Language and practical methodology:

creativity in the classroom

mirela_majstrovic

Mirela Majstrović

logo

U sklopu Programa za cjeloživotno učenje „Agencija za mobilnost i programe EU“ dodijelila je učiteljici engleskog jezika Osnovne škole Tučepi , Mireli Majstrović , financijsku potporu za potrebe aktivnosti stručnog usavršavanja LANGUAGE AND PRACTICAL METHODOLOGY: CREATIVITY IN THE CLASSROOM. Riječ je o dvotjednom stručnom usavršavanju za učitelje engleskog jezika održanom u ustanovi International Study Programmes, Ipswich, Ujedinjeno Kraljevstvo Velike Britanije i Sjeverne Irske od 2. do 15. rujna 2012. godine. Učiteljica je na svoj drugi posjet u Ujedinjeno Kraljevstvo krenula uz savjete Marlene Bogdanović (e-Twinning ambasadorice) i dobre želje svih djelatnika škole, posebno ravnateljice Lolite Pašalić. Iz splitske zračne luke zaputila se u London, odakle se u smjeru sjeveroistoka sat i 10 minuta vozila vlakom do Ipswicha (okrug Suffolk) gdje se odvijalo stručno usavršavanje. U prvom tjednu upoznala se s organizatoricom Mags Oakley i ostalim sudionicama – učiteljicama iz drugih europskih zemalja: Marie-Laure Etique (Francuska), Izabela Marek i Agnieszska Karolina Wietrzynska (Poljska), Maria Bustos Montero (Španjolska) i Petra Bušić (Zagreb). U suradnji s Turističkom zajednicom Tučepi učiteljica Mirela je svim sudionicima stručnog usavršavanja uručila prigodne poklon pakete sa svrhom promicanja turizma i već u listopadu jedan od profesora odmarat će se s obitelji u Tučepima.

Predavanja i radionice bile su namijenjene ranom učenju engleskog jezika u dobi do 11. godine i svaki dan su se odvijale od 9 do 17 sati. Sudionice su bile oduševljene predavačima, izvornim govornicima: Jeremy Taylor, Mark Skipper i Gema Emiabata.

Uz izvrsne predavače stručno usavršavanje već je kroz prvi tjedan učiteljicama omogućilo stvaranje velikog broja novih ideja, razvijanje jezičnih vještina, prikupljanje materijala za učenike, razmjenu ideja s ostalim učiteljicama iz drugih europskih zemalja, uvid u britansko osnovnoškolsko obrazovanje i usporedbu s našim obrazovnim sustavom, kao i kulturološke razlike karakteristične za prostor Velike Britanije.

Naglasak poslijepodnevnih radionica bio je na praktičnoj primjeni teorijskog dijela predavanja i uključivao je sve dječje aspekte života u Engleskoj: obitelj, hranu, običaje, slavlja, igre, glazbu, TV, književnost, školski život, modu, hobije i kućne ljubimce.

Osim prilike za profesionalno usavršavanje engleskog jezika, praktičnu metodologiju, razredni jezik i britanski obrazovni sustav kroz analizu nacionalnog kurikuluma, učiteljice su navedeno imale priliku i promatrati u II. tjednu stručnog usavršavanja u 2 osnovne škole u Ipswichu (Ranelagh Primary School i The Oaks Community Primary School). U detaljnim analizama nakon posjeta nastavi, prisutne učiteljice bile su oduševljene izvrsnom disciplinom djece u razredima, kreativnošću nastavnika, kao i tehničkim mogućnostima i informatičkoj podršci (pametne ploče) i urednim školskim uniformama djece te su dobile odgovore na sva postavljena pitanja. Kroz refleksiju o vlastitoj praksi dogovoreno je da će veliki broj uočenih ideja biti prenesen učiteljima u školi na Učiteljskom vijeću. Također je uočeno da okruženje za učenje u velikoj mjeri utječe na kognitivni, socijalni, emocionalni i tjelesni razvoj djece.

U večernjim satima učiteljice su imale priliku za druženje u lokalnim barovima, posjete kazalištima, izložbama slika i kinima. U organizaciji stručnog usavršavanja s vodičem su obišle gradove Ipswich i Norwich. Također su u sklopu jednodnevnih izleta posjetile katedralu u gradiću Ely, Cambridge i naravno London, gdje su preko rijeke Temze razgledale glavne znamenitosti Londona: Tower of London, Houses of Parliament, Westminster Abbey, St Paul’s Cathedral, Millennium Bridge, Tate Modern Muzej, HMS Belfast Imperial War Museum, British Airways London Eye, Sheakspeare’s Globe, St James Park, Green Park, Buckingham Palace… Od viđenog bih svima preporučila obilazak grada Norwicha, posjet sveučilištima u Cambridgu i 45 minutnu vožnju po rijeci uz svako od 7 sveučilišta.

Učiteljice su bile oduševljene lijepim vremenom, ljubaznošću domaćina kao i prolaznika koji su uvijek spremni pomoći dobrima savjetima svima koje zateknu na ulici te hranom u Velikoj Britaniji (no za to je potrebna nešto duža analiza jelovnika).

Ovo je stručno usavršavanje ispunilo sva moja očekivanja i doista sam uživala u boravku u Ujedinjenom Kraljevstvu. Sve unaprijed planirane aktivnosti su za vrijeme trajanja stručnog usavršavanja bile i ostvarene, što je veliki plus za organizatore stoga preporučam svim zainteresiranim učiteljima da se potrude i pronađu odgovarajuće stručno usavršavanje na ovoj poveznici, pročitaju sve upute za stručno usavršavanje i napišu kvalitetnu prijavu našoj Nacionalnoj Agenciji, zadovolje bodovni prag kojim će ostvariti pravo na financijsku potporu te odu na stručno usavršavanje u inozemstvo jer su brojne dobrobiti koje će biti itekako vidljive u profesionalnom razvoju učitelja. Također, važno je istaknuti kako je odgovornost učitelja da svakom djetetu osigura najbolju podršku za razvoj i učenje, a samo aktivnim sudjelovanjem u kvalitetnim stručnim usavršavanjima, kritičkim promišljanjem i partnerstvom s drugima učitelj može unaprijediti kvalitetu svog profesionalnog rada, promovirati vlastitu profesiju i povećati sposobnost zagovaranja kvalitetnog odgoja i obrazovanja za svu djecu.

slika11slika2

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Cjeloživotno učenje i označen sa , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.

Jedan odgovor na Language and practical methodology:

  1. Povratni ping: Jesenski plodovi | Pogled kroz prozor

Komentari su zatvoreni.