Šesti svjetski forum inovativnosti u obrazovanju

6. Worldwide Innovative Education Forum 2010, 26. – 29. listopada, Cape Town, Južna Afrika

 zeljka_knezovic

Željka Knezović

Od 26. do 29. listopada 2010. održan je Šesti svjetski forum inovativnosti u obrazovanju (6. Worldwide innovative education forum 2010) u Cape Townu u Južnoafričkoj Republici. Forum je okupio oko 500 sudionika iz 60-ak zemalja s više od 125 projekata koji su postigli uspjehe i visoke rezultate na kontinentalnim natjecanjima. Svjetski forum inovativnosti u obrazovanju i ove je godine izlučio izvrsne primjere primjene tehnologije u obrazovanju s ciljem poboljšanja metoda učenja i poučavanja. Pokazane su beskrajne mogućnosti koje pruža tehnologija kako bi ispunila potrebe današnjih generacija učenika. Svjetski forum proslavio je inovaciju koja ciljano potiče promjene u obrazovanju i pomaže u ostvarenju ciljeva obrazovanja 21. stoljeća. Forum je pospješio i potaknuo suradnju među nastavnicima koji su promovirali inovativne programe i primjere dobre prakse uporabe tehnologije u obrazovanju, povezao je izuzetne i inspirativne nastavnike cijelog svijeta u jedinstvenu mrežu suradnika u učenju i na kraju je proslavio kreativnost i inovativnost u obrazovanju.

Neopisivo je bilo osjetiti inspirativnu energiju i jedinstven način razmjene iskustava i ideja svih nastavnika iz cijelog svijeta. Među svima njima bila je i naša predstavnica Arjana Blažić, profesorica engleskog i njemačkog jezika iz IX. gimnazije u Zagrebu s projektom „Greetings from the World“. Arjanin projekt je rad koji povezuje veliki broj škola, učenika i nastavnika iz raznih dijelova svijeta. To je virtualno putovanje svijetom pokrenuto idejom da učenici svojim vršnjacima diljem svijeta šalju razglednice svoje zemlje. Timovi učenika iz različitih škola i zemalja izrađuju multimedijalne postere kojima predstavljaju dijelove svoje zemlje, kulturu i običaje, umjetnost, glazbu, sport, modu… na način kako to samo oni vide. Arjana, ne samo da je izvrsno predstavila svoj projekt, već je zahvaljujući Turističkoj zajednici grada Zagreba, podijelila promotivne materijale Hrvatske i Zagreba te je i na taj način promovirala i našu zemlju.

Projekti su od strane sudaca bili raspoređeni u kategorije Suradnja, Zajednica i Sadržaj. Naš je projekt pripadao kategoriji Suradnja.

Natjecanje se odvijalo u dva kruga tako da su svaki projekt ocjenjivala četiri člana ocjenjivačkog suda prema detaljnim i jasno definiranim kriterijima:

  • Ciljevi i ishodi učenja – koliko su jasno definirani i koliko su ostvarivi.
  • Obrazovne strategije – koliko su dobro osmišljene i u kojoj mjeri aktivno uključuju učenike u proces učenja.
  • Obrazovni zadaci i obrazovne aktivnosti – koliko su zadaci izazovni i u kojoj mjeri od učenika traže aktivno sudjelovanje i učinkovito rješavanje zadataka te koliko je prisutan logički prijelaz iz aktivnosti u aktivnost u okviru pojedinih konkretnih tema.
  • Relevantnost IKT alata – koliko su relevantni svi korišteni IKT alati za zadatke te pospješuju li aktivnosti u okruženju za učenje .
  • Nastavna sredstva i izvori učenja – poveznice, smjernice, literatura, pedagoška pozadina i planiranje.
  • Ocjenjivanje i vrjednovanje vještina i znanja u skladu s nacionalnom strategijom i kurikulumom.
  • Inovativnost u nastavnom procesu i uporabi IKT alata.
  • Uloga nastavnika – koliko nastavnik potiče i inspirira te u kojoj mjeri ima potencijala za motiviranje i utjecaj na učenike, kolege i školsku zajednicu.

Nakon prvog je kruga od 125 projekata trebalo odrediti polufinaliste u svakoj kategoriji. Težak zadatak, a još je teži bio odabrati najbolje.

video

Slijedi popis pobjednika po kategorijama:

Inovativnost u kategoriji Zajednica

1. Samuel Avornyo (Gana), „Rural Food Processing Industries” – Učenici su proučavali neke od tehnika obrade hrane koje koriste lokalne industrije, a zatim su utvrdili zajedničke načine na koje bi ove industrije mogle povećati kvalitetu ambalaže, dali su prijedlog razvoja marketinške strategije za te proizvode i vodili odgovarajuću evidenciju koristeći informacijske i komunikacijske tehnologije.

2. Barry Corrigan (Sjeverna Irska), „Making Homework Count — Engaging Parents” – Projekt je osmišljen s ciljem smanjenja frustracija koje nastaju kod djeteta i roditelja zbog rješavanja domaće zadaće u trenutku kada pomoć nije dostupna. Učenici su na ovaj način dobili dodatne alate za podršku učenju. Učenici mogu nastavnicima slati poruke e-pošte, imaju pristup svim materijalima te pridonose sudjelovanjem i raspravama na forumu preko regionalne online platforme za učenje, što im omogućava razmjenu ideja te razvija vještine raspravljanja i uvažavanja.

3. Simone Timms (Australija), „It Takes a Community to Raise a Child” – Ovaj projekt je stvoren kako bi se zaposlenim obiteljima omogućilo da se uključe u obrazovanje djece pomoću razmjene znanja. Nastavnik je, pored redovitih materijala i resursa, potaknuo i stvorio još mnoštvo prilika za učenike razvojem raznih strategija u skladu s njihovim mogućnostima i stilovima učenja.

Inovativnost u kategoriji Suradnja

1. Martin Ryum and Mette Hauch (Danska), „Teachers Leave Them Kids Alone” – Stručne skupine učenika se bave ravnopravnim (peer-to-peer) učenjem i učenjem kroz izradu, uređivanje i analizu petminutnih filmova u tjedan dana. Izrada filmova pokazala je da su neka djeca zaista IT stručnjaci i da mogu podučavati svoje vršnjake, ali i svoje nastavnike.

2. Jan Webb (Velika Britanija), „Working in a Classroom Without Walls” – Učenici surađuju s vršnjacima u Singapuru kroz projekt „Zdrav život“ i pomoću virtualnog izleta s vršnjacima u Brunei uče o prašumi. Projekt predstavlja suradnju s razredima iz drugih zemalja, dijeljenje rezultata nekih znanstvenih eksperimenata, prezentiranje informacija i razumijevanje raznolikosti u svijetu.

3. Ian Fogarty (Kanada), „Xenotransplant Debate” – Studenti su naučili stvarati složena mišljenja kroz polufiktivne, bioetičke rasprave problema. Nakon što su istraživali različite perspektive, odlučivali su o položaju i stvaranju političke stranke, povezali je s medijskom kampanjom te sudjelovali u raspravi gradske vijećnice i davali svoje prijedloge.

3. Anna Karlsson (Švedska), „ICT Enriched Learning” – Učenici su radili na dizajnu i konstruiranju programiranja robota uporabom tehnologije i matematike u laboratorijskim uvjetima i bili su motivirani svojim poduzetničkim i kreativnim pristupom i odnosu prema radu.

Inovativnost u kategoriji Sadržaj

1. Pat Yongpradit (Sjedinjene Američke Države), „Game Programming with the Zune to Promote High School Women in Technology” – Ovaj projekt potaknuo je učenice da se uključe u programiranje igara. Korištenje programa XNA Game Studio te Zune uređaja kao potrebnog hardvera, potaknulo je učenice u primjeni rješenja s neopisivim iskustvom u dizajniranju igara.

2. Adriana Silva de Oliveira (Brazil), „School on the Cloud” – Cilj ovog projekta je razbijanje barijera između nastavnika i učenika. Ovaj program je namijenjen uporabi interneta s ciljem olakšavanja učenja te kako ga učiniti što ugodnijim za učenike „digitalnog doba“. Materijali za učenje dostupni su preko školskog bloga tako da su dostupni učenicima i njihovim roditeljima u slobodno vrijeme i omogućuju praćenje zadataka i projekata tijekom godine.

3. Peter de Lisle (Južna Afrika), „Biodiversity” – Ovaj projekt uključuje uporabu razmišljanja i alata za istraživanje kako bi učenici saznali što su biomi. Pri tome izrađuju proračunske tablice kako bi procijenili najbolje uvjete za život bioma. Učenici potom koriste kreativne alate za stvaranje bioma u kontekstu računalnih igara te dizajniraju prikladno i prilagođeno okruženje za njihov život.

Izbor sudionika kategorija u kojoj ne postoji ocjena žirija već svaka zemlja predloži svoja tri favorita:

1. Tareq Mahjoub, Tareq Mahmoud, Shahzlan Al Saffar, Omar Ashour, Futooh Khareetah and Majdi Daoud (Arapska regija), „Accepting Each other” – Projekt koji je nastao kao suradnja skupine nastavnika, a nastoji odgovoriti na pitanje: „Svi smo ljudska bića. Kako možemo prihvatiti jedni druge, unatoč našim razlikama?”. Projekt uključuje drame, stvaranje brošura i tiskanje članaka, glazbene koncerte, izradu blogova te stvaranje prezentacija. Pomoću projekta učenici njeguju razumijevanje, toleranciju, komunikaciju, dijalog, miran suživot i prihvaćanje drugih.

2. Preesheila Bheem singh Ujoodha (Mauricius), „Wellness and Fitness for Life” – Učenici provode istraživanje o uzrocima, liječenju i sprječavanju epidemije nezaraznih bolesti kao što su dijabetes i hipertenzija. Oni dijele informacije s vršnjacima unutar zajednice pomoću alata kao što su Glogster, Autocollages, pomoću plakata, videoisječaka, brošura i blogova.

3. Ricardo Espino González (Meksiko), „Electronic Logbook” – U ovom projektu digitalno su snimljeni nastavnici s najboljim iskustvom i oni koji koriste najbolje nastavne metode. Snimke su svima dostupne kao sredstvo suradnje i kao sigurnost da iskustvo umirovljenog nastavnika neće biti izgubljeno za buduće naraštaje u obrazovnom sustavu.

Slike svih pobjednika u trenutku proglašenja možete pogledati ovdje.

Opise svih projekata u obliku virtualnih putovanja razredom (VCT – Power Point prezentacije) možete pronaći ovdje (potrebna je prethodna registracija s Windows live računom) unutar Worldwide Innovative Education Forum 2010 communitya.

Hrvatska predstavnica ušla je u polufinale natjecanja i odabrana je među 35 polufinalista. Veliki uspjeh za nas i za profesoricu Arjanu Blažić, čime smo pokazali da je Hrvatska zemlja znanja i inovativnosti u obrazovanju, da zna prepoznati kvalitetne i kreativne nastavnike i da znamo kako na pravi način iskoristiti tehnologiju koja nam stoji na raspolaganju u školama.

Sve čestitke Arjani Blažić!

Nadamo se da smo vam približili ideju natjecanja inovativnosti u obrazovanju, da će vas ovi primjeri motivirati i dati vam nove ideje kako biste nam se i vi pridružili na nekom idućem hrvatskom natjecanju Primjena računala u obrazovanju čime biste sebi i svojoj školi stvorili šansu za sudjelovanje na nekom od sljedećih europskih i svjetskih natjecanja.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u IEF (Innovation Education Forum) i označen sa , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.

Jedan odgovor na Šesti svjetski forum inovativnosti u obrazovanju

  1. Povratni ping: Pogled na putu | Pogled kroz prozor

Komentari su zatvoreni.