Bili smo europski parlamentarci

krunoslava_paripovic

Krunoslava Paripović

Nadbiskupska klasična gimnazija iz Zagreba sudjelovala je 25. listopada 2013. godine u Euroscoli, projektu Europskog parlamenta koji se uspješno provodi od 1989. godine. Cilj mu je omogućiti učenicima od 16 do 18 godina iz svih država članica Europske unije da sudjeluju u simulaciji rada Europskog parlamenta i da se pobliže upoznaju s radom europarlamentaraca. Bila je to izvrsna prilika za predstavljanje svoje škole, grada i države iz koje dolazimo… i nismo zakazali, dapače!

Nakon što je naš debatni tim u sastavu Tena Duvnjak, Matija Tušar, Domagoj Bačić, Mirta Raguž i Denis Gaščić postigao zapažen rezultat na natjecanju u lipnju 2013., u Strasbourgu su našu školu predstavljala 22 učenika iz trećih i četvrtih razreda, a u pratnji su bile profesorice Ana Knežević Hesky i Krunoslava Paripović. Naš ravnatelj dr.sc. Marijan Franjčić podržao je ovaj naš projekt i pripreme su mogle početi! Bile su vrlo intenzivne jer se trebalo pripremiti za debatiranje o šest zadanih tema, i to sve na engleskom jeziku. Teme su bile: Okoliš i obnovljiva energija, Sloboda informacija i aktivno građanstvo, 2013. – Europska godina građana, Budućnost Europe, 2014. – Europski izbori te Migracije i integracije. Učenici su bili raspoređeni po grupama, ali su sa svakom temom morali biti upoznati kako bi mogli sudjelovati u plenarnim sjednicama.

Na put smo krenuli 23. listopada u 20 sati i nakon noćne vožnje stigli smo u Strasbourg. Taj je grad izabran kao sjedište Europskog parlamenta jer je uvijek bio predmet spora i rata između Francuske i Njemačke, a sad je tamo institucija koja većinu europskih država povezuje u jednu cjelinu – Europsku uniju pa je time i simbolika promijenjena. Shvatili smo to već u prvoj šetnji po tom „najvećem francuskom selu“ gdje su nazivi ulica napisani i na francuskom i na njemačkom jeziku. Taj smo dan u Europski parlament samo zavirili jer slika 1 (640x480)smo se kratko sastali s hrvatskim europarlamentarcem gospodinom Marinom Baldinijem, koji je unatoč završenom radnom danu uspio naći vremena i primiti nas te nam ispričati neke zanimljivosti vezane za svoj rad u Parlamentu. Tako smo saznali da unatoč velikom broju zastupnika i činovnika slika 5 (640x480)ponekad nije lako pronaći dovoljan broj suradnika kako bi se određeni posao završio na vrijeme. Razgledavanje Strasbourga završili smo prekrasnom vožnjom brodom po kanalima i rijekama kojima taj grad obiluje.

U petak 25. listopada bio je dan D za otprilike 400 učenika iz 17 škola država Europske unije, pa tako i za naše učenike.

Program Euroscole točno je određen i opsežan. Nakon sigurnosne provjere i doručka, učenici su zauzeli mjesta zastupnika Parlamenta. Zatim su im dužnosnici Parlamenta kratko predstavili Parlament i Europsku uniju općenito. Potom je slijedilo predstavljanje svake škole. Našu školu uspješno su na engleskom jeziku i bez šalabahtera predstavili Mirta Raguž, učenica trećeg razreda i Marin Krstulović, maturant. slika 2 (640x480)U nešto manje od dvije minute uspjeli su predstaviti neke od ljepota Hrvatske, njene znamenitosti: glagoljicu i kravatu; znanstvenike: Ruđera Boškovića i Nikolu Teslu; sportaše: Dražena Petrovića, Ivicu i Janicu Kostelić, Marija Mandžukića i Luku Modrića. Podsjetili su da u eri Youtubea dvojica velikih zvijezda dolaze upravo iz Hrvatske, a poznati su kao 2cellos. Naglasili su koliko je duga i bogata hrvatska povijest i koliko svojom kulturno-povijesnom i prirodnom raznolikošću može obogatiti veliku zajednicu država kojoj sada pripada. Uslijedila su pitanja i rasprava o razvoju Europe. Na učenička pitanja odgovarao je zastupnik iz Bavarske gospodin Bernd Posselt i naši su učenici već u tom dijelu bili zapaženi. Zanimalo ih je npr. što je potrebno i koliko vremena da Hrvatska uđe u eurozonu, zatim može li se ikako obrazovni sustav Europske unije učiniti jedinstvenim iako znamo da je obrazovanje područje o kojem brine svaka država zasebno te u kojem će smjeru dalje ići proširenje Europske unije. Gospodin Bernd Posselt na samom je početku posebno pozdravio Hrvatsku i to na hrvatskom jeziku jer je sudjelovao u pregovorima oko ulaska Hrvatske u Uniju i posebno je vezan za nas i našu domovinu. Rado je odgovarao na sva pitanja koja su mu u tih 45 minuta bila postavljena. Nakon ručka uslijedio je rad po grupama na zadane teme. OLYMPUS DIGITAL CAMERA Grupe su bile međunarodno šarolike, učenici iz različitih država sjedili su zajedno i razgovarali o zadanoj temi i to na jednom od četiri službena jezika. No, većina grupa koristila je engleski jezik. Teme su bile vrlo aktualne i zanimljive te su učenici nudili različita rješenja pojedinih problema. Tako je, na primjer, grupa čija je tema bila Budućnost Europe predložila da se izgradi grad u koji bi dolazili mladi iz svih krajeva Europe kako bi se bolje upoznali, dijelili iskustva i radili zajednički na boljoj budućnosti. Također, grupa koja se bavila temom izbora za Europski parlament poseban je naglasak stavila na uvođenje e-glasovanja kako bi povećali izlaznost glasača.

Nakon rada u grupama uslijedila je plenarna sjednica na kojoj su predstavnici grupa iznosili zaključke o kojima su onda ostali mladi zastupnici glasali, naravno nakon desetominutne rasprave o svakoj temi. Čak su dvojica naših učenika (izabrani glasovanjem svih članova njihovih međunarodnih grupa) – Bruno Benaković i Petar Dragičević – iznosili zaključke svojih grupa te odgovarali na pitanja ostalih sudionika. Ostali naši učenici aktivno su sudjelovali u raspravi postavljajući smislena pitanja i iznoseći svoja mišljenja. Od šest zaključaka, četiri su prihvaćena, dok dva nisu: onaj o utopijskom gradu mladih (mladim zastupnicima nije bilo jasno financiranje istoga) te o migraciji i integraciji (zastupnici se nisu složili oko problema ilegalnih imigranata, pogotovo nakon nedavnog događaja u Lampedusi). Rasprave bi potrajale puno duže da nije bilo vremenskog ograničenja jer su učenici imali mnoštvo zanimljivih ideja i nisu se libili iznositi svoja mišljenja pred svima.

Profesori nisu sudjelovali u radu mladih zastupnika, ali su ih mogli promatrati sa svojih mjesta u dvorani parlamenta.

U vrijeme rada po grupama profesori su rješavali Eurogamme, također u međunarodnim skupinama. Bila je to izvrsna prilika da se upoznamo i saznamo kako rade kolega u europskim gradovima i s kojim se oni problemima susreću u svom poslu. Rezultiralo je to novim poznanstvima i razmjenom e-mail adresa, a i pitanja iz Eurogamme kviza bila su uspješno riješena. Nakon „igre“ uslijedio je neformalni sastanak s predstavnikom Europskog parlamenta s kojim smo razgovarali o nekim problemima Europske unije i Eurozone.

Na samom kraju radnoga dana, oko 17.30 sati učenici su odigrali Eurogamme, igru poznavanja činjenica vezanih uz Europsku uniju. Četiri grupe po četiri učenika odgovarali su na pitanja o Europi, a posebno su bila zanimljiva glazbena pitanja. Učenik naše škole Domagoj Bačić bio je član crvenoga tima koji je za malo pobijedio! No svi su sudionici za nagradu dobili kape i majice i veliki pljesak ostalih učenika.

OLYMPUS DIGITAL CAMERANakon mimohoda zastava i europske himne, dan Euroscole bio je završen.

Puni dojmova i pomalo euforični, vratili smo se u Zagreb u subotu 26. listopada. Zadovoljstvo i sreća bili su neizmjerni jer smo u potpunosti ispunili svoj glavni cilj, a to je da dostojno predstavimo sebe, svoju školu, svoj grad i svoju državu i tako pokažemo put i ostalima koji će, nadamo se, imati priliku i sami sudjelovati.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Projekti i označen sa , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.