Dojmovi s ISTEK ELT konferencije

arjana_blazic

Arjana Blažić

Kad sam prije dvije godine otvorila svoj Twitter račun, a bilo je to radi jednog tako prozaičnog razloga (slijediti Ashtona Kutchera), nisam ni sanjala kamo će me taj korak odvesti. Ovaj me mjesec odveo u Istanbul, prekrasni grad na Bosporu.

IstekNaime, u Istanbulu se od 1. do 5. travnja održavala konferencija za nastavnike engleskog jezika u organizaciji privatne fondacije ISTEK. Fondacija ISTEK se sastoji od desetak vrtića, osnovnih i srednjih škola i jednog sveučilišta. Ovo je bila druga ISTEK ELT (English Language Teaching) konferencija koja je prvenstveno namijenjena nastavnicima engleskog jezika iz Turske, no zbog predavača i sudionika koji dolaze sa svih kontinenata, prometnula su međunarodnu konferenciju. Svojim značajem ISTEK ELT danas konkurira IATEFL-u, najvažnijoj konferenciji za nastavnike engleskog jezika koja se svake godine održava u Velikoj Britaniji.

Iza ovog ogromnog pothvata i veličanstvenog uspjeha stoji jedna osoba – Burcu Akyol, profesorica engleskog jezika u ISTEK školama. Burcu je jedna od prvih profesorica koju sam upoznala na Twitteru negdje u svibnju 2009. i koja je, zahvaljujući snazi svoje Osobne obrazovne mreže (PLN – Personal Learning Network), uspjela od jedne male, anonimne konferencije stvoriti snažan i vrlo posjećen događaj, ne samo od strane gledatelja, već i od PechaKuchastrane predavača koji se rado odazivaju pozivu da budu predavači. Jedan od razloga radog dolaska predavača je što, za razliku od drugih konferencija, predavači na ovoj ne da neće morati platiti niti kotizaciju, nego neće platiti ni smještaj, a i hranu će uglavnom pokriti organizator. Tko da onda odbije poziv u Istanbul?

Konferencija se održavala na sveučilištu Yeditepe gdje smo svi bili smješteni u studentskim sobama. Održana su četiri glavna plenarna predavanja i čak 18 popratnih o najrazličitijim temama iz područja podučavanja i učenja engleskog jezika.

Plenarna predavanja bila su vrhunska, a kako i ne bi bila, kad su ih održali vrhunski pleanaryspeakersstručnjaci – Jan Blake, Rod Bolitho, Jack Richards i Scott Thornbury. Svatko od njih je eminentan stručnjak na svom području, a posebno bih spomenula Jan Blake čiji je posao – storyteller – da priča priče! Mnogi od nas nisu ni znali da postoji takvo zanimanje! Jan nam je ispričala nekoliko priča koje bismo mogli upotrijebiti na satu engleskog jezika. Uvukla nas je u svaku od njih, tako da je 1000 profesora engleskog jezika iz gledališta na njen mig radilo sve što je htjela pa bilo to obično pucketanje prstima, ponavljanje nekog stiha ili kokodakanje, i još su se pri tom svi odlično zabavili. Jer pričanje priča Jan Blake nije samo pričanje, to je i pjevanje i plesanje i gluma, to je zapravo jedan veliki talent koji pripovjedač moraju posjedovati, a ona ga zasigurno posjeduje.

Popratna plenarna predavanja svima su predstavljala veliki problem – zato jer nismo znali što izabrati između 18 sjajnih predavača i 18 vrlo zanimljivih tema. Moj odabir prvog dana konferencije bilo je predavanje o m-učenju koje su održali Nicky Hocly i Gavin Dudeney. Mobilno učenje je još daleko od naše obrazovne stvarnosti, ali će i ono zakucati jednog dana na vrata naše učionice. Russell Stannard, čovjek koji stoji iza mrežne stranice Teacher Training Videos je bio moj sljedeći odabir. Na svojoj mrežnoj stranici Russell je objavio više desetaka opisa raznih alata koji se mogu upotrijebiti u razredu, tako da je snimio svaki korak njegove upotrebe. Njegove su stranice neprocjenjiva pomoć za svakog nastavnika, kako početnika u web tehnologijama, tako i onog koji s tim ima iskustva.

Moj treći odabir bila je Ozge Karaoglu i njena prezentacija Alisa se vraća. Ozge ne samo da je prava turska ljepotica, puno ljepša u prirodi nego na slikama, već piše i vrlo zanimljiv i koristan blog na kojem dijeli informacije o raznim web 2.0 alatima.

Četvrto plenarno predavanje održao je Nik Peachey. Nik je profesor čije blogove redovito pratim i od kojeg sam puno naučila u protekle dvije godine pa sam mu se htjela zahvaliti na svemu što neumorno radi za nastavnike iz raznih dijelova svijeta. Njemu, kao i svima čija sam predavanja pohađala, poklonila sam mala licitarska srca i mirisne vrećice lavande koje sam, kao i obično, dobila od Turističke zajednice Grada Zagreba i Hrvatske turističke zajednice.

Twitterfirends1jpgTwitterfriends

Između plenarnih predavanja održavale su se radionice. Tu je moj problem bio još veći jer su bile ponuđene 32 radionica u subotu i 34 u nedjelju. Moj subotnji odabir je bila radionica moje drage virtualne (a sada i stvarne) prijateljice i suradnice na projektu Greetings from the world, Eve Buyuksimkesyan. Njena je tema bila Warmers, filler and improvisations. Međutim, zbog prostorija koje su bile jednako numerirane, ali su se nalazile u dvije različite zgrade, nas tridesetak je uzalud čekalo da se Eva pojavi u sobi B307 u glavnoj zgradi. Za to je vrijeme ona pred nekih drugih tridesetak nastavnika održala svoje predavanje u sobi B307 u zgradi Fakulteta strojarstva. Nakon 15 minuta smo, ne znajući što se događa, otišli na predavanja u susjednim prostorijama pa sam se tako zatekla na predavanju Tehnologija bez suza koje su održale Sue Lyon Jones i Shelly Terrell.

Ja sam također održala jedno predavanje o tome kako podučavamo strani jezik u sklopu radionica o refleksiji. Bila sam jedna od šesnaestoro predavača koji su održali radionice o podučavanju svog materinjeg jezika. Osim hrvatskog jezika, sudionici su mogli učiti grčki, japanski, turski, njemački, španjolski i hebrejski. Uz takvu konkurenciju te znajući da se istovremeno odvijaju još 33 predavanja, bojala sam se da će moja radionica zjapiti prazna, no srećom, to se nije dogodilo. Imala sam veliku čast da je hrvatski želio naučiti Rod Bolitho, jedan od plenarnih predavača, a osim njega to su htjeli i Rakesh Bhanot iz Velike Britanije, Dimitris Primalis iz Grčke, Karoline iz Austrije i Burcu iz Turske. Bilo je to jedno sjajno iskustvo, kako za mene, tako i za njih, a da je bilo dobro pripremljeno, pokazao je i poziv kolege Dimitrisa da dođem na konferenciju profesora engleskog jezika Grčke koja će se održati od 17. do 18. ožujka 2012. u Ateni te da tamo govorim o web tehnologijama u nastavi. Naravno, rado sam prihvatila i ovaj izazov i već se počela pripremati za put u Grčku.

Konferencija je završila izletom za predavače koji su omogućili razni sponzori i donatori, a koji je uključivao razgled grada i svečanu večeru na brodu na Bosporu. Dobro društvo, romantičan ugođaj noćne vožnje brodom, ukusna hrana, od koje neizostavno moram spomenuti vrlo, vrlo ukusne baklave te odlična glazba s puno plesa i smijeha, stvorili su sjajno raspoloženje i večer pretvorili u događaj o kojem će se još dugo pričati što na društvenim mrežama i blogovima, što u stvarnom životu.

TopkapiTopkapi2

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Konferencije i označen sa , . Bookmarkirajte stalnu vezu.

Jedan odgovor na Dojmovi s ISTEK ELT konferencije

  1. Povratni ping: Pogled s konferencija | Pogled kroz prozor

Komentari su zatvoreni.