Pedagoške vrijednosti eTwinning projekata

arjana_blazic

Arjana Blažić

O eTwinning projektima i eTwinning konferencijama već smo pisali na stranicama Pogleda, a mnogi od nas aktivno sudjeluju u radu ove velike europske zajednice nastavnika i učenika.

Jedna od aktivnosti na portalu etwinning, u kojoj nastavnici rado sudjeluju kako bi unaprijedili svoje znanje jesu tzv. mrežne edukacije (Learning Event).

Mrežne edukacije su kratki intenzivni online tečajevi o raznim temama. Prijava na mrežnu edukaciju otvorena je svim prijavljenim eTwinning nastavnicima, otprilike tjedan dana prije početka događanja. Provodi ih nastavnik-stručnjak, a sudionici se aktivno uključuju u rad i diskusije koje se odvijaju asinkrono i sinkrono.

Do sada sam sudjelovala u nekoliko mrežnih edukacija, što me potaklo da pokrenem i svoju vlastitu. Zajedno s belgijskim kolegom Bartom Verswijvelom s kojim već duže vrijeme surađujem u različitim projektima online i offline, osmislila sam mrežnu edukaciju pod službenim nazivom Pedagoške vrijednosti etwinning projekata. Neslužbeni naziv naše edukacije bio je Obrazovna Odiseja kojom smo 157 prijavljenih nastavnika poveli na plovidbu morem ogromnog broja web 2.0 alata, te zajedno s njima naučili kako napraviti čvrsti pedagoški okvir za eTwinning projekte i koristiti web alate za poučavanje  vještina 21. stoljeća:

  • kritičko mišljenje i rješavanje problema
  • suradnju
  • vrednovanje i samousmjerenost
  • aktivno građanstvo.

Naša je plovidba službeno trajala od 28.02 – 9.03.2013. Plovili smo morem brojnih alata, pdf dokumenata, video isječaka i bezbrojnih postova na forumima. Nastavnici su vrlo aktivno sudjelovali u radu te rado i na vrijeme izvršavali zadatke koje smo za njih pripremili. Tako smo, npr. samo u dva dana prikupili više od 300 objava na Forumu o razvoju kritičkog mišljenja u kojima su sudionici opisali svoja iskustva i primjere dobre prakse. Svoju školu i grad predstavili su na Thinglink mapi ovdje i ovdje. Na LinoIt ploči nastavnici su podijelili više od 150 citata i poslovica o učenju u 21. stoljeću. Na Padlet ploči podijelili su više od 70 pjesama o moru na različitim jezicima koje su svakodnevno pratile naš zajednički rad. Zajednički smo kreirali projektnu “čeklistu” za provjeru vrijednosti projekata koje namjeravamo pokrenuti. Svi su zadaci bili asinkroni, tako da je svatko mogao raditi svojim tempom. Dva događanja su se odvijala u realnom vremenu: na uvodnom webinaru predstavili smo sve dijelove i zadatke naše mrežne edukacije, a na završnom TeachMeet susretu sudionici su imali priliku predstaviti svoje projekte u kratkim trominutnim prezentacijama.

Mrežna edukacija završila je 9. ožujka, no sudionici su izrazili želju da nastave s radom, suradnjom  i razmjenom ideja, projekata i iskustava i nakon službenog završetka. Stoga će Obrazovna Odiseja ostati zauvijek otvorena za učenje svim sudionicima edukacije.

Nakon zavšetka edukacije, Bart i ja smo predstavili našu Obrazovnu Odiseju na godišnjoj eTwinning konferenciji koja se od 14-18.03. održala u Lisabonu. Održali smo dvije radionice te dobili brojne pohvale za naš rad.

clip_image002clip_image004

clip_image006clip_image008

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u eTwinning i označen sa , , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.