Comenius – Jezik i metodologija

za nastavnike engleskog jezika u Scarboroughu, Engleska

silvija_avar

Silvija Avar

Zaiskrilo je na jednom od naših županijskih stručnih vijeća nastavnika engleskog jezika kada je jedna od kolegica spomenula mogućnost stručnog usavršavanja putem programa Comenius. Odmah sam se zainteresirala, ali kako je bio kraj školske godine i još mnogo obaveza preda mnom, tu sam informaciju ostavila sa strane odlučivši joj se posvetiti preko ljeta. Tako sam u srpnju 2012. ponovo počela intenzivno razmišljati o tome. Na internetu sam pronašla stranicu Agencije za mobilnost i programe EU te pod programima za cjeloživotno učenje pročitala o Comeniusu. To je program koji, između ostalog, ima za cilj potaknuti razvoj inovativnih sadržaja, pedagoških metoda i pristupa za cjeloživotno učenje, koji se baziraju na informacijsko-komunikacijskim tehnologijama, unaprijediti kvalitetu Anglolangobrazovanja nastavnika i uvesti europsku dimenziju u obrazovanje nastavnika, potaknuti poboljšanja u pedagoškim pristupima. Zatim sam u njihovoj bazi podataka seminara, tečajeva i konferencija potražila ono što me zanimalo i ubrzo pronašla nešto što mi se učinilo savršenim za mene: dvotjedni seminar za nastavnike engleskog jezika koji obrađuje metodologiju i jezik u školi Anglolang Academy of English u Scarboroughu u Engleskoj. Postoje tri roka za prijave tokom godine. Sljedeći je bio 17. rujna pa sam morala požuriti. Trebalo mi je oko mjesec dana da ispunim prijavu. Prije njenog konačnog slanja, možete je jednom poslati na savjetovanje, što sam i učinila. Odgovor sam primila za nekoliko dana i prema njemu sam neke dijelove prijave izmijenila, neke dopunila i zatim konačno poslala.

Na moje veliko zadovoljstvo, već sam negdje u studenom primila pozitivan. Od tog trenutka razmijenila sam svu potrebnu korespondenciju s Anglolangom i moje me mjesto čekalo.

Graham School LibraryTočno 5 tjedana prije odlaska na put, započela je e-learning faza koju je moj seminar predviđao. Svi sudionici trebali su staviti svoju fotografiju i osobni profil na grupu koju je Anglolang za nas otvorio na internetu te smo uskoro dobili zadatke koje moramo napraviti. Svrha je nekih zadataka bila da se sudionici međusobno bolje upoznaju, ali dio se zadataka odnosio na primjenu nekoliko različitih metoda (task-based learning, CLIL, lexical approach, communicative approach) podučavanja engleskog koje smo morali proučiti, reći što sami prakticiramo i koje je naše mišljenje o svakoj od metoda.

S nestrpMy classljenjem sam iščekivala 7. travnja 2013. kada sam konačno spakirala kovčeg, oprostila se od svojih ukućana i sjela najprije u zrakoplov, zatim podzemnom do željezničke stanice King’s Cross, pa vlakom do Yorka te drugim vlakom za Scarborough, simpatičan engleski grad na obali Sjevernog mora.

U mojoj je grupi bilo sveukupno 16 srednjoškolskih nastavnika iz: Poljske, Bugarske, Turske, Španjolske, Finske, Njemačke i Švedske. Ja sam bila jedina iz Hrvatske u čitavoj školi, a čini mi se i u čitavom Scarboroughu. Imali smo dva predavača koji su se izmjenjivali: Dan i Linda. Dan je s nama radio metodologiju, a Linda jezik. Radili smo od 9 do 16h, s odmorom za ručak između 13 i 14h i tri kraća odmora između satova.

Zaista mogu reći da sam jako puno naučila. Osim što sam obogatila svoj vokabular novim izrazima koji su se uvriježili u engleskom, produbila sam svojeHomemade pie razumijevanje britanske kulture i školskog sustava. Naučila sam mnogo i o školstvu u ostalim zemljama iz kojih su ostali sudionici jer smo izmjenjivali svoja iskustva. Sve metodološke teme koje smo na satovima obrađivali prvo smo sami isprobali tako da smo imali puno grupnog rada i rada u paru. Bilo je zaista interaktivno. Dobili smo mnogo praktičnog znanja i vještina o tome kako motivirati učenike, kako potaknuti na razgovor i one povučenije učenike, kako na najbolji način iskoristiti suvremenu tehnologiju u nastavu i slično.

Ta dva tjedna u Scarboroughu bila su moje najbolje i najintenzivnije profesionalno iskustvo koje sam do sada imala. Dobila sam novi polet za svoj rad sa svojim učenicima, stekla nova znanja koja će mi u razredu biti od koristi, a nadam se da ću moći pridonijeti i profesionalnom boljitku svoje zajednice i škole u kojoj radim.

Zahvalna sam Anglolangu ne samo za sva znanja koja su mi pružili, već i za društvenu komponentu na koju nisu zaboravili. Bili su odlični domaćini. Naime, organizirali su vođene izlete u York i Leeds, pogledali smo dva filma u njihovoj kino dvorani i jednu kazališnu predstavu u gradskom kazalištu. Organizirali su i glazbenu večer u prostorijama škole. Naravno, i mi sami smo organizirali nekoliko multikulturalnih druženja u lokalnim pubovima, uvijek uz zajedničku sponu: engleski.

Sada sam ponovo u svom razredu, ali učenike dočekujem s novim poletom nadahnuta svime onime što sam čula i naučila u Anglolangu. Zahvalna sam i sretna što sam imala ovu krasnu i korisnu priliku za stručno usavršavanje. Ako želite znati nešto o programima Akademije Anglolang, posjetite njihove stranice.

Cjelokupna financijska potpora dobivena je u sklopu Programa za cjeloživotno učenje preko Agencije za mobilnost i programe Europske unije. Ako želite saznati vise o programu Comenius, posjetite web stranicu Agencije za mobilnost i programe EU. Programi za stručno usavršavanje postoje i moguće ih je ostvariti. Potrebno se samo obratiti na pravu adresu.

Ovaj članak odražava isključivo stajalište autora članka i Europska komisija se ne može smatrati odgovornom prilikom uporabe informacija koje se u njemu nalaze.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Comenius i označen sa , , , , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.

Jedan odgovor na Comenius – Jezik i metodologija

  1. Povratni ping: Profesionalni razvoj | Pogled kroz prozor

Komentari su zatvoreni.