Dan sigurnijeg interneta u petim razredima

bozena_ukic

Božena Ukić

„Ponovno novi zahtjev za prijateljstvom. Aha, ona ide u 5.a razred, da vidim tko mi je još slao… I on je peti razred. Ma baš me zanima mogu li im vidjeti profil… Joj, ona ima malog brata, uf, sve mogu vidjeti. Da vidim je li Ivan zaštitio svoj profil… Nije…“

Otprilike ovako je izgledao posjet na moj facebook profil. Imala sam dosta zahtjeva za prijateljstvom od učenika petih razreda, a kada sam kliknula na njihove profile vidjela sam da većina njih nema nikakvih zaštita niti ograničenja za posjetitelje. Tada sam odlučila održati prezentaciju kojom ću im skrenuti pozornost na važnost zaštite svog profila, svojih osobnih podataka, slika, objava…

Predavanje ih je zainteresiralo, a još više činjenica da postoje ljudi koji bi zlonamjerno upotrijebili njihovo ime, sliku, adresu stanovanja ili bilo koji drugi podatak koji upišu. Za krađe i provale u kuću kradljivcima mogu poslužiti podatci poput kućne adrese, ostavljanja statusa o dužim putovanjima, godišnjim odmorima ili sl. Rizično je na mrežu postavljati našu trenutnu lokaciju. Što se prijatelja tiče, važno je paziti koga dodajemo za prijatelja, posebno zbog činjenice da naša privatnost ovisi i o njima.

Važno je poštivati pravila: nećemo ostavljati svoje puno ime i prezime, adresu stanovanja ili škole, broj mobitela, obavijestit ćemo roditelje o svim novim elektroničkim ili chat porukama, nećemo se sastajati s nepoznatim osobama, nećemo sudjelovati u tračanju i širenju glasina o drugim ljudima putem interneta, nećemo se upuštati u prepirke i svađe na chatu, forumima i putem elektroničke pošte…

Još je važnije reći svojim roditeljima, skrbnicima, nastavnicima ili drugim odraslim osobama u koje imaš povjerenje ako te komunikacija putem interneta ili sadržaji koje dobivaš vrijeđaju, plaše ili su seksualne prirode. 

Nakon predavanja odradili smo malu radionicu u kojoj su učenici svoje postavke profila ograničili samo na prijatelje.

Bilo im je drago što sam im održala predavanje i upozorila na opasnosti o kojima nisu uopće razmišljali.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Sigurnost na internetu i označen sa , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.

Jedan odgovor na Dan sigurnijeg interneta u petim razredima

  1. Povratni ping: Pogled u akciji | Pogled kroz prozor

Komentari su zatvoreni.