Comenius aktivnost Stručna usavršavanja

– iz vlastitog iskustva (2. dio)

arjana_blazic

Arjana Blažić

Pri kraju prošle školske godine u članku za Pogled kroz prozor opisala sam svoja iskustva o pripremi za Comenius aktivnost Stručna usavršavanja za koju sam dobila stipendiju Agencije za mobilnost i programe EU (AMPEU). Comenius je jedan od potprograma Programa za cjeloživotno učenje koji provodi AMPEU, a otvoren je za nastavnike i stručno osoblje u predškolskom, osnovnom i općem srednjoškolskom obrazovanju. Ciljevi potprograma Comenius su promicanje svijesti o raznolikosti europskih kultura, poticanje osobnog razvoja i cjeloživotnog učenja te njegovanje ideje o europskom građanstvu. Ciljevi se postižu suradnjom škola i vrtića iz svih država koje sudjeluju u Programu za cjeloživotno učenje.

imageSve europske nacionalne agencije godišnje raspisuju tri natječaja, a moja prijava prihvaćena je na natječaju raspisanom u siječnju 2011. za seminare u periodu od 1. svibnja do 1. rujna 2011. Seminar „Perfect English Pronunciation“, za koji sam dobila stipendiju, održan je u irskom gradu Corku od 3. do 16. srpnja 2011.

Prije odlaska u Cork, odabrala sam smještaj u apartmanima studentskog doma Deans Hall koji se nalazio ne samo blizu škole u kojoj se održavao seminar, već i blizu centra grada. U Deans Hall sam stigla u kasno nedjeljno popodne te sam, čim sam preuzela ključ i, naravno, lozinku za internet, upoznala svoje nove „cimerice“. Ouana iz Rumunjske bila je jedina od nas petero koja nije bila sudionica mog seminara „Perfect English Pronunciation“ . Druge tri kolegice koje su sa mnom dijelile peterosobni apartman bile su iz Španjolske i iznimno nam je odgovaralo što pohađamo isti seminar, pogotovo kad smo pripremale zajedničke projekte za nastavu. Svaka od nas je imala svoju sobu, a samo je jedna kolegica imala i kupaonicu u svojoj sobi – primjerice, ja nisam niti znala da se i to može unaprijed zatražiti. Mi ostale dijelile smo dvije kupaonice i to je sasvim dobro funkcioniralo. Zajedničke su također bile i potpuno opremljena kuhinja i dnevna soba. Čim sam došla u stan, moje su se nove kolegice odmah ponudile da me odvedu u centar grada i pokažu gdje se nalaze trgovine kako bih mogla popuniti svoju policu u hladnjaku pa sam imala prilike upoznati Cork bez žurbe i u ugodnom društvu. Ostali sudionici seminara bili su smješteni u obiteljima, a neki čak i u okolnim hotelima, no mislim da je moj odabir studentskog doma bio najbolji izbor, ne samo zbog blizine škole i centra, već i zbog potpune neovisnosti i samostalnosti koju je pružao apartmanski smještaj.

Seminar je započeo u ponedjeljak u maloj prostoriji škole Cork English World (bivši NMLI), istovremeno kad i nekoliko drugih seminara s različitim temama, tako da je Cork vrvio od profesora iz svih europskih zemalja. Prvog je dana moja grupa od 11 sudionika, zbog preseljenja dijela škole na drugu lokaciju, bila pripojena drugoj grupi od dvadesetak polaznika pa smo prijepodne proveli u vrlo skučenom prostoru učeći o Irskoj. Poslijepodne imageje bilo potpuno drugačije jer smo, podijeljeni u grupe, dobili zadatak da istražimo Cork prema unaprijed zadanim pitanjima na koja ćemo naći odgovore na licu mjesta. Naše odgovore i naša zapažanja sljedećeg smo dana trebali predstaviti ostalim sudionicima seminara. Moja se grupa sastojala od Camille iz Danske i Monike iz Španjolske, a naš je zadatak bio istražiti centar grada. Bio je to odličan način upoznavanja malih i velikih tajni grada Corka, a između ostalog, čak smo naučile kako se radi – maslac.

Što smo nas tri saznale o Corku, možete vidjeti u PowerPoint prezentaciji pod nazivom City by the Lee.

Naše su ostale aktivnosti uglavnom bile provođene kao radionice, što nam je svima iznimno odgovaralo, naročito jer smo bili mala grupa od samo 11 nastavnika. Njih čak sedmero bilo je iz Španjolske, dvije kolegice bile su iz Njemačke, jedna iz Danske i ja, jedina iz Hrvatske. Tema seminara bila je podučavanje engleskog izgovora, a osim što smo radili na vlastitom izgovoru, međusobno se snimali i jedni drugima davali savjete za poboljšavanje izgovora, imagenaučili smo razne načine kako podučavati učenike na zanimljiv, zabavan i poučan način. Naše dvije voditeljice, Sally, porijeklom iz Južne Afrike i Brid, prelijepa Irkinja iz Corka, bile su sjajne te smo uživali radeći s njima. Budući da je grupa bila prilično mala, svi smo se brzo sprijateljili te smo ostali u kontaktu pa me već tako u kolovozu jedna od Njemica (zapravo porijeklom Poljakinja) posjetila na Krku kamo je došla na jednodnevni izlet sa svojom obitelji s kojom je ljetovala na Cresu.

Osim radionica, imali smo jedno predavanje o obrazovnom sistemu u Irskoj. Budući da radim u srednjoj školi, najviše me zanimalo irsko srednje školstvo i njihova državna matura, o čemu sam pisala na svom blogu: Državna matura vs. Leaving Cert.

Da bismo dobili potvrdu o sudjelovanju, svatko od nas morao je napraviti završni projekt koji smo predstavili tijekom posljednja dva dana seminara i tu se pokazala velika maštovitost svih sudionika i njihovih raznolikih završnih radova. Ja sam napravila radionicu na temu homofona i homonima zajedno s kolegicom Nuriom iz Španjolske, dok su ostali kolege „glumili“ učenike za potrebe našeg projekta. Najviše mi se svidjela radionica o Irskoj i irskom jeziku u kojoj su dvije španjolske profesorice pripremile igru „Milijunaš“. Ja sam imala tu čast sjediti na vrućem stolcu, no nisam uspjela doći do milijuna jer sam negdje na 20.000 krivo zbrojila broj nenaglašenih slogova (Ah, ta matematika! Smiješak).

imageVikend je bio rezerviran za izlete. U subotu smo u vlastitom aranžmanu posjetili obližnji Kinsale, simpatično ribarsko mjesto na jugu Irske.

U nedjelju smo uz organizirano vodstvo posjetili Gouganbarru, Kenmare i Killarney te upoznali ovaj prelijepi dio Irske. U Irskoj kiša pada 178 dana u godini, ali mi smo imali veliku sreću pa nam do zadnjeg dana nije pala ni kap kiše te smo uživali u ugodnom i toplom ljetu.

image

Za neke polaznike povratak kući nije uslijedio u subotu, 16. srpnja, budući da su htjeli iskoristiti priliku da posjete druge dijelove ovog prelijepog zelenog otoka. Ja sam također bila jedna od njih te sam se, nakon završetka seminara, uputila u Veliku Britaniju, točnije u Sjevernu Irsku koja me unatoč neprestanoj kiši, niskim temperaturama i snažnim naletima vjetra oduševila svojom ljepotom, no o tome nekom drugom prilikom.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Cjeloživotno učenje i označen sa , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.

Jedan odgovor na Comenius aktivnost Stručna usavršavanja

  1. Povratni ping: Topli, jesenski Pogled | Pogled kroz prozor

Komentari su zatvoreni.