Sigurna integrirana nastava u 2. razredu

suzana_hergotic

Suzana Hergotić

Radionice i materijali namijenjeni učenicima od 8 do 12 godina.

IMG_4987Unapređenju procesa učenja pridonosi i korištenje interneta u nastavi, a njegova upotreba u nastavnom procesu danas je neupitna. Učenici mogu samostalno istraživati o nekoj od zadanih tema u školi i kod kuće.

Svjesna informacijske moći globalne mreže koja je sve prisutnija, kako u školi tako i svakom domu, svoje učenike upoznajem s temeljnim osobinama najvažnijih medija, njihovom ulogom u prenošenju informacija te posebnostima jezika pojedinih medija.

Cilj je učenike dobro pripremiti za novi i drugačiji način istraživanja putem interneta, ali i upoznati ih i usmjeriti na Internetski bon-ton: prava i odgovornost u ponašanju na internetu.

To je važan uvjet za ostvarivanje kvalitetne školske prakse uporabom novih tehnologija.

Razredni projekt „Sigurno dijete – sretno dijete“ provodim s učenicima već drugu godinu.

U projektu surađujem s MUP-om PU Koprivničko-križevačke, uredom načelnika i policijskim službenicima Majom Vrbek i Draženom Magdićem te stručnim suradnikom, školskim psihologom Mamče Ilićem, uz podršku gđe ravnateljice, Gordane Gazdić Buhanec.

Pol.slu żb_Maja Vrbek_ukazivanje na mogu¦çe opasnotiPol_slu żb_Dra żen Magdi¦ç

Navedeni projekt nastavila sam raditi i ove godine prema godišnjem razrednom kurikulumu. Aktivnosti su ciljano usmjerene na problematiku rješavanja različitih rizičnih situacija vezanih uz sigurnost djece.

Radionice, dramatizacije, tematske umne mape, plakati, video uradci samo su neki od načina rada kako učenicima nastavu učiniti i zanimljivijom i zabavnijom. Učenici spoznaju da živimo u uzajamno ovisnom svijetu, uočavaju pozitivne i negativne strane stvarnosti. Poučavam ih kako se trebaju obratiti prijatelju, roditeljima, učiteljici ili bilo kojoj odrasloj osobi u koju imaju povjerenje za rješavanje njihovih poteškoća. Bitno je djetetu objasniti da se neugodne situacije dešavaju i da je normalno iskazati svoj stav i mišljenje, ali i svoj strah te obavezno potražiti pomoć.

Ove školske godine nastavili smo projektne aktivnosti usmjerene na pravilno, sigurno, odgovorno i primjereno ponašanje u korištenju Interneta, ali i na zlouporabu putem interneta i vršnjačkog nasilja.

Tako sam integracijom nastavnih predmeta i sadržaja osmislila projektne aktivnosti.

  1. Radionica

Cilj radionice: ukazati učenicima i poučiti ih da osobe koje ne poznaju mogu biti potencijalno opasne po njih, te da se takve situacije mogu izbjeći odgovornim izborom ponašanja prilikom korištenja Internetskih usluga

5. veljače 2013. g. policijski službenik Policijske postaje Koprivnica Dražen Magdić održao je edukativnu radionicu Sprječavanje elektroničkog nasilja među vršnjacima.

Predavanje je imalo poseban značaj s obzirom da je predstavljen Dan sigurnog interneta za 2013., a u sklopu aktivnosti Projekta „NISI SAM, PU Koprivničko – križevačke. Tema radionice je bila Sigurniji internet za djecu i mlade – povezivanje uz uvažavanje.

Drugom radionicom 21.2.2013. policijski službenici gđa Maja Vrbek i Dražen Magdić educirali su učenike o njihovim pravima i odgovornosti primjerenog ponašanja putem interneta i mobilnih komunikacija.

Radionicu sam započela motivacijskim listićem kroz oluju ideja :kompjutorske igrice, a u daljnjem radu koristila sam se KWL TABLICOM (ZNAM-ŽELIM ZNATI-NAUČIO SAM), što misle da znaju o temi, što žele znati o temi, što su novo naučili? Uz priručnike za djecu, zajedničkim aktivnostima i demonstracijom ukazane su im opasnosti koje bi mogli možda doživjeti na društvenim mrežama.

  • Upućeni su kako se zaštiti od moguće opasnosti.
  • Saznali su kako mogu zaštiti osobne podatke, a što je najvažnije da djeca ne komuniciraju sa osobama koje ne poznaju u stvarnom životu na društvenim mrežama.
  • Uočili su kako svojim izborom odluka utječu na pozitivne ili negativne posljedice ponašanja.

Tijekom ovih radionica prikupljali su se podatci:

  • koliko su djeca upoznata s pravima i kulturi ponašanja na internetu,
  • koliko igraju online igrice
  • koriste li igraće konzole
  • koliko imaju prijatelja na društvenim mrežama – a koliko ih poznaju
  • tko im je pokazao kako se izrađuje osobni profil na društvenim mrežama

Korištenjem suvremene tehnologije učenicima su predočene i pozitivne mogućnosti upotrebe interneta u nastavi, a što je radionicu učenicima učinilo zanimljivom učeći kroz igru.

2. Radionica

Cilj radionice: Sigurna i odgovorna usmjerenost na komunikaciju putem interneta i mobilnih komunikacija

Naučili su kako i na koji način se mogu raditi pretraživanja. Ukazano im je da pretraživanja s „adresama“ stranica uvijek i uvijek čine samo uz nadzor roditelja, učiteljice.

  • Učenicima je ukazano na opasnosti koje „vrebaju“ putem interneta, mobilnih uređaja:
    • kako prepoznati iste
    • kako se zaštiti
    • najvažnije – ne komunicirati u virtualnom svijetu s nekim koga ne poznajemo u realnom svijetu.
  • Demonstracija učenicima uz model – jedna „kutija“ u kući, pored nje elektroničko računalo, što ćemo gdje staviti. Što smijemo staviti u kutiju, što u računalo? Što ne smijemo, a da se odnosi na naše osobne stvari, podatke.
  • Shvatili su da ne smiju ostavljati svoje ime i prezime, posebice na društvenim mrežama, adresu, osobne podatke, brojeve računa, bankovne račune roditelja, nikome ne davati lozinke, e-mail adrese, nikakve podatke.

Integrativni sadržaji tijekom mjeseca veljače:

  1. Kroz nastavne sadržaje hrvatskoga jezika učenici su oblikovali vijest za svoje roditelje kao najavu obaju radionica. Nakon obaju radionica pisali su izvješće o istoj za roditelje, prijatelje i pomogli učiteljici u izvješćivanju za web stranicu škole.

    1.2. Pisali su ohrabrujuće poruke zamišljenom djetetu koje je doživjelo neugodnu situaciju putem interneta ili mobilne komunikacije

    1.3. Što sam naučila / naučio? – samostalan rad ( napisati što su upamtili tijekom radionica – korištenje aplikacija )

    1.4. Dramatizacija smišljene situacije – igranje online igrica i moguće opasnosti

    Dramska grupa našeg razreda upriličila je dramatizaciju smišljene situacije, nazvavši je: Tko je iza zida?

    Cilj je objasniti djetetu da ne znaju tko je iza kutije, preko zida…

    Kako?

    Izabrala sam dva učenika. Oni odlaze van razreda. Jedan od njih odjenuo je masku koja pokriva cijelo tijelo. Djeca sjede nasuprot zida i igraju online igrice s svojim prijateljima, ali im se ubacio u razgovor neki „nick“ – glumi učenik odjeven u masku. Masku koju odijeva neki od učenika preuzima ulogu nepoznatog i upornog „dobrog dječaka“, ali tek kasnije djeca su postala svjesna svoje lakomislenosti.

    Djeca su simulirala „zlo“ koje vreba i želi namamiti dijete da s njime uđe u razgovor i da mu daje svoje podatke. S druge strane su djeca koja imaju spremne odgovore i suprotstavit će mu se.

    Kada se u razredu pojavio učenik odjeven u masku – ostala djeca nisu znala tko bi to mogao biti, jer je još jedan učenik čekao vani.

    1.5. Snimanje dramatizacije i intervjua s učenicima

  1. Kroz sadržaj likovne kulture učenici su ostvarili likovni uradak: strip – nizom sličica prikazati slijed događaja koji je vezan uz moguće opasnosti putem interneta ( korištene aplikacije slagalice)

3. Priroda i društvo

    3.1. Pretraživanjem vijesti putem interneta o vremenu i vremenskoj prognozi kroz nastavne sadržaje prirode i društva učenici su uvidjeli kako se brzo i lako može doći do informacija.

    3.2. Uz učiteljičinu kontrolu pretraživali su i članke o zdravoj prehrani

    3.3. Ponavljali su nastavni sadržaj uz igre asocijacije

Pozorno su pratili predavanje i sudjelovali na radionicama o sprječavanju vršnjačkog nasilja putem interneta, mogućim načinima rješavanja sukoba, prijavljivanju nasilja, njegovali i razvijali međusobnu toleranciju, s naglaskom na elektroničku zlouporabu putem modernih elektroničkih medija koje su održali policijski službenici gđa Maja Vrbek i gsp Dražen Magdić.

Nakon održanih radionica i integracijsko koleracijskog vida nastave učenici su ispunili KWL TABLICU i ocijenili zanimljivost, dojmove i korisnost projektnih aktivnosti.

Svi učenici ocijenili su s peticom projektne aktivnosti, bojanjem zvjezdica i napisanim dojmovima o istim.

Neki od učeničkih dojmova:

Mnogo sam naučio o zaštiti dokumenata od Dražena.
Dražen nam je jako zanimljivo objasnio kako čuvati sve svoje važne podatke u kutijici, a na Internetu i u kompjuteru da ne ostavljamo ništa.
Naučila sam da ne smijem nikada davati svoje osobne podatke na online igricama ili Internetu, jer nikada ne znamo tko se krije iz onog imena“ Leptir13“ ili“ Formula10“.
Zanimljiva je bila dramska igra.
Kroz igru smo naučili mnogo toga. Ono što je Dražen rekao mi smo kroz dramsku igru na zabavan način shvatili.
Trebamo se ponašati odgovorno i poštivati pravila Internetskog bontona.
Ako doživim neugodu kad igram igrice, odmah moram reći roditeljima.
Uključiti se u Internet ili pretraživati samo uz roditelje ili učiteljicu.
Volim kad učimo tako, kad imamo radionice, istražujemo, koristimo računalo. Sviđa mi se kada radimo u grupi, u paru…glumimo.
Sviđa mi se kako smo s Draženom i Majom imali radionicu.
Naša učiteljica nam uvijek pripremi nova iznenađenja, a onda to bolje naučimo.
Pisao sam, crtao strip, pretraživao na internetu, igrao igru asocijacije, glumio i bio u školi – super!

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Sigurnost na internetu i označen sa , , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.