Prva nacionalna eTwinning konferencija

lidija_kralj5

Lidija Kralj

image_thumbU hotelu Dubrovnik u Zagrebu, 14. prosinca 2011. godine, održana je prva Nacionalna eTwinning konferencija. Cilj konferencije bio je predstaviti primjere dobre prakse i nagraditi najbolje eTwinning projekte u školskoj godini 2010./2011. U sklopu konferencije proglašen je i pobjednik eTwinning foto natječaja na temu “eTwinning u našoj školi”.

voditelji-gosti_thumb1dvorana_thumb1

Na konferenciji se okupilo više od 50 učitelja i nastavnika iz hrvatskih osnovnih i srednjih škola među kojima su bili iskusni korisnici eTwinninga, ali i početnici kojima je to bio prvi susret s eTwinningom.
Skup je otvorila i vodila Dunja Babić, stručna suradnica u Odsjeku Comenius Agencije za mobilnost i programe Europske unije istaknuvši kako se eTwinningom promiče suradnja među školama i umrežavanje putem uporabe IKT alata. U Hrvatskoj je u eTwinning uključeno 470 različitih škola te 750 učitelja. Broj korisnika značajno raste te je tijekom 2011. u eTwinning ušlo 400 novih korisnika iz Hrvatske.

image_thumb2

petr_thumb2Prvu hrvatsku eTwinning konferenciju uveličali su gosti iz Češke i Slovenije. Petr Chaluš, voditelj odsjeka za Comenius i Nacionalne službe za podršku eTwinninguprenio je iskustva učitelja iz Češke koji već desetak godina sudjeluju u eTwinningu i provode različite aktivnosti vezane uz eTwinning. U Češkoj je u eTwinning uključeno 2305 škola te više od 4200 učitelja. Uz ostale informacije gospodin Chaluš pozvao je hrvatske eTwinnere da se uključe u slavenske seminare te kroz takve projekte potiču i jezičnu povezanost naših učenika.

maja_thumb2Maja Abramič, eTwinning koordinatorica iz slovenskog Centra za mobilnost i europske programe obrazovanjaistaknula je da u Sloveniji, nakon 6 godina, eTwinning koristi 405 škola i 786 učitelja. Slovenija je među najboljim zemljama prema broju aktivnih sudionika u projektima te po broju učitelja eTwinnera po školama.

lidija_thumb2Lidija Kralj, hrvatska ambasadorica eTwinninga pokazala je kroz niz primjera i savjeta zašto i kako se uključiti u eTwinning projekte. Primjere svojih projekata opisali su i eTwinning mentori Ksenija Vidmar-Ninčević, Tamara Vidović, Tea Horvatić, Tomislav Pavlović te eTwinning ambasadori: Silvije Devald i Ljiljana Badrov-Frleta.

O programu Comenius i aktivnostima dostupnim hrvatskim učiteljima govorio je Zvonimir Vidušin, voditelj Odsjeka za Comenius u AMPEU. Istaknuo je kako broj korisnika te iznos dostupnih financijskih sredstava programa Comenius značajno raste svake godine. Naglasio je i rokove za prijavu na pojedine aktivnosti jer je prvi rok već 16. siječnja.

image_thumb3image_thumb4

ljiljana_thumb1Ljiljana Badrof-Frleta, hrvatska eTwinning ambasadorica govorila je o komplementarnoj uporabi Comeniusa i eTwinninga pokazavši konkretne primjere u svom projektu Naša četvorna milja. U tom je projektu zadatak partnerskih škola bio istraživanje četvorne milje oko svoje škole s povijesnog, kulturnog, zemljopisnog i biološkog aspekta te prezentiranje dobivenih rezultata.

konf4

silvije_thumb1O mobilnosti učitelja u okviru programa Comenius pričao je Silvije Devald, hrvatski eTwinning ambasador. Silvije je opisao kakvi oblici mobilnosti su dostupni učiteljima, kako mogu pronaći koji ih zanimaju te kako se prijaviti na odabrane aktivnosti. Uz sve to opisao je i svoja putovanja, susrete i usavršavanja koja je ostvario tijekom protekle 3 godine u okviru programa Comenius.

Nagrada COMET

U završnom dijelu konferencije po prvi put su podijeljene nagrade COMET za najbolje eTwinning projekteu školskoj godini 2010./2011. te je proglašen pobjednik foto natječaja “eTwinning u našoj školi”.

Kategorija predškolskog odgoja i nižih razreda osnovne škole
image_thumb6Osnovna škola Bartula Kašića Zadar za projekt “European chain reaction 2011“. Profesorica Ksenija Vidmar-Ninčević o projektu kaže: “Projekt je inovativan i neizrecivo kreativan jer je pokazao svu moguću maštovitost i dosjetljivost učenika iz 13 država ksenija_thumb1Europe u stvaranju tehničkih lančanih reakcija. Osim uobičajenih lego kockica, u lančanim reakcijama ‘sudjelovale’ su i knjige, olovke, tehničke naprave, pokretne igračke, sve što se moglo povezati kako bi se ostvarila lančana reakcija. Mi smo upotrijebili magnetizirane modele slova engleske abecede i timski rad kako bismo u našu lančanu reakciju uključili i povezali smislene riječi, pojmove, rečenice.

Kategorija viših razreda osnovne škole
image_thumb8Osnovna škola Veliki Bukovec za projekt “Architecture in my city“. Koordinatorica projekta, profesorica Lidija Kralj opisala je projekt: “To je matematički projekt o arhitekturi gledanoj kroz geometrijsku perspektivu. Naši učenici (14 i 15 godina) u parovima su rješavali različite matematičke zadatke vezane uz projektnu ideju. Učenici su spoznali matematičku terminologiju nLidija2_thumb1a engleskom, francuskom i hrvatskom jeziku tijekom rada na različitim zadatcima. Na početku projekta učenici su se predstavili, a zatim rješavali zadatke „za zagrijavanje” o mjerenju drveta, tornja ili visokih objekata kako bi se bolje upoznali i započeli suradnju. Kasnije su izabrali spomenik ili objekt u svom mjestu, proučavali njegov oblik i opisali ga matematičkim jezikom stvarajući zagonetku koju su učenici iz zemlje-partnera rješavali.”

Kategorija srednjih škola
Hotelijersko-turistička i ugostiteljska škola Zadar za projekt “National identity in united Europe“. Profesorica Melita Vidmar-Cvitanović o projektu kaže: “To je naš pokušaj melita_thumb1sveobuhvatnog, multimedijskog predstavljanja Hrvatske: njezine povijesti i sadašnjosti. Projekt je nastao na temelju mota: Blue-greener-Croatia, gdje je Hrvatska viđena kao prostor savršeno vrijedne materijalne i nematerijalne kulturne baštine. Velika je pažnja posvećena i prirodnom okolišu na koji smo, s pravom, svi ponosni i koji čini „brand” Hrvatske. Projekt obuhvaća šport, povijest, glazbu, manifestacije, ogromnu količinu slika, videa, dokumenata koji se stapaju u sliku o nacionalnom identitetu Hrvatske, na način kako smo to u danom trenutku vidjeli.

Posebna nagrada za komplementarnu uporabu Comeniusa i eTwinninga
Turističko ugostiteljska škola Antona Štifanića Poreč za projekt “Our square mile” koji je poslužio kao priprema za Comenius partnerstvo pod nazivom “Footprints“. Profesorica Ljiljana Badrov Frleta opisala je svoja iskustva s Comenius i eTwinning projektima: ljiljana2_thumb1“Naš cilj i zadatak bio je da svaki partner istraži četvornu milju oko svoje škole s povijesnog, kulturnog, zemljopisnog, biološkog aspekta i dobivene rezultate prezentira partnerskoj školi. Ovo istraživanje nije bilo samo sebi svrhom nego je imalo za cilj osvijestiti učenike glede karakterističnih značajki vlastite okoline kao i okoline u partnerskoj školi/zemlji. Nakon početničkih istraživanja, učenja o tome što je eTwinning, ideje su se same rađale. image_thumb10Imali smo osjećaj da nam je virtualni svijet preuzak. Tako da je to moralo rezultirati nečim većim tj. Comenius partnerstvom – našim projektom Footprints. U okviru te suradnje sada imamo osjećaj da se projektnim radom doista može nešto promijeniti i da imamo priliku izraziti naš stav i pokrenuti se, ne samo virtualno nego i stvarno, što nam pružaju mobilnosti Comeniusa – tako je naša suradnja iz virtualnog svijeta prešla u stvarni svijet. Dakle, trebali smo otići dalje iz naše četvorne milje te pružiti kvalitetno gostoprimstvo našim partnerima iz cijele Europe. Osjećaj pripadnosti Europi, slobodi kretanja i komunikaciji Comenius projektom dobio je na vrijednosti.”

Pobjednik foto natječaja na temu “eTwinning u našoj školi” je Osnovna škola Strahoninec s fotografijom “Svi zajedno u eTwinning”. Tea Horvatić nam je objasnila tea_thumb1ideju koja stoji iza pobjedničke fotografije: “eTwinning je za nas prozor u svijet, ali i zajednica gdje su pojedinci mali kotačići koji pokreću i sudjeluju u sustavu portala. Svojim prikazom eTwinning logotipa željeli smo ukazati da prijateljstvom i zajedništvom možemo postići više i ostvariti sve što zamislimo, čak i virtualno putovati i sklapati nova prijateljstva kao u našem projektu pomoću pjesama. Na fotografiji se nalazi više čovječuljaka iznad našeg „živog” natpisa eTwinning kako bismo naglasili ulogu prijateljstva i partnerstva u koja vjerujemo.”

1.Svi_zajedno_u_eTwinning_thumb2

Nekoliko primjera eTwinning projekata

Za kraj ćemo vam predstaviti još nekoliko eTwinning projekata o kojima su njihovi autori pričali na konferenciji.

Nataša Ljubić-KlemšeMy first ICT Hello“ – Projekt je namijenjen učenicima primarnog obrazovanja koji počinju učiti engleski jezik, dok „rade“ prve korake u IKT-u. Učenici predstavljaju sebe i svoju školu koristeći različite alate Weba 2.0.

Tea HorvatićLegends from our countries“- Tijekom projekta učenici su predstavili niz legendi iz svojih zemalja. Učenički radovi su prikazani putem online izložbe u TwinSpaceu.

Tamara VidovićComparing young people’s interests and school life” učenici iz Irske, Poljske, Norveške i Hrvatske dopisivali su se i razgovarali o različitim temama – obiteljima, iskustvima sa školom, hobijima i svakodnevnom životu.

Prva eTwinning konferencija pokazala je kako je eTwinning okupio društvo izvrsnih, kreativnih i druželjubivih učitelja i nastavnika koji su spremni podijeliti svoja iskustva i pomoći novim eTwinnerima da se lakše snađu u okrilju eTwinninga.
Registrirajte se na eTwinningu, zavirite u sobu “Hrvatski eTwinning” ako imate kakvo pitanje i začas će se naći nekoliko kolega s odgovorom ili savjetom.

Za slučaj da ste zaboravili – pravo mjesto za vas je www.etwinning.net

Comenius i eTwinning dio su Programa za cjeloživotno učenje i u Hrvatskoj se financiraju posredstvom Agencije za mobilnost i programe Europske unije.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Konferencije i označen sa , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.

Jedan odgovor na Prva nacionalna eTwinning konferencija

  1. Povratni ping: Pogled u novu godinu | Pogled kroz prozor

Komentari su zatvoreni.