Projekt “Where maths is fun”

lidijaK_toniM_nikolaM

Lidija Kralj, Toni Milun i Nikola Mujdžić

DSC06058 - Copy

Vjerujemo da je dosta vas čulo za fenomen Khan Academy, a jeste li znali da pomoć za učenje matematike možete pronaći i u obliku videopredavanja na hrvatskom jeziku?
Potaknuti entuzijazmom dvojca koji stoji iza projekta “Where maths is fun” te zanimljivim predavanjima profesora čija dinamičnost zrači i sa zaslona računala razgovarali smo s Tonijem Milunom i Nikolom Mujdžićem.
Saznajte i vi što se krije iza projekta koji matematiku i zabavu povezuje u naslovu.

clip_image002

Projekt “Where maths is fun” zamišljen je kao potpora obrazovnom sustavu, a sastoji se od besplatnih videopredavanja iz matematike i statistike koje možete vidjeti na stranicama http://www.tonimilun.com/.
Ideja za projekt nastala je kad je mladi poduzetni student dobio za predavača njemu omraženih predmeta, matematike i statistike, zanimljivog i otvorenog profesora. Student Nikola Mujdžić bio je oduševljen pristupom i jednostavnošću prenošenja gradiva profesora Tonija Miluna i zapitao se: „Kako svakome tko je zainteresiran učiniti dostupnima predavanja iz matematike?“ Poslao je poruku: “Profesore, imam prijedlog za Vas.” Susret s profesorom dogodio se sljedećeg dana, a tjedan dana kasnije snimljena su i objavljena prva videopredavanja iz statistike u Microsoft Excelu.
DSC05969Probno je razdoblje trajalo nekoliko mjeseci tijekom kojih je Toni Milun snimao nastavno gradivo iz statistike za studente kojima predaje na Sveučilišnom studijskom centru za stručne studije u Zagrebu. Nakon ljetne stanke, donijeli su odluku – snimat će gradivo matematike za 1. i 4. razred srednje škole. Zašto baš ta dva razreda? Prelazak iz osnovne u srednju školu učenicima je veliki stres, najčešće popraćen slabijim ocjenama pa smo odlučili pomoći učenicima u tom osjetljivom razdoblju, dok se u četvrtom razredu srednje škole učenici prvi put susreću s pojmovima beskonačnost, limes, derivacija, integral itd.

Želja nam je učiniti matematiku što jednostavnijom i zanimljivijom pa smo uveli i nove rubrike: “Matematičke zanimljivosti“, a uskoro uvodimo i rubriku: “Primjena matematike u svakodnevnom životu“. Učenici se često pitaju zašto uče određene matematičke sadržaje i kada će im naučeno gradivo zaista u životu trebati. Vjerujemo da ćemo im novom rubrikom dati odgovor na ta pitanja te im pokazati da se znanje isplati.
Nedavno smo snimili i zanimljivu lekciju: “Kolika je zaista prosječna hrvatska plaća?” u kojoj smo, koristeći podatke sa službenih stranica Državnog zavoda za statistiku, izračunali i vrijednosti koje se ne objavljuju, poput: koeficijenta varijacije, medijana i moda.

Sljedeće godine planiramo snimati videopredavanja iz matematike i za ostale razrede srednje i osnovne škole, a krenuli bismo i sa snimanjem materijala iz ostalih predmeta.
Odlučili smo da pristup stranici bude besplatan za svakoga jer je naš stav: “Znanje se treba bezuvjetno dijeliti!”.

Zanimljiv je bio prvi susret Nikole i profesora Miluna na kojem je profesor postavio pitanje financiranja projekta. Tonija je oduševio Nikolin odgovor: “Pa ne moramo od svega u životu imati materijalnu korist.” I zaista, pozitivni komentari koji učenici ostavljaju nakon pogledanih videopredavanja poput: “Profesore, znate li da spašavate živote?” su nam najljepša nagrada.
Posjećenost stranice svakodnevno raste, a trenutno imamo oko 300-400 posjeta dnevno, uglavnom učenika i studenata, ali javljaju se i roditelji – od njih smo dobili i neke savjete kako unaprijediti projekt. Roditelji jednog zadovoljnog posjetitelja naše stranice poslali su poruku novinarima koji su snimili i objavili prilog o projektu “Where maths is fun” u dnevnom listu 24 sata. Sve objave u medijima mogu se pronaći i na našim stranicama pod rubrikom Odnosi s javnošću i podrubrikom Mediji o nama.

Što se tiče financiranja, zasad smo oslonjeni na vlastite snage. Ulažemo svoje vrijeme, znanje i novac i žao nam je što nemamo više vremena za snimanje nastavnog gradiva i za ostale razrede. Vjerujemo da će državne institucije i ostali zainteresirani za obrazovanje mladih prepoznati naš entuzijazam te da ćemo pronaći način financiranja kroz donacije i sponzorstva. Iskoristili bismo priliku zahvaliti se našem prvom donatoru Erste banci koja je prepoznala društvenu korisnost te se odlučila uključiti u naš projekt. Zanimljivo je kako se entuzijazam brzo širi pa su pojedinci saznali za ovaj projekt i sami dobrovoljno odlučili doprinijeti onoliko koliko mogu. Tako su nam donirali sjajnu kameru s kojom snimamo, prijenosnu whiteboard ploču i stalak za kameru, a moji bivši studenti su nas obučili kako koristiti internetske programe za snimanja, komprimiranja i montažu videopredavanja. Ono što želimo sačuvati jest besplatan pristup videopredavanjima jer vjerujemo da znanje treba biti dostupno svima koji ga žele.

Kako izgleda učenje u praksi?

Svaku lekciju obrađujemo kroz nekoliko kraćih videopredavanja, a uz videopredavanja priložen je PDF dokument u kojem su navedeni zadatci koji će se rješavati u pojedinom videu. Također postoji mogućnost komentiranja i ocjenjivanja videopredavanja. Vjerujemo da su učenici objektivni – ukoliko primijetimo lošije ocjene za pojedina predavanja, snimit ćemo ih ponovno.

Učenici putem naše stranice razvijaju samostalnost u učenju i međuučeničku solidarnost koja je vrlo važna kod učenja. U budućnosti planiramo i rješavanje zadataka na upit učenika, ali trenutno to nismo u mogućnosti zbog pomanjkanja vremena.

Na projektu radimo nas dvoje: profesor Toni Milun priprema i snima predavanja, a Nikola Mujdžić održava mrežnu stranicu i brine se o svim ostalim tehničkim i uređivačkim poslovima. Kako nemamo sredstava za reklamiranje, zaista smo zahvalni svakome tko nas preporuči ili objavi prilog o nama. Također dozvoljavamo školama i ostalim obrazovnim portalima da dodaju poveznice na naše lekcije jer na taj način svi zajedno pomažemo učenicima.

Toniju i Nikoli želimo puno uspjeha s nastavkom projekta, a vama uspješno učenje i poučavanje matematike uz nove metode i nove izvore znanja.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Projekti i označen sa , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.

Jedan odgovor na Projekt “Where maths is fun”

  1. Povratni ping: Pogled kroz matematičke 3D naočale | Pogled kroz prozor

Komentari su zatvoreni.