plan. Zanimljivo je naglasiti da projekt čiji sam koordinator nije iz područja nastavnog predmeta koji predajem.

Preko eTwinning portala povezala sam se s kolegama koji su tražili partnere. Osnovne škole Scoala cu clasele I-VIII Nr. 8 Elena Rares Botosani iz Rumunjske i ADIYAMAN MERKEZ İNÖNÜ İLKÖĞRETİM OKULU iz Turske te srednje škole General secondary school “Georgi Izmirliev” Gorna Oryahovitsa iz Bugarske i PROTYPO PIRAMATIKO LYKIO PANEPISTIMIOY PATRAS iz Grčke surađivali su već prije na nekim projektima. U novi projekt priključili smo se mi Gimnazija „Fran Galović“ Koprivnica, srednje škole Gimnazjum nr 25 w Zabrzu iz Poljske i ISMA vidusskola “Premjers”, Riga iz Latvije i osnovna škola Școala cu clasele I-VIII Săveni iz Rumunjske. Ukupno osam škola iz sedam država. U natječajnoj prijavi bile su prijavljene i škole iz Portugala, Italije, Slovačke i Mađarske no nisu dobile financijska sredstva u nacionalnim agencijama.

Projekt je iz područja kulturne baštine ali kao i svaki projekt objedinjuje niz socijalnih, metodičkih i predmetnih područja. Uz razvijanje IT sposobnosti kod učenika (e-mail korespondencija, video konferencije, foto i video snimanje i obrada materijala, objavljivanje materijala na blogu projekta, na web stranici škole, pripremanje prezentacija, brošura) posebno je stavljen naglasak na timski rad i razvoj socio vještina. Naslov projekta je Save the PAST, live the PRESENT, IMAGINE the FUTURE. Mislim da je iz naslova lako dokučiti glavni cilj projekta. Učenici istražuju, raspravljaju, a na kraju i prezentiraju znanja i činjenice o povijesti kraja i zemlje, folkloru, običajima, monumentalnim spomenicima, arhitekturi, gastronomiji, biološkim rezervatima, prirodnim ljepotama. Na taj način čuvaju prošlost, a djelujući danas (npr. pravilnom prehranom) razmišljaju i o svojoj budućnosti.

Tijekom prve godine provedbe projekta realizirane su mobilnosti u Tursku, Grčku i Poljsku.

Turska škola ugostila nas je u studenom 2012. g. Osim raOLYMPUS DIGITAL CAMERAdnih sastanaka i prezentacija škole, grada i zemlje iz koje dolazimo, učili smo turski ples i pjesme, probali autohtonu tursku hranu, posadili Comenius šumu, te posjetili Mount Nemrut, Arsemiu, Pere i razgledali grad domaćina Adiyaman. Mobilnost su ostvarile nastavnice Marina Njerš i Martina Grgac.

Slika 1. Doček u Turskoj

 

U Grčkoj u Patrasu gostovali smo u travnju 2013. Učenici su tamo crtali divlji cvijet kraja iz kojeg dolaze (mi smo predstavili kockavicu), pjevali su stihove koje su sami napisali na glazbu grčkog učenika, prezentirali Dubrovnik, plesali sirtaki, natjecali se u trčanju na olimpijskom stadionu u Olimpiji (moram spomenuti: pomeli smo konkurenciju – učenik Ivan Generalić bio je najbrži u kategoriji učenika, a profesorice Marina Tomac – Rojčević, Mišela Lokotar i Marina Njerš osvojile su prvo, drugo i treće mjesto u kategoriji Slika 7. crtanje kockavice (640x360)profesorica). Razgledali smo Atenu, Patras, Naphilio, Epidaurus i Kouroutu. Putnici u Grčku su bili učenici: Ivan Generalić, Mirna Puhar, Lucija Sović i Dominik Dedić i nastavnice: Marina Tomac – Rojčević, Mišela Lokotar, Marina Njerš i Martina Grgac.

 

U svibnju 2013. boravili smo tjedan dana u Poljskoj u mjestu Zabrze. Osim dokumentacijskih posjeta logorima Auschwitz i Birkenau, Krakowu, Wadowicama, te rudnicima Guido i Wieliczka, učenici i nastavnici sudjelovali su u sportskim aktivnostima Slika 12. Hrvatski tim u Poljskoj (640x480)(sat aerobica, aquaaerobic, međunarodna odbojkaška utakmica), učili su poljski, izrađivali čestitke, crtali nošnje, plesali poljske tradicijske plesove, sadili sadnice u školskom vrtu, a posebno je bilo zanimljivo na satu hrvatskog jezika. Nastavnici koji su bili u Poljskoj su: Saša Kresojević, Iva Stanko, Darija Kivač i Marina Njerš, a učenici su: Davor Ćosić, Helena Bali i Lucia Balaško.

Na svakoj od mobilnosti bilo je organizirano gostovanje na nastavnim satima.

U šk.god. 2013./2014. planiraju se mobilnosti u Koprivnicu, zatim u Latviju, Bugarsku i Rumunjsku.

Osim mobilnosti učenici koji sudjeluju u provedbi projekta su tijekom godine provodili Slika 24. intervju s Daliborom Grubačevićem (640x480)brojne aktivnosti u svojoj školi. Realizirana je suradnja sa lokalnim društvima, obrtnicima, poznatim ljudima. Snimljen je tako video i foto materijal o božićnim običajima u Podravini u suradnjim s KUD-om „Fran Galović“ Peteranec, intervjuirani su podravski glazbenici Dalibor Grubačević i Natalija Imbrišak, održana je izložba jaslica autora Milana Generalića i Antuna Erdeca, održan je sat aerobica, zumbe i društvenih plesova u suradnji sa plesnim klubom „Ritam“ iSlika 27. Move to improve - aerobic day (424x317)z Zagreba, napravljen je film „Move to improve“, izrađeni su posteri o gastronomiji Podravine, prezentacije o poznatim slikarima, digitalni foto album aktivnosti, snimljena je pjesma i spot za nju u sklopu kampanje prevencije spolnih bolesti, učenici su pisali eseje na temu međugeneracijske solidarnosti An hour with my grandparents, projekt je promoviran na županijskom stručnom vijeću iz povijesti, na sjednicama Nastavničkog vijeća, te predstavljen na primanju u Županiji, održane su presice za SrceTv, HRT i VTV, a gostovali smo i na Radio Dravi i RKC-u.

Vijesti o projektu objavljujemo u lokalnim novinama, službenom blogu projekta i na stranici škole.

Financijska sredstva za provedbu projekta dodijeljena su na temelju natječaja Agencije za mobilnost i programe EU u okviru Programa za cjeloživotno učenje uz potporu Europske komisije.

‘This project has been funded with support from the European Commission. This publication [communication] reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.’

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Comenius i označen sa , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.