Kako je eTwinning unaprijedio moju nastavu engleskog jezika?

romana_SC

Romana Šimunić Cvrtila , prof. engleskog i talijanskog jezika

Ako se pitate kako su moji učenici počeli raditi na projektima i aktivno sudjelovati u nastavnom procesu, onda se odgovor krije u radu na eTwinning projektima. Naime, u kolovozu 2011. godine, nakon registracije i prijave na eTwinning portal te kratkog opisa mojih interesa i želja vezanih za suradnju s ostalim kolegama i školama iz Europske zajednice, pristigao mi je poziv jedne profesorice iz Turske sa željom za zajedničkim radom na projektu.

imageU rujnu 2011. godine već sam počela predstavljati svoju OŠ Borovje iz Zagreba u eTwinning projektu Unite Balkans. Prvi trenutak nisam znala što me očekuje i kako ću uopće ukomponirati dodatni rad na projektu u svoju nastavu, ali već sam na prvom Vijeću učitelja predstavila projekt i zamolila sve zainteresirane kolegice i kolege da mi se pridruže u radu i daju potporu koja je važna da bi projekt bio dobro obavljen. Odmah sam uredila i dva panoa s dodatnim informacijama o projektu tako da su učitelji i učenici bili upoznati s ciljevima i radom na projektu iz mjeseca u mjesec. Bilo je zaista interesantno za vrijeme odmora gledati učenike kako čitaju stripove na engleskom i različite informacije vezane za projekt.

Ukratko, na projektu su se aktivno istraživala određena područja vezana za kulturno, tradicionalno i povijesno nasljeđe naše zemlje i ostalih članica projekta. Školski predmeti u kojima su učenici aktivno sudjelovali donoseći materijale i svoje radove bili su, osim engleskog jezika, geografija, povijest, glazbeni, biologija, likovni odgoj i vjeronauk. Glavni koordinator projekta trebala je biti prof. Selin Bengisu iz Istanbula, ali je ubrzo tu ulogu preuzeo profesor Vasilis Stavropoulos iz Atene. Ostale države koje su sudjelovale u timu projekta su Turska, Grčka, Bugarska, Rumunjska i mi.

U projektu su učenici iz različitih europskih država izmjenjivali informacije i materijale vezane za temu koja je za svaki mjesec bila drukčija. Učenici su radili zajedno, dijelili ideje, upoznavali tradicije i navike. Sami su fotografirali i snimali videozapise, pisali poruke e-pošte, izrađivali PowerPoint prezentacije o tradicijama, hrani, glazbi, plesovima, legendama i mitovima koji pripadanja balkanskim civilizacijama. Koristili su se posebno izrađenom i sigurnom mrežom Twinspace gdje su spremali svoje radove te ih na taj način izmjenjivali, a sve kako bi vježbali engleski jezik, upoznavali nove kulture, tradicije i običaje. Učenici su na ovakav način naučili puno toga o poštovanju i cijenjenju tradicija ostalih naroda, a isto tako i poštivanju svoje kulturne baštine.

Godina dana je prošla, ja sam puno toga naučila, a učenici su zajedno sa mnom uživali u razmjeni ideja i informacija te mi na početku sljedeće školske godine postavili pitanje:“ Profesorice, hoćemo li i ove godine raditi na nekom projektu? Prošle godine je baš bilo zabavno na satovima engleskog jezika.“ Shvatila sam da moram i dalje nastaviti s radom na projektima jer su izazovi, koji su se stalno nizali, u nama budili još veće nestrpljenje i iščekivanje novih zadataka te želju za upoznavanjem s novim IKT alatima i novim tematskim obradama. image

I tako je pristigao i poziv od kolegice iz Francuske za sudjelovanje u novom eTwinning projektu Let’s discover Europe u kojem sudjeluju različite škole iz 23 države i koji t traje do kraja ove školske godine.

Aktivnosti koje smo već napravili su prezentiranje naše škole i njenih zaposlenika pomoću crteža i prezentacija te osobna predstavljanja učitelja napravljena u različitim digitalnim programima, zatim razglednice naše zemlje kojima smo promovirali ljepote i turizam Hrvatske te slične čestitke poslali poštom u svaku državu. Bilo je vrlo zanimljivo netom prije Božića dobivati razglednice i čestitke iz ostalih zemalja i s nestrpljenjem čitati njihove poruke i želje.

U tijeku je aktivnost Let’s exchange information u kojoj svaka od država postavlja po jedno pitanje svaki tjedan, a svi ostali odgovaraju i stavljaju slike ukoliko to pitanje zahtijeva. Pomoću ovih silno zanimljivih informacija kasnije ćemo igrati kviz i raditi na interaktivnoj mapi Europe. Ubrzo nakon toga, na kraju školske godine, slijede aktivnosti vrjednovanja našeg projekta od strane učenika koje će, isto tako, biti zanimljivo i provesti i analizirati.

imageimage

Alati koje upotrebljavamo u izradi ovog projekta su, osim chata, e-pošte i mp3-a, PowerPoint prezentacije, Twinspace, videokonferencije, Smilebox, Prezi prezentacije, Animoto i ostali zanimljivi i kreativni oblici komunikacije za što aktivniju upotrebu engleskog jezika.

Krajnji cilj projekta je napraviti interaktivnu kartu Europe na kojoj će se nalaziti osobna karta s informacijama svake pojedine države. Kao zaključak će biti izrađen kviz vezan za sve ove države kojim će se promovirati smisao i cilj projekta, a to je pripadnost europskom građanstvu i njenoj globalnoj kulturi.

imagePredstavljanjem i donošenjem kulture Europske zajednice u razred, olakšala sam učenje i potakla učenike na aktivno sudjelovanje u nastavi i lakše svladavanje engleskog jezika kroz bezbroj zanimljivih aktivnosti.

Stoga, dragi kolege, uključite se u rad eTwinninga jer on potiče maštu i motivaciju, donosi osvježenje u vašu nastavu te širi naše i dječje vidike i promovira toleranciju i pripadanje globalnom društvu.

Aktivnosti vezane uz projekt eTwinning projekt „Unite Balkans“ možete pogledati ovdje i za eTwinning projekt „Let’s discover Europe“:

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Primjeri dobre prakse i označen sa , , , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.