Dan sigurnog interneta u srednjoj školi u Otočcu

ivanka_kranjcevic-oreskovic

Ivanka Kranjčević-Orešković

Svake godine neki novi klinci! Koje li novosti, reći ćete. Ali ti klinci dolaze s novim navikama, nekim drugačijim ponašanjem i sve više imaju sve karakteristike Homo zappiensa. Pokušavam se nositi s njihovim načinom funkcioniranja pa ih, na raznim aktivnostima, okupljam na sigurnoj društvenoj mreži Edmodo.

Jedna od početnih aktivnosti predstavljanje je online života. Svakodnevno provode više sati na računalu i većina je cijelo vrijeme na internetu, najčešće na Facebooku. Koliko se odgovorno pritom ponašaju? Dio aktivnosti vezan za DSI bila su i pravila sigurnog ponašanja na internetu koje su učenici pisali i komentirali na Edmodu. Pravila se nisu smjela ponavljati pa je tako nastala lijepa zbirka. Evo ih nekoliko:

  • Ne smijemo objavljivati sadržaje, podatke ili fotografije drugih osoba bez njihovog dopuštenja na nekim mrežnim stranicama ili na društvenim mrežama.
  • Ne smijemo se nalaziti s osobama koje upoznamo preko društvenih mreža, jer koliko se god oni činili dragi, nikako ne smijemo nasjesti na tu ”dobrotu” i otići se naći s njima jer nikad se ne zna kakve su namjere toj osobi i što nam namjerava učiniti.
  • Ne smijemo nikada davati podatke o našim ukućanima, gdje se oni nalaze, što rade ili slično.
  • Internet ne omogućuje tajnost. Nemojte na internetu raditi ono što ne biste ni u stvarnom svijetu.
  • Podijelite slike samo s ljudima koje poznajete i kojima vjerujete.

Svakodnevno, višesatno korištenje interneta ponukalo me na to da s učenicima prvih i drugih razreda, tijekom veljače, provedem Upitnik o korištenju računala i interneta. Upitnikom je bilo obuhvaćeno 156 učenika, 81 iz prvog i 75 iz drugog razreda. Rezultati me nisu previše iznenadili. Izdvajam nekoliko odgovora:

Upravo ovi rezultati bili su nešto što sam htjela podijeliti s roditeljima dvaju prvih razreda na predavanju o sigurnosti djece. Ne samo podijeliti rezultate, nego i vidjeti koliko znaju o navikama svoje djece vezano za korištenje računala i interneta, a i u skladu sa sloganom akcije „Povežimo generacije“. Izdvojila sam nekoliko pitanja iz upitnika i ponudila na početku sastanka roditeljima na ispunjavanje. Razrednice i psihologinja koje su bile na sastanku, sredile su Upitnike i rezultate unijele u, unaprijed pripremljenu, prezentaciju.

Uslijedilo je predavanje, koje su roditelji vrlo pozorno slušali, i rezultati oba upitnika. Po reakcijama se dalo zaključiti da su malo zatečeni, iznenađeni ili… „Ma znamo mi to, ali…“, „Teško je njih kontrolirati kad znaju više od nas“, ili duhovito „Ovdje netko laže!“ neki su od komentara po završetku mog izlaganja.

Koliko se razlikuju odgovori djece i roditelja?

Zaključak? Neki novi klinci nameću nam nova pravila ponašanja. Odgovorni smo za njihovu sigurnost pa se tako trebamo i postaviti. Roditelje treba potaknuti da ih prate u bespućima interneta i razbiti zabludu da djeca znaju više od njih. Da, djeca znaju više o novim tehnologijama, ali im nedostaje životno iskustvo koje imaju odrasli.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Sigurnost na internetu i označen sa , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.

Jedan odgovor na Dan sigurnog interneta u srednjoj školi u Otočcu

  1. Povratni ping: Nekako s proljeća | Pogled kroz prozor

Komentari su zatvoreni.