„This is our time“: Timeproject Fall 2012

suzana_delic 

Suzana Delić

Slika1Već dugi niz godina hrvatske škole vrlo uspješno sudjeluju u međunarodnom Time projektu. Nakon vrlo uspješnog proljetnog izdanja koje se održalo u svibnju i u kojem je Osnovna škola Horvati iz Zagreba osvojila drugo mjesto u kvizu Unite the Nations, 30. studenoga održano je jesensko izdanje.

24-satni maraton učenja započeo je u ponoć po GMT vremenu, odnosno u 1 sat poslije ponoći u našoj zemlji. Kroz Time projekt mladi cijeloga svijeta iz svih vremenskih zona Slika2međusobno kontaktiraju i zajedno uče kroz niz aktivnosti koje Time projekt nudi.

„This is our time“ izvorno je iniciran za UNESCO Associated Schools Project, a trenutno je organiziran od strane Time Project Headquarters iz Kanade te u suradnji s Taking It Global for Educators.

Projekt kroz 24 sata nudi niz aktivnosti kao što su:

  1. Local Activities
  2. Design a Clock
  3. Lesson on Time
  4. This is My Neighbourhood – Esartes Suchitoto
  5. Time Gallery
  6. Time Line
  7. Local Activities around Human Rights
  8. Unit the Nations
  9. Video Conferencing
  10. Blogging

Već nekoliko godina u Osnovnoj školi Horvati redovito se u sklopu Projekta provodi kviz Unite the Nations te Video Conferencing.

S obje aktivnosti učenici su podjednako oduševljeni.

Unite the Nations interaktivna je igra između učenika. Učenici je sami osmišljavaju jedni za druge. Sama priprava sastoji se u tome da učenici u određenom roku (ove godine to je bio 16. studeni) sastave po pet pitanja vezana za svoju zemlju i to iz područja povijesti, geografije, društva, umjetnosti i sporta. Pitanja se šalju koordinatorima u Kanadu. U ponoć, po GMT vremenu, Time day pitanja prosljeđuju se voditeljima projekta u školama i započinje odgovaranje na njih koje traje 24 sata. Učenici, naravno, ne odgovaraju na pitanja o svojoj zemlji. Kroz ovaj kviz učenici aktivno sudjeluju u stvaranju kviza, upoznaju još bolje kulturu svoje zemlje, ali i kulture drugih zemalja, razvijaju digitalne kompetencije pretražujući internet kako bi pronašli odgovore.

I ove godine učenici OŠ Horvati s veseljem su dočekali Time day. Ono što ih je posebno veselilo to je vrijeme u kojem su odgovarali na pitanja. Kako se pitanja šalju voditeljima na mail točno u ponoć po GMT vremenu, a osim točnosti važno je i vrijeme u kojem se na pitanja odgovara ukoliko dvije škole imaju isti rezultat, već niz godina učenici OŠ Horvati na rješavanje kviza dolaze u svoju školu – u ponoć!

Tako je bilo i ove godine. Već prije ponoći vrijedni domar škole došao je otvoriti školu, a vrlo brzo stigli su i prvi učenici (iz 6.a, 7.a i Ian iz 7.b).

Treba svakako i spomenuti da su učenici Matija Kordić, 7.a i Ian Štalcar-Furač, 7.b o samom projektu govorili na prvom StudentsMeetu uživo na Info Sajmu 2012.

Voditeljica projekta je, kao i svake godine, učiteljica savjetnica Suzana Delić koja niz godina i vrlo uspješno surađuje s glavnim koordinatorom iz Kanade, mr. Joe Sheik.

Cijelo vrijeme priprave i provedbe projekta kvalitetno surađuje sa svim voditeljima projekata u školama cijeloga svijeta.

Svake godine zajedno s učenicima u kvizu sudjeluje i ravnateljica škole mr. sc. Biserka Matić-Roško. Na zadovoljstvo učenika i učitelja tako je bilo i ove godine.

Veseloj ekipi pridružili su se i profesor hrvatskog jezika, Ivan Kardum i učiteljica razredne nastave Nikolina Krešić-Lalić.

Nakon priprave tehnike, u 1 sat nakon ponoći odgovaranje na pitanja je započelo.

  • Koje je ime argentinskog ženskog hokejaškog nacionalnog tima?
  • Što znači Iqaluit na Inuktitut jeziku?
  • Koji je tipični kolumbijski instrument?
  • Koji nizozemski grad je dobio ime po poznatom inženjeru?
  • Ime prvog slovačkog premijera u Čehoslovačkoj vladi 1935.?
  • Koliko regija ima Turska?
  • Koliko etničkih skupina ima u Rusiji?
  • Koje godine su rumunjski sportaši osvojili najviše zlatnih olimpijskih igara?
  • U kojem gradu i kada je Taiwan zadesio najveći potres?

Ovo su bila samo neka od pitanja iz kviza.

Osim sudjelovanja u kvizu učenici OŠ Horvati svake godine održe i videokonferencije s određenim temama.

Ove godine teme su bile:

  • Racial Discrimination
  • Freedom of Expression
  • Climate Change

Kroz 4 videokonferencije u sve tri teme učenici su sudjelovali zajedno sa školama iz Kanade i Kolumbije. Naravno, sve tijekom noći. Dvije videokonferencije provedene su kroz Adobe Connect, a preostale dvije uz pomoć Polycom uređaja.

Kako bi svima sam događaj ostao u još boljem sjećanju, pobrinuli su se roditelji koji su pripremili kolače i grickalice. U 4 sata ujutro nakon riješenog kviza i pozdrava s prijateljima iz Kanade i Kolumbije svi su zadovoljno krenuli kućama.

Do novog Time projekta iduće godine!!

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Projekti škola i označen sa , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.