eTwinning razgovor

Mogućnosti eTwinninga u razrednoj nastavi

natasa_ljubic_klemse

Nataša Ljubić Klemše

eTwinning i razredna nastava, mogućnosti uključivanja učenika razredne nastave u eTwinning projekte te jezik komunikacije učenika primarnog obrazovanja u međunarodnim projektima zanimljive su i nedovoljno istražene teme (i mogućnosti) stavljene u kontekst eTwinninga.

eTwinning kao zajednica europskih škola unutar kojih učenici međusobno surađuju, uče i dijele znanja istovremeno usvajajući i jezične i digitalne i građanske kompetencije omogućava uključivanje djece i učenika svih dobi u međunarodnu suradnju komunikaciju u, za škole, učenike i učitelje.

Naša je Dunja Babić, NSS iz Agencije za mobilnost i programe EU sa suradnicima osmislila niz novih, inovativnih i vrlo zanimljivih aktivnosti približavanja eTwinninga neposrednim korisnicima, odgajateljima, učiteljima i nastavnicima. Jedna od aktivnosti su eTwinning razgovori s iskusnim eTwinnerima koje je realizirala Lidija Kralj, profesorica savjetnica, eTwinning ambasadorica. eTwinneri dijelili su svoja iskustva pred kamerama, koristeći program Hangouts i svaki je od nas pričao o svojem specifičnom području.

S obzirom da se svatko od nas intervjuiranih „specijalizirao“ u određenom području rada s eTwinningom, poslušati razgovore sa svim iskusim eTwinnerima predstavlja iznimno bogatstvo naše eTwinning kulture.

Osobno sam s velikim zadovoljstvom pričala o mogućnostima implementacije eTwinninga u školski i razredni kurikulum, postignutim uspjesima (eTwinning nagradama – Quality Label, European Quality Label i COMET nagradi), usavršavanjima koje eTwinning zajednica omogućava, izazovima, mogućnostima, potrebnoj kreativnosti, problemima … realnosti…

A realnost je vrlo moćna! Potreban je samo naš istraživački duh, naša kreativnost, znanje o nepostojanju granica… Unatoč jezičnoj barijeri i nedovoljnom znanju mojih učenika prvašića (prije dvije godine) engleskom jeziku, jeziku komunikacije unutar projekta, nije bilo zapreke. Jer projektne su aktivnosti bile iznimno osmišljene i prilagođene tako da su učenici aktivno sudjelovali tijekom cijele godine i u svim projektnim aktivnostima na način da su komunicirali sukladno svojim sposobnostima, pri čemu smo svi davali najviše od sebe kako bi sve projektne aktivnosti realizirali korektno, točno i na vrijeme. Otkriti ovu činjenicu značilo mi je da mogu sve Smile. Čak i osmisliti projekt sukladan svim mogućnostima mojih učenika i IKT mogućnostima moje učionice i škole!

Razredna je nastava iznimna jer svojom strukturom nema kruti razredno-predmetni način rada unutar kojega ovisimo o krutim preprekama. Naš je rad vrlo kreativan, izazovan i neograničen u postignućima, iako s druge strane mi učitelji moramo biti vrlo profesionalni i educirani za rad s novim obrazovnim tehnologijama (koje uključuje svaki eTwinning projekt) i rad i suradnju na međunarodnom području, što znači vrsno poznavanje i posjedovanje međuljudske i građanske kompetencije.

Ista se „priča“ ponovila i prošle nastavne godine. Samo… bila sam iskusnija i projektne sam aktivnosti već ugradila u školski i razredni kurikulum te nisam morala tragati za „mjestima“ unutar kojih bi mogla realizirati svoje projektne sadržaje. Moji su ponosni eTwinneri samostalno komunicirali unutar TwinSpacea s učenicima drugih projektnih partnera. Bila je to prva realna školska situacija unutar koje sam svoje učenike svjesno podučavala i o sigurnosti na Internetu. Poduka se vrlo brzo proširila na roditelje mojih učenika, ali i na moje kolegice i kolege.

Ove sam godine napravila korak dalje. Ne samo da sam eTwinning projektne aktivnosti i sadržaje planirala u razredni i školski kurikulum, već sam projektne sadržaje ugradila u nastavni program. Projekt „4 Seasons in @rt and Science“ je tijeku. Sadržaji nastavnih predmeta Priroda i društvo i Likovna kultura „ugrađeni“ su projektne aktivnosti.

S obzirom eTwinning iskustva i postignuća Lidija me pozvala na eTwinning razgovor. Vežu nas vrlo lijepa i korisna, pa i šaljiva, iskustva, sve uz pokušaje da ostvarimo vezu putem Hangoutsa i popričamo. Odgovorno se nas dvije dogovorile za vrijeme, porazgovarale i dopisivale se o temi, usuglasile tehničke detalje i naravno, obje prije za razgovor dogovorenih 18 sati bile online (s frizurama Smile). Počele mi tek pričati… ali eto problema. Lidija rekla da me ne čuje Sad smile Preznojih se mišlju da sam nešto uključila ili neuključila ili da mi je koja od opcija promakla oku. Pokušale smo mi još nekoliko puta razgovarati, ali isto… Uslijedilo razmišljanje… kako i zašto? Tek kad mi je Lidija rekla da izmjerim brzinu interneta (koja je bila iznimno malena) započelo je promišljanje kako razgovarati uz Hangouts s tako sporim internetom. Pa smo otkrile online help davatelja usluga, back chanelling takve komunikacije i prihvatile promo brzog interneta. Dok nam još isti nije bilo uključen ja sam se snimala i u Windows Movie Makeru slagala filmić… učila, vođena mišlju možda i ovako uspijem prenijeti svoja iskustva svijetu i zainteresiranima. Ali filmić zbog veličine nije mogao proći. No, ostalo mi iskustvo. Dočekavši dan da smo usuglasile sve, i brzinu interneta, i odgovarajuće vrijeme, i ostale okolnosti razgovarale smo, a Lidija je sve to snimila i sadržaju omogućila javni pristup na YouTube kanalu eTwinninga

Iznimno sam ponosna što sam u seriji eTwinning razgovora imala mogućnost podijeliti svoja iskustva rada s učenicima primarnog obrazovanja u eTwinning zajednici, uputiti zainteresirane u mogućnosti eTwinninga, podučiti ih kako početi i birati odgovarajuće teme i sadržaje, progovoriti o dobrobitima eTwinninga u nastavi i izvannastavnim aktivnostima te ispričati samo mali dio lijepih događaja i doživljaja koji sve to prate.

U konačnici, najveća dobrobit jest činjenica da je eTwinning neiscrpno vrelo mogućnosti koje svakodnevno rastu i povećavaju se te da su moj osobni rast i razvoj uvelike orijentirani na zajednicu od dvjesto i više tisuća europskih učitelja koji međusobno surađuju, uče i stručno se usavršavaju.

Pogledajte i ostale eTwinning razgovore na YouTube kanalu.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u eTwinning i označen sa , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.

Jedan odgovor na eTwinning razgovor

  1. Povratni ping: Jesenski Pogled | Pogled kroz prozor

Komentari su zatvoreni.