Rasprava uz barometar osjećaja

gordana_lohajner

Gordana Lohajner

Tradicionalno i ove godine na portalu „Suradnici u učenju“, uz prethodne tri igre vezane uz zaštitu osobnih podataka, sigurnost na društvenim mrežama i zamke elektroničke pošte, pridružila se igra Barometar osjećaja.

Ova jednostavna igra namijenjena je učenicima svih uzrasta.

Ciljevi igre su:

  • Pokazati da se svatko može drugačije osjećati u određenoj situaciji,
  • Prihvatiti da drugi mogu na različite načine reagirati u istoj situaciji,
  • Poštivati tuđe osjećaje i biti tolerantniji prema onima koji ne razmišljaju kao mi.

Zaigrajmo !

Igra se sastoji od dva dijela: jedan za učitelja koji služi za pokretanje igre i pregled rezultata (pokretanje igre), a drugi za učenike/igrače koji pomoću situacijskih kartica pokazuju svoje osjećaje (uključivanje igrača).

 barometarbarometar1

Učitelj na početku određuje ime igre te broj igrača kako bi se odredilo koliko će se kartica podijeliti svakom igraču. Ovisno o planiranom broju kartica za svaku igru određuje se najmanji i najveći broj kartica za svakog igrača. Za „Sigurnost na internetu“ pripremljeno je 6 različitih situacijskih kartica. Prema tome, ako igraju samo dva igrača svaki će dobiti po 6 kartica, dok devet ili više igrača dobiva samo po dvije.

kartice

Učenik se prijavljuje u igru sa svojim nadimkom i lozinkom te nazivom igrom koju određuje učitelj. Na učeničkom zaslonu se pojavljuju kartice u različitim bojama s porukama o problemskim situacijama. Učenici postupkom „povuci i ispusti“, stavljaju kartice na barometar osjećaja, na kojem broj 1 predstavlja – Ne povređuje me uopće, 10 – Jako me povređuje. Učenici procjenjuju svoje osjećaje prema događajima koji se nalaze na karticama.

Kako igrači stavljaju svoje kartice na barometar, učitelj na svojem prozoru prati rad svih sudionika igre. Klikom na karticu, kartica se poveća kako bi se pregledno vidio tekst kartice i nadimak igrača koji ju je postavio. Uz to na barometru se prikaže crvena linija koja predstavlja „prosječnu ocjenu“ svih igrača za tu karticu.

Raspravimo

Nakon što su sve kartice stavljene na barometar, učitelj projicira svoj zaslon kako bi svi sudionici zajednički raspravili osjećaje u pojedinim situacijama i vidjeli da učenici zadane situacije ne moraju nužno doživljavati na isti način.

Rasprava je zapravo najvažniji dio ove igre pa je potrebno osigurati dovoljno vremena za razgovor o tome zašto se tako osjećaju u određenoj situaciji i zašto su odlučili staviti svoje kartice na određeno mjesto na barometru.

Igra je prilagođena za sudjelovanje puno igrača, više škola istovremeno, zajedno ili u zasebnim igrama.

Igra će lako poslužiti kao platforma za slične igre i ankete s različitim temama.

Učiteljsko sučelje (na hrvatskom i na engleskom):

HR: http://www.ucitelji.hr/dodatno/SID_igra4/sys/indexhr.html
EN: http://www.ucitelji.hr/dodatno/SID_igra4/sys/indexen.html

Učeničko sučelje:

HR: http://www.ucitelji.hr/dodatno/SID_igra4/indexhr.html
EN: http://www.ucitelji.hr/dodatno/SID_igra4/indexen.html

Ukoliko ne želite igrati online, ovdje možete ispisati kartice.

Napomena: Osnova ideja je preuzeta s Luxembourg Safer Internet Center. Dodatne informacije možete pronaći ovdje.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Sigurnost na internetu i označen sa , , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.