Od učitelja do učitelja poduzetnika

lidija_bistricki

Lidija Bistrički Vešligaj, prof., izvršna urednica za hrvatski jezik, Profil

„Nemojte se truditi samo da budete bolji od svojih suvremenika ili prethodnika. Pokušajte biti bolji od samoga sebe.“

Tu je misao zapisao William Faulkner, američki pisac i dobitnik Nobelove nagrade želeći ukazati na to da je ljudima potrebno truditi se i stalno nalaziti bolja rješenja za izazove s kojima se susreću. I za mali i za nešto veći korak u životu svakom je čovjeku potrebna volja i želja za boljim. Drugim riječima, potrebna je pokretačka ENERGIJA.

clip_image002Sa željom da se u nastavu uvedu osnovna znanja o poduzetništvu i načinima poduzetničkoga razmišljanja i djelovanja, Profilovo uredništvo za osnovne škole pripremilo je knjigu Energija za poduzetništvo koju možete preuzeti u elektroničkom obliku na www.profil-international.hrte se služiti njezinim sadržajem u nastavi i međupredmetnim projektima.

Pojam poduzetništvaima dva različita značenja. U širem smislu riječ poduzetništvo označuje svako ponašanje na poduzetnički način, pri čemu su potrebna određena poduzetnička znanja, vještine i stavovi. U užem smislu riječ poduzetništvo znači bavljenje konkretnom poduzetničkom djelatnošću, tj. znači biti poduzetnik.

No, kako poduzetništvo približiti učenicima, kako u nastavi provoditi poduzetničke aktivnosti i kako razvijati vještine te usvajati specifična znanja o poduzetništvu, uz to razvijajući pozitivan stav prema poduzetništvu i poduzetničku kulturu – sve su to pitanja koja čekaju odgovore.

Kako bi se i u hrvatskom obrazovanju dogodio pomak na bolje, Profilovi autori prateći najnovije spoznaje i potrebe, knjigom Energija za poduzetništvonastoje osuvremeniti odgojno-obrazovni proces te unaprijediti njegovu provedbu. Knjiga je namijenjena svim sudionicima odgojno-obrazovnoga procesa.

clip_image004

U knjizi je u sklopu projekta „Poduzetnička mreža“osmišljen način organizacije i izvođenja sadržaja učenja za poduzetništvo, a kao projekt koji traje jedan ili više tjedana, pri čemu se nastavni sadržaji organiziraju oko pojma ENERGIJA. Sadržaji iz prethodne tablice mogu se kombinirati na različite načine, kao kraći, tjedni projekti (po stupcima) ili kao duži, mjesečni projekt u koji će biti uključeni gotovo svi predmeti. Projekt „Poduzetnička mreža“ ne bi trebao narušiti postojeći raspored sati učenika, već se nastavni sati prenamjenjuju i postaju „poduzetnički“ sati.

Budući da će organizacija projekta iziskivati dobru usklađenost predmetnih nastavnika, preporučuje se da veću ulogu u razvoju projekta imaju ravnatelj i razrednici. Stoga će kao uvodni sati u projekt uvijek poslužiti sati razredne zajednice, a na njima će se učenici najprije moći upoznati s poduzetničkim osnovama. Prijedlozi za razradu teme poduzetništva pokazuju kako se obrazovni ishodi mogu planirati, provoditi i vrednovati tijekom redovite nastave. Uz to ova knjiga donosi pregled ishodau učenju za poduzetništvo.

Na kraju knjige nalazi se prijedlog sadržaja nove izvannastavne aktivnosti Poduzetnička grupakoja se već na početku iduće školske godine može uvrstiti u Školski kurikulum te u Godišnji plan i program rada škole.

Na kraju svakako vrijedi spomenuti kako je u izradi ove zbirke nastavnih prijedloga podršku dao Regionalni centar za razvoj poduzetničkih kompetencija za zemlje Jugoistočne Europe (SEECEL) u Zagrebu. Upravo izdanja SEECEL-a za škole i visoka učilišta donose smjernice za učenje za poduzetništvo i olakšavaju nam pro­mišljanja o ciljevima i ishodima takva učenja te su koristan oslonac u učenju za poduzetništvo (više o tome čitajte na www.seecel.hr).

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Literatura i označen sa , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.

Jedan odgovor na Od učitelja do učitelja poduzetnika

  1. Povratni ping: Najbolji smo | Pogled kroz prozor

Komentari su zatvoreni.