Jedan prijedlog za sat sinteze i ponavljanja gradiva

(Učenici sastavljaju kviz)

sonja_delimar

Sonja Delimar

Suvremena metodička literatura upućuje nas na to da bismo u svojoj nastavi trebali sve manje biti (frontalni) predavači, a sve više organizatori nastave. Također, trebali bismo osmisliti što više aktivnosti u kojima aktivno sudjeluju učenici (svi ili barem većina) i takvih koje oni stvaraju sami pokazujući što su naučili. Ako uzmemo u obzir i omiljenost tehničkih inovacija kod naših učenika, pokazuje se višestruko korisnim potaknuti učenike na sastavljanje pitanja za kviz u kojem onda sudjeluju i kao natjecatelji.

O svemu tome razmišljala sam kad sam dovršavala obradu gradiva nastavne cjeline hrvatskog narodnog preporoda. Gradivo tog književnopovijesnog razdoblja prepuno je povijesnih i književnih činjenica i podataka koje učenici moraju upamtiti i razmišljala sam kako ih potaknuti na što kreativnije ponavljanje. Imala sam na umu i to da vrjednovanje vlastitog znanja pripada u najvišu razinu ishoda učenja u kognitivnom području, odnosno da učenici moraju dobro znati i razumjeti neko gradivo kako bi o njemu mogli sročiti pitanja kojima se to gradivo provjerava – tko zna sročiti pitanje, znat će pronaći i odgovor. Osim toga, ako oni znaju sročiti moguća pitanja o nekom gradivu, znači da su razumjeli i što je u tom gradivu bitno. Kako bih ih potaknula na sastavljanje kviza, za ostvarenje ideje ostalo je još samo pronaći način na koji ću motivirati učenike – ocjene su tu naš najveći adut, koliko god mi priželjkivali da njihov angažman bude iskaz ljubavi prema našem predmetu. Budući da nakon sata ponavljanja gradiva slijedi pisanje provjere, rekla sam učenicima da će svaki od njih koji sastavi i pošalje tog popodneva elektroničkom poštom 10 pitanja za kviz (s četiri moguća odgovora od kojih, osim točnog, bar neki moraju biti vjerojatni) dobiti jedan dodatni bod na testu koji ukupno ima trideset bodova. Nisam ni sama znala što mogu očekivati – hoće li se itko odazvati, hoće li biti previše pitanja za kviz pa će me zatrpati, hoće li sastaviti toliko pitanja da rezultati testa s dodatnim bodovima budu dovedeni u pitanje…

Strahovi su bili neopravdani. Od 55 učenika koliko ih imam u dva treća razreda, ponudi za izradu pitanja za kviz odazvalo se četrnaest učenika, dakle četvrtina. Osam ih je sastavilo po 10 pitanja, tri po 20 pitanja, jedan učenik 30 pitanja, a jedan 40. To znači da sam ukupno dobila 210 pitanja i odgovora vrlo dobre kvalitete, u koje se trebalo vrlo malo umiješati i začudo – stupanj ponavljanja pitanja bio je vrlo mali. Tako sam zapravo pri upotpunjavanju cijelog kviza morala samo izdvojiti pitanja koja se ne ponavljaju (bilo je 120 takvih) i prenijeti ih u elektronički format kviza za PowerPoint (I taj je „samo“ odnio nekoliko sati…). Koristila sam dodatak za PowerPoint Microsoft Mouse Mischief tako da u kvizu mogu ravnopravno sudjelovati dvije ekipe budući da još nemam tehničke uvjete za više učenika odjednom.

Na satu ponavljanja podijelili smo se u dvije skupine, dva protivnička tima. Svaki je učenik iz razreda morao sudjelovati natječući se za svoj tim i odgovarajući na 8 pitanja. Bodove za točne odgovore bilježili smo na ploču. Primijetila sam da su neki stidljiviji nevoljko izlazili pred računalo, a neki su odgovarali brzo ne razmišljajući previše o točnim odgovorima, ali većina je rado i sa zadovoljstvom sudjelovala. Bilo je i sugeriranja iz publike od strane zainteresiranih i dobro upućenih članova ekipa. Na kraju su rekli da im se kviz jako svidio i pitali me kako sam ga tehnički izvela, a ja sam ih uputila na članak u Pogledu kroz prozor u kojem sam prvi put pročitala o vragolastim miševima i na poveznicu gdje sami mogu skinuti potreban dodatak PowerPointu.

Sljedeći put možda i pronađem dobrovoljce koji će sami odraditi odabir pitanja i preslikavanje u formu PowerPoint kviza.

U prilogu možete pogledati cijeli kviz i provjeriti svoje znanje o hrvatskom narodnom preporodu.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Primjeri dobre prakse i označen sa , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.

Jedan odgovor na Jedan prijedlog za sat sinteze i ponavljanja gradiva

  1. Povratni ping: Pogled u novu godinu | Pogled kroz prozor

Komentari su zatvoreni.