Zondle – igre kao potpora učenju

lidija_kralj

Lidija Kralj

clip_image001

Zondle je online platforma za učenje kroz računalne igre koja pomaže učiteljima, roditeljima i učenicima u stvaranju i igranju obrazovnih igara koje su prilagođene obrazovnim potrebama.
Pokrenut je 2010. godine i već ima oko 70.000 registriranih korisnika iz više od 150 zemalja, koji su zajedno pripremili oko 106.000 primjeraka obrazovnih sadržaja za dijeljenje i igranje kroz interaktivnih multimedijskih igara. Program je besplatan i preveden na hrvatski jezik.

Za uvod pogledajte jedan od primjera obrazovne igre u Zondleu koji možete isprobati i bez registriranja, a sadrži nekoliko pitanja iz matematike, umetnutih u igru Feed the Fish.

zondle

Zondle, organizacijski gledano, ima tri dijela:

  • bazu pitanja, koju mogu stvarati učenici i učitelji,
  • interaktivne igre, većinom djelo Zondleova autorskog tima, ali dostupna je i mogućnost samostalnog stvaranja jednostavnijih igara,
  • analitičko-pedagoški dio koji se brine o analizi rezultata koje učenici postižu, potiče ih na pronalaženje točnih odgovora, prati napredak i daje povratne informacije o uspjehu.

Prijava u program

clip_image003clip_image005

Da biste postali korisnik programa na stranici www.zondle.com kliknete na Besplatno se registrirajte se, upišete potrebne podatke i započnete koristiti Zondle.

Pronalaženje pitanja i igranje

clip_image007

Prilikom početnog korištenja najjednostavnije je pogledati koje su dostupne teme i pitanja pa isprobati kombinacije pitanja i igara. Klikom na Potražite temu otvarate stranicu na kojoj pomoću ključnih riječi tražite skupove pitanja koji vas zanimaju. Za sada ne možete kombinirati pitanja iz više tema.

Nakon teme i pripadnog skupa pitanja odabirete interaktivnu igru u kojoj ćete odgovarati na njih. Svaki skup pitanja možete odigrati u pedesetak igara pa je na vama izbor najbolje kombinacije

Stvaranje teme i pitanja

clip_image008

Klikom na Napravite temu započinjete izradu svojeg skupa pitanja o temi koju želite. Prilikom stvaranja teme najbolje je odabrati karakterističan i što konkretniji naslov, primjerice “Zbrajanje decimalnih brojeva s jednakim brojem decimala“. Na taj način olakšavate kasnije korištenje i pronalaženje tema. Svaku temu opisujete i pomoću oznaka pa i na taj način vežete teme uz određene obrazovne sadržaje.

clip_image010

Prilikom izrade pitanja dostupno vam je dvadesetak oblika pitanja koja uključuju uobičajena: pitanja s ponuđenim odgovorima, kratke odgovore, da/ne pitalice, ali i zvučna pitanja, prepoznavanje riječi te označavanje na dijagramima.

Društvena mreža

clip_image012

Zondle vam omogućava uključivanje cijele škole, povezivanje u grupe, razrede, dijeljenje tema te praćenje rezultata. Na taj način možete jednostavnije zadavati teme pojedinim razredima, povezati se s kolegama, razmjenjivati sadržaje te, naravno, dobiti pomoć ili predložiti poboljšanja programa.

Za svakog učenika možete pratiti koje je teme rješavao, koliko puta te kakav je napredak pritom ostvario.

Dojmovi

clip_image013Dio Zondleova autorskog tima – Wayne Holmes i Ben Barton posjetili su Hrvatsku i održali nekoliko radionica za učenike i učitelje. Posebno je bilo ugodno čuti koliko pažnje autori programa poklanjaju mišljenjima učitelja i prijedlozima za nove mogućnosti programa. Njihov me stav odmah na početku privukao Zondleu. Naime, kad sam im poslala elektroničku poruku da Zondle ne podržava hrvatske dijakritičke znakove, oni su se primili posla i za tjedan dana Zondle je uredno prikazivao cijelu hrvatsku abecedu, a šest mjeseci kasnije imamo kompletan Zondle preveden na hrvatski jezik.

Nadam se da smo vas dosadašnjom pričom zainteresirali za Zondle i da ste spremni i osobno isprobati njegove mogućnosti.

Saznajte više:

Napomena: Članak je originalno objavljen na Profilovom školskom portalu u lipnju 2012. Zahvaljujemo na dozvoli za objavljivanje.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Zondle i označen sa , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.