Virtualni posjet Zoološkom vrtu

darko_horvatic

Darko Horvatić

Prije nekoliko godina predložio sam suradnju Zagrebačkom zoološkom vrtu vezano za video predstavljanje na internetu. U ta dobra vremena vodio sam novine o kućnim ljubimcima, imao suradnju s više od pedeset doktora veterine, a sve tekstove i slike iz novina sam prebacio u jedan blog koji je imao prosječno 500 posjetitelja dnevno. Sasvim slučajno sam započeo snimati veterinare koji su davali savjete “pred kamerom”. Zoološki vrt je bio samo usputni korak. Ideja mi se činila dobrom.

Zapravo, Zoološki vrt uopće nije bio važan, ali je bio izvanredan poligon za jedan novi medij, malo brži i drugačiji od tadašnjih. Nakon prvoga dana snimanja snimio sam šest edukatorica i jednoga edukatora. Uglavnom su to studenti biologije koji zarađuju neki sitan džeparac objašnjavajući djeci čuda životinjskoga svijeta. Ove djevojke i mladići svojim znanjem pokazuju učenicima nešto što im njihovi učitelji ne mogu pokazati. Ne zato što ne znaju i ne žele, nego zato što su ovi edukatori „kod kuće“ u zoološkom vrtu, dostupne su im životinje i kvalitetne informacije o njima, a o svježem znanju s fakulteta da i ne govorimo.

Tako svaki ravnatelj zoološkog vrta ovakvu akciju treba smatrati dobrodošlom, ako ne i nečim posebnim, rijetkom prilikom da unaprijedi svoje poslovanje. S druge strane učenici će saznati o životinjama ono što nisu čuli u obilasku ili na nastavi. Mogu sve pregledavati kada i koliko puta žele, kod kuće, prijatelja, u školi, knjižnici … gdje god postoji računalo spojeno na internet. “Snaga” računala pri tome nije bitna jer Youtube i Vimeo servise vrte sva pa i najlošija računala. Mreža je bitna.

Tada, nisu postojala tabletna računala i mobiteli koje možemo prstima škakljati, ili su postojala, ali nama nisu bila dostupna. Znači učenici za desetak minuta truda edukatora dobivaju besplatnu informaciju koju mogu koristiti stalno. Bila je to svojevrsna revolucija u poslovanju zooloških vrtova. Učenici su pogledali video u školi i kod kuće pa su namjenski dolazili u zoološki vrt pogledati baš te životinje.

Očekivao sam širenje tih videa društvenim mrežama, što se i dogodilo, ali na neočekivani način.

Epilog

Zbog tada zastarjelih programa ili loše organizacije mrežnih stranica prezentacija projekta nije ni približno dobila publicitet koji je zasluživala. Video se nalazio negdje na unutrašnjim stranicama mrežnih stranica zagrebačkog Zoološkog vrta pa ih korisnici nisu lako pronalazili. S druge strane pristup videoisječcima preko Facebooka i YouTubea je kontinuirano rastao tijekom vremena jer su se „usmenom predajom“, pomalo viralno širile informacije o tim domaćim videoisječcima u kojima učenici upoznaju egzotične životinje.

Prema neprovjerenim informacijama jedna edukatorica otišla je živjeti kod rođaka u Kanadu pa je projekt nekome tamo predstavila i eto kanadskih posjetitelja na YouTube kanalu Smile.

Nadam se da će vam se videi svidjeti te da ćete ih preporučiti kolegama i učenicima.

Na ovaj način je moguće i demonstrirati nastavu u strukovnoj školi za frizere u Zagrebu. Osobnim angažmanom tamošnjih nastavnika te snimke su često korištene i gledane. To što se ne radi o životinjama, nego o nastavi pranja kose, potvrda je ovoga nastavnoga sredstva.

Pogledajte snimke:

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Primjeri dobre prakse i označen sa , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.