Projektni zadaci za sigurniji internet

ivanka_svaljek

Ivanka Švaljek

U mjesecu veljači, od 11. do 22. veljače s učenicima od petog do osmog razreda provodila sam različite aktivnosti vezane uz obilježavanje Dana sigurnijeg Interneta za što sam odvojila po jedan sat izborne nastave te tri sata rada na izvannastavnim aktivnostima.

tablica

Školska aktivnost

1) Upoznavanje učenika s temom Dan sigurnijeg Interneta.

2) Rasprava o opasnostima na Internetu, ali i o „dobrim“ stranama interneta: nastavni listić na kojem učenici rade umnu mapu o „dobrim“ i „lošim“ iskustvima vezanim uz sigurnost, a neki učenici koriste FreeMind alat za izradu umne mape iz čega se moglo zaključiti da se ponašaju odgovorno.

Domaća zadaća

Pošto smo pogledali nekoliko videa o sigurnosti i zaštite djece na Internetu, istaknuli opasnosti naglašavajući da su virusi danas najveći problem interneta tj. da su to programi koji štetno djeluju na računalo i da svako računalo bez zaštite, u prosjeku nakon 5 minuta što je spojeno na internet, ima neku vrstu štetnoga programa, učenici su trebali napraviti strip, crtež, igrokaz, prezentaciju, … (opasnosti i sigurnost). Radovi su stavljeni na pano i školsku stranicu.

Izvannastavna aktivnost

Učenici su upoznati s Natječajem Sigurniji Internet za djecu i načinima uključivanja kroz različite aktivnosti te rokom za predaju radova koje zajedno pregledavamo, popunjavamo prijavni obrazac i šaljemo na Natječaj.

Preporuke

a) informiranje i razvijanje kritičkog stava učenika prema opasnostima na internetu,
b) poticanje učenika na odgovorno ponašanje,
c) preporučena im je igra Radoznalci u akciji – „Sigurniji internet za djecu i mlade“ – Zaštita osobnih podataka
d) prepoznavanje opasnosti na internetu,
e) odgovornije se ponašati na internetu,
f) svakodnevno se pojavljuju novi virusi, crvi, trojanci… i nove inačice postojećih,
g) potrebno je imati redovno obnavljan novim verzijama antivirusni program na računalu (Norton, Nod32…),
h) potrebno je koristiti se podatkovnim medijima provjerenih izvora,
i) provjeravati USB stickove kad ih stavljamo u računalo

Dodatni materijal:

Završne aktivnosti

  • poticanje učenika na raspravu o pojedinim opasnostima
  • pojasniti pojedinu opasnost,
  • navesti primjer iz života,
  • objasniti kako se zaštiti od navedene opasnosti

Voditi računa da ne preskoče neku od opasnosti koja nam prijeti s obzirom na njegovo ponašanje na mreži: stranice neprikladnog sadržaja, odavanje osobnih podataka, zlostavljanje na mreži, neprikladno ponašanje na društvenim mrežama… Opasnosti koje prijete računalu uključuju viruse i špijunske programe. Neke od opasnosti prijete i nama i računalima, primjerice, stranice neprimjerenog sadržaja.

Učenici su:

  • proučili nekoliko mrežnih stranica,
  • pogledali nekoliko video materijala o sigurnijem internetu,
  • podsjetili se da sadržaje koje koriste kao izvor svog rada moraju navesti

Zaključak

Nadam se da će učenici biti pažljivi i odgovorni u donošenju odluka na mreži upravo na način kako su to i istaknuli svojim radovima. Izdvojila bih naš moto kojeg učenici gotovo svake godine istaknu na plakatu ili prezentaciji, a to je „Sigurnosti nikad dosta!“

Prilog

Primjeri umnih mapa učenika:

clip_image002 clip_image004

clip_image006 clip_image008

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Sigurnost na internetu i označen sa , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.