Kako program EDMODO pomaže nastavniku

da izvrši kvalitetnu analizu postignuća učenika

vesna_brust

(Za ovaj članak korištena je pisana priprema prof. Vesne Brust, izvedbe nastavnog sata tijekom posjete više savjetnice informatike, gđe. Viktorije Hržice), održanog 6. lipnja 2012. u Ekonomskoj i upravnoj školi Osijek.)

imageNakon što sam obaviještena da će viša savjetnica iz informatike, prof. Viktorija Hržica, posjetiti moja posljednja 2 nastavna sata u školskoj godini, razmišljala sam kako osmisliti nastavu, s obzirom na to da je novo gradivo ispredavano, a učenici su već prilično umorni i zasićeni od škole.

Ali tada se kao spasonosno rješenje pokazao program Edmodo koji sam tijekom cijele protekle godine koristila zajedno s učenicima. Radi se o programu koji predstavlja zatvorenu društvenu mrežu namijenjenu obrazovanju, po izgledu vrlo sličnu Facebooku (što se djeci, naravno dopada).

Edmodo je besplatna društvena mreža namijenjena nastavnicima, učenicima, školama i područjima.

Edmodo predstavlja siguran i jednostavan način umrežavanja , suradnje, sagledavanja rezultata pojedinih razrednih odjela, dijeljenja školskih sadržaja ,kao i najraznovrsnijih školskih obavijesti. Učenici i nastavnici mogu pomoću Edmoda razmjenjivati svoje bilješke međusobno, kao i između svojih roditelja.

Za Edmodo kažu da je „Nastava 21.stoljeća“. Osnovan je 2008. godine, a danas ima 6 milijuna korisnika (učitelja i učenika) u cijelom svijetu! (50 država i 51 zemlja svijeta)

imagePrvi korak u pristupanju Edmodu je logiranje nastavnika, a potom i učenici pristupaju razredu nakon što ih nastavnik pozove. Pri tome nastavnik ima punu kontrolu upravljanja, brisanja ili uređivanja.

Slika 1. Logiranje

Početkom školske godine 2011./2012. stvorila sam sve razrede u Edmodu i dodijelila im potrebne ovlasti. Nakon toga sve vježbe, kvizovi, pismeni uradci, samostalni referati ili projekti bili su zabilježeni ili vrednovani preko Edmoda.

Korisnici – nastavnici i učenici – uređuju svoje profile u kojima nastavnik upisuje svoje imageosobne informacije i školu, dok učenici upisuju omiljene izreke (Favorite Quote), načine učenja (How I like to learn) te koji su mi ciljevi u karijeri (Career Goals) – što smo ponekad, na obostrano zadovoljstvo, svi zajedno komentirali!

Slika 2. Nastavnikov profil

Učenici su posebno dobro prihvatili dodjelu bedževa, koje su dobivali za dobre i loše aktivnosti tijekom sata (npr. kasni na sat – slika sata, ili priča na satu – slika žabe te „Ovo je dobro!“ – slika „I Like“ itd.)

imageimage
Slika 3. Profil učenika                         Slika 4. Bedževi

Pogledajmo neke od prednosti društvene mreže Edmodo – za učenike i nastavnike:

image1. Edmodo učenicima omogućuje kontinuirano uvježbavanje upotrebe najsuvremenijih društvenih alata i medija;

2. Učenici mogu samostalno izrađivati projekte, blogove ,referate i sl., a koje po želji dijele s ostalim učenicima, nastavnicima ili roditeljima;

Slika 5. Aktivnosti učenika

3. Nastavnik odabire ili preporučuje video materijal (npr. s YouToubea, Twittera i sl.), a imageučenici nakon što sve prouče, svoja razmišljanja i komentare šalju natrag putem Edmoda;

Slika 6. Zahtjev za pristupanje URL

4. Nastavnik stvara razrede, pri čemu učenici jedne grupe (razreda), mogu biti povezani s drugim grupama (razredima) unutar škole ili izvan nje. Svaki razred dobiva svoj kôd, koji potom svaki učenik upisuje, kako bi pripadao svom razredu;

imageimage
Slika 7. Kôd razreda              Slika 8. Formirani razredi

5. Moguća je izravna komunikacija s roditeljima (što određuje i dozvoljava nastavnik);

Untitled-1Slika 9. Dodjeljivanje kôda roditeljima unutar pojedinog razreda

image

Svaki roditelj dobiva svoj kôd, kojim se prijavljuje u odgovarajući razred, kako bi pratio rezultate rada svog djeteta.

Slika 10. Roditeljski kôd

6. U slučaju odsutnosti učenika ili nastavnika, postoji direktna komunikacija nastavnik – učenik – zadavanje domaće zadaće, slanje pošte i sl.;

imageSlika 11. Obavijest odsutnom učeniku

7. Upotrebom knjižnice (Library), svi potrebni radni materijali (i učenika i nastavnika) nalaze se na jednom mjestu;

imageSlika 12. Knjižnica

8. Nastavnik izrađuje kvizove, koje neposredno prije nastavnog sata pošalje učenicima, koji imageodgovaraju na pitanja, predaju kviz i odmah vide rezultate;

 

Slika 13. Stvaranje kviza u Edmodu

 

imageRezultati kviza prikazuju se i kod učenika i nastavnika – pojedinačno po učeniku i zbirno za cijeli razred:

Slika 14. Rezultati uspješnosti pojedinih odgovora kviza

image

 

Slika 15. Zbirni rezultati svih vježbi i kvizova tijekom školske godine za razred

 

9. Vremenik pismenih radova i vježbi, proslave Dana škole, natjecanja, sportska događanja i sl. upisuju se u kalendar ( Calendar);

imageSlika 16. Primjer kalendara

10. Nastavnik administrator može biti povezan s ostalim profesorima (CO-teaching), koji mogu dobiti ovlasti da rade sve isto kao glavni učitelj;

imageSlika 17. Co-teaching

11. Za komunikaciju s ostalim školama potrebno je prije logiranja na Edmodo odabrati mogućnost Schools & Districts i prijaviti svoju administratorsku poddomenu;

Untitled-2Slika 18. Prijava za komunikaciju područja

12. Za razmjenu ideja, sadržaja i sl. postoji Edmodo zajednica, kojoj mogu slati svoje sadržaje svi koji su se prijavili preko poddomene;

imageSlika 19. Edmodo zajednica

Zaključak:

Edmodo se pokazao kao izvanredno motivacijski program prihvaćen od strane učenika. Zainteresirao ih je za rad, pomoću njega interakcija profesor – učenik i učenik – učenik postaje direktna i snažna, komunikacija je svakodnevna, dijeljenje sadržaja jednostavno, a rezultati rada odmah vidljivi.

Ako se Edmodo koristi tijekom cijele nastavne godine, posljednji sati zaključivanja ocjena postaju vrlo jednostavni, svaki učenik ima pred sobom svoje radove i konačni postotak uspjeha svih vježbi i testova iskazan u postotku. Postignuti bedževi pokazuju dodatnu aktivnost (nastavnik, naravno, koristi još i ocjene iz imenika). Na taj način i moja posljednja 2 sata nastavne godine, uz prisustvovanje više savjetnice informatike, protekla su ugodno i bez ikakvih nelagodnosti. Uzimajući u obzir svoje iskustvo – preporučujem nastavnicima da ovu zatvorenu društvenu mrežu primjenjuju u svojoj nastavi.

Realizacija dva školska sata

Za prikaz organizacije nastavnog sata, ovim putem, poslužila sam se samo dijelovima koji osim klasičnih nastavnih sredstava i pomagala kao što su prezentacije u PowerPointu, radni listići sa zadatcima, računalo, LCD projektor, pisač, školska ploča, koriste društvenu mrežu Edmodo.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Društvene mreže i označen sa , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.

Jedan odgovor na Kako program EDMODO pomaže nastavniku

  1. Povratni ping: Povratak u školu | Pogled kroz prozor

Komentari su zatvoreni.