Microsoft Kinect – primjena u nastavi

ivanC_gordanaS

Ivan Curić i Gordana Sokol

U sklopu Mobility Day konferencije održane 27. 9. 2012. predstavljen je Microsoft Kinect za osobna računala i mogućnosti njegove primjene u obrazovne svrhe.

kinect1

Ukratko Microsoft Kinect je uređaj koji omogućuje detekciju pokreta i ljudskog glasa pomoću kojih se upravlja osobnim računalom. U početku je bio namijenjen samo za igranje na Xbox igraćoj konzoli, a sad se koristi i uz osobna računala (potreban je zaseban adapter za povezivanje). Svojim je korisnicima ponudio potpuno novi način interakcije kroz prirodno korisničko sučelje (eng. natural user interface) upotrebom pokreta igrača i glasovnih naredbi. Kinect se sastoji od nekoliko senzora koji mu omogućuju da točno odredi gdje se igrač nalazi u prostoru, kako se kreće i koje riječi izgovara. Uređaj svojim senzorima prati i snima lice igrača, prati pokrete i sluša glasovne naredbe igrača. Posebno je zgodna činjenica da Kinect prepoznaje lice igrača te se igrač ne mora svaki puta prijavljivati u igricu.

Kinect je pronašao svoju primjenu u različitim sferama svakodnevnog života od sporta, medicine, obrazovanja i sl. Microsoft je u veljači 2012. izdao službene upravljačke programe, SDK i Kinect uređaj za osobna računala s Windows operacijskim sustavom.

Za sve one koji žele saznati više o Kinectu, načinu njegovog funkcionira,mogućnostima razvojnog okruženja te kako iskoristiti Kinectove mogućnosti u stvaranju vlastitih programa preporučamo da posjete Microsoftov Channel 9 i seriju video predavanja Kinect for Windows SDK Quickstarts.

Kinect kutovi – primjena Kinecta u nastavi

naslovnaKinect kutovi je program za osobna računala koja uz pomoć Kinecta na zabavan način i kroz igru omogućavaju djeci učenje nekoliko matematičkih tema, primjerice određivanje veličine kuta u stupnjevima. Kroz program učenici imaju mogućnost učenje određivanja veličine kutova, postotaka, decimalnih brojeva i razlomaka Postavkekao dijelova kruga te strana svijeta. Igra omogućava odabir samo jedne od kategorije zadataka ili kombinaciju svih vrsta zadataka. Kako bi se težina zadatka mogla prilagoditi svakom pojedinom učeniku, a ujedno kako bi program bio primjeren različitim dobnim skupinama postoji mogućnost podešavanja težine zadataka, odabir vrste i broja zadataka.

Zadaci s veličinom kutova

Nakon pokretanja aplikacije Stupnjevi, pokazuje se zadatak s veličinom kuta, npr. 260°. Aplikacija ocrtava krug od 0 do 360 stupnjeva. Učenik stoji pred Kinectom i računalom te za zadanu veličinu kuta mora rukom pokazati koliki je to kut. Kako učenik pomiče ruku tako se ocrtava kut kojeg pokazuje. Cilj je pokazati točnu veličinu kuat. Na ovaj način učenik uvježbava i provjerava svoje znanje na jedan novi, zabavniji način.

Aplikacija stupnjevi kuta svoju primjenu pronalazi i kod učenja kornjačine grafike, gdje je vrlo važno da učenici uvježbaju određivanje kuta za koji moraju okrenuti kornjaču kako bi je usmjerili u željenom smjeru.

129822301460637241kinect2

Zadaci s razlomcima i decimalnim brojevima

Aplikacija za razlomke pred učenika postavlja zadatak u obliku razlomka, npr. razlomak 1/2. Aplikacija ocrtava puni krug što označava 1 cijelo odnosno 1/1. Učenik stoji pred Kinectom i računalom te za zadani razlomak mora rukom pokazati koliki dio kruga predstavlja zadani razlomak. U ovom primjeru bi to bilo pola od cijelog kruga. Kako pomiče ruku tako se ocrtava razlomak kojeg učenik pokazuje.

Kako su razlomci i njihovo vizualno predočavanje složeni za učenike, na ovaj način djeca mogu lakše razumjeti pojam razlomka i njegov prikaz kao dijela kruga. Zadaci s decimalnim brojevima radi na sličan način kao i kod razlomaka, jedino što je zadatak zadan kao decimalni broj. Primjerice koliko je 0,75 prikazano na ocrtanom krugu koji označava jedno cijelo.

Zadaci s postocima

Program zadaje broj u obliku postotka, npr. 35%. Aplikacija ocrtava puni krug što označava 100%. Učenik stoji pred Kinectom i računalom te za zadani postotak mora rukom pokazati koliko zadani postotak iznosi od 100%.

129822298301266536129822301758384272

Zadaci sa stranama svijeta

Program zadaje neku od glavnih ili sporednih strana svijeta, npr. Sjeverozapad. Aplikacija ocrtava krug koji predstavljauobičajeni kompas i na kojemu je potrebno pokazati gdje se nalazi tražena strana svijeta. Učenik stoji pred Kinectom i računalom te za zadanu stranu svijeta mora rukom pokazati smjer, gdje se ona nalazi. Cilj je dati točan položaj tražene strane svijeta.

Kinect kutovi učenicima omogućuje individualan rad ili pak rad u paru. Ovakav način učenja je motivirajući je i zabavan, a cilj mu je postizanja što boljeg rezultata odnosno 129822299130683976skupljanja bodova za točno pogođeni rezultat. Aplikacija omogućava i međusobno natjecanje učenika, što je ujedno motivacija za djecu. Cijeli razred je uključen u učenje kroz promatranje i procjenu rezultata, tako da su time uključene različite metode poučavanja. Ovaj način promovira aktivno učenje, jer su učenici fizički uključeni u proces učenja.

Aplikaciju Kinect Kutovi su isprobali učenici osmih razreda OŠ Popovača, a slike i video s prvog testiranja možete pronaći na sljedećoj poveznici.

Na kraju je potrebno naglasiti da je za korištenje programa potrebno je računalo s Windows 7 operacijskim sustavom i Microsoft Kinect uređaj. Program će uskoro biti besplatno dostupan na portalu ucitelji.hr.

Kinect s matematičkim zadacima imali su prilike isprobati i učitelji i nastavnici informatike na seminaru Računalo u školi. Kako je to izgledalo, pogledajte ovdje.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Mobility Day i označen sa , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.

2 odgovora na Microsoft Kinect – primjena u nastavi

  1. Povratni ping: Mobilni pogled | Pogled kroz prozor

  2. Povratni ping: Mobility Day 2012. | Pogled kroz prozor

Komentari su zatvoreni.