Rad s Office Web Apps

zarko_zecevic

Žarko Zečević

Nerijetko nalazimo potrebu uređivati dokumente na računalima i uređajima koji nisu izvorno mjesto stvaranja dokumenta. Kod takvog rada u velikoj nam mjeri mogu pomoći Office Web Apps. Također, primjenu nalazimo i u zajedničkom radu s kolegama i suradnicima. Ovo su aplikacije o kojima smo već nekoliko puta pisali pa ćemo se osvrnuti na konkretne savjete vezane uz pravilno korištenje.

Korištenjem ovih mrežnih programa u bilo kojem trenutku na bilo kojem računalu možete pristupiti svojim dokumentima s nešto manjim rasponom mogućnosti u odnosu na standardnu verziju Officea. Ovakav pristup je također pogodan ukoliko vaši suradnici koriste neku drugu inačicu operacijskog sustava, što ukratko znači da će vašim kolegama koji koriste Macintosh ili Linux operacijski sustav pristup ovoj usluzi omogućiti sudjelovanje u stvaranju zajedničkih dokumenata.

Office Web Apps su u potpunosti besplatne i uz SkyDrive vam omogućuju da svoje dokumente imate uvijek uz sebe. Ukoliko niste znali, SkyDrive je usluga koja vam pruža prostor od 25 GB (gigabajta) za sve tipove podataka kojima pojedinačna veličina datoteke ne prelazi 50 MB (megabajta).

Stvaranje dokumenta

Novi dokument u okruženju SkyDrivea, odnosno vašeg Live računa možete stvoriti tako da slika1u zaglavlju stranice držite pokazivač miša iznad SkyDrive, nakon čega vam se pojavljuje padajući izbornik.

Unutar izbornika možete odabrati mapu ili vrstu dokumenta koju želite stvoriti. Kao primjer odabrat ćemo Novi Word dokument. U nastavku opisujemo kako se radi s Wordovim dokumentom, ali sve prikazano možete napraviti i za ostale vrste dokumenata – Excel, PowerPoint ili OneNote.

Kada ste kliknuli, otvara se sljedeći prozor unutar kojega je potrebno napisati ime dokumenta koji želimo stvoriti.

slika2slika3

Postavljanje dozvola

Kada ste upisali ime, ukoliko želite ovaj dokument dijeliti s kolegama i suradnicima, prije nego spremite dokument potrebno je kliknuti na Promijeni koji se nalazi ispod okvira za unos naziva dokslika4umenta.

Dokument koji ste stvorili možete dijeliti sa svima, s prijateljima i njihovim prijateljima, odabranim prijateljima ili zadržati sadržaj ovog dokumenta samo za sebe.

Osobe s kojima dijelimo dokument (suradnike) u uređivanju ovako napravljenog dokumenta možemo obavijestiti slanjem elektroničke pošte uz prikladnu poruku obavijesti. Takvu poruku šaljete nakon što odaberete kontakte klikom na Odaberite sa svog popisa kontakata. Odabranim kontaktima možete odrediti razinu dijeljenja, što znači da možete odabrati mogu li kontakti pojedinačno uređivati ili pogledati dokument koji s njima dijelite.

Nakon što ste unijeli naziv i postavili način dijeljenja, klikom na gumb Spremi stvarate svoj online Wordov dokument.

Zajedničko korištenje

Zajedničko pisanje predstavlja proces suradnje. Web Apps dopuštaju svima istovremeni pristup zajedničkom dokumentu, ali ne prikazuje unesene promjene istovremeno svima. Da bi promjene u dokumentu postale vidljive svim suradnicima potrebno kliknuti na gumb Save kako bi drugi vidjeli što smo novo napisali i kako bi se nama prikazale njihove promjene.

Prednost Web Appsa općenito je u tome što sve vaše bilješke pohranjujete na mreži te ono na čemu radite možete uređivati u mrežnom pregledniku kada ste izvan ureda, svoga doma ili škole.

Vaši suradnici ne moraju nužno koristiti online inačicu kako bi istovremeno uređivali sadržaj, već je međudjelovanje moguće i uz korištenje standardne inačice programa na lokalnom računalu(ukoliko ju posjeduju).

Kako biste mogli koristiti Office Web Apps potrebno je imati podržanu verziju mrežnog preglednika kao što su Internet Explorer, Firefox ili Safari te Windows LiveID ili SharePoint Foundation 2010.

Također je moguće pristupati dokumentima koristeći pametne telefone koji posjeduju jedan od podržanih mrežnih preglednika ili Office Mobile 2010.

Preuzimanje i dodavanje dokumenta

Dokument koji uređujete na internetu možete preuzeti na svoje lokalno računalo tako da kliknete na Otvori u programu Word, koji se nalazi desno od gumba Datoteka prilikom pokretanja dokumenta iz okruženja SkyDrive.

slika5slika6

Kada ste spremili i pokrenuli dokument na vašem lokalnom računalu (uvjet je da imate instaliranu podržanu verziju Officea), tada uobičajenim načinom možete klikom na Save As spremiti dokument.

Kako bi postojeći dokument dodali na SkyDrive, potrebno je unutar Windows Live okruženja (vašeg hotmail ili live elektroničkog računa) kliknuti na SkyDrive u zaglavlju stranice te nakon toga na Dodaj datoteke koji se nalazi u produžetku linije Stvori.

slika7

Nakon što ste kliknuli na Dodaj datoteke, pojavljuje se prozor u kojem odabirete odredište slika8na koje će datoteka koju dodajete biti postavljena. Kada ste odabrali odredište datoteke pojavljuje vam se i polazište, odnosno mjesto na vašem lokalnom računalu gdje se nalazi datoteka koju želite dodati u uslugu SkyDrive, odnosno Web Apps.

Klikom na gumb Pregledaj pronalazite mjesto na vašem disku i odabirete željenu datoteku.

Uređivanje u pregledniku

Ukoliko uređujete svoj dokument unutar preglednika kako smo već naveli, tada imate umanjen raspon alata koji unutar programa Word Web App izgleda kao na slici ispod.

slika9

Iz slika možete zaključiti da je ova količina alata dovoljna, za uređivanje većine Wordovih dokumenta koje koristite u vašem svakodnevnom radu, dok je za neka složenija uređivanja potrebno posjedovati lokalnu verziju Microsoft Officea.

slika10slika11

Kroz sučelje mrežnog preglednika imate mogućnost korištenja Web App za Word, Excel, PowerPoint i OneNote.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Aplikacije i označen sa , . Bookmarkirajte stalnu vezu.

Jedan odgovor na Rad s Office Web Apps

  1. Povratni ping: IT Pogled | Pogled kroz prozor

Komentari su zatvoreni.