Stručni skupovi za učitelje i nastavnike informatike i računalstva

Osječko – baranjske, Požeško – slavonske, Brodsko – posavske, Virovitičko – podravske i Vukovarsko – srijemske županije

viktorija_hrzica 

Viktorija Hržica

Već tradicionalno, prije početka nastavne godine, za učitelje i nastavnike svih predmeta viši savjetnici iz osječke podružnice Agencije za odgoj i obrazovanje organiziraju međužupanijske stručne skupove. Slijedeći tradiciju, i za učitelje i nastavnike informatike i računalstva organizirani su županijski i međužupanijski skupovi.

Skupovi su održani:

  • vinkovci 131. kolovoza u Tehničkoj školi i prirodoslovnoj gimnaziji R. Boškovića u Osijeku za Osječko – baranjsku županiju,
  • 1. rujna u Gimnaziji u Požegi za Požeško – slavonsku, Brodsko – posavsku i Virovitičko – podravsku županiju,
  • 2. rujna u Tehničkoj školi R. Boškovića u Vinkovcima za Vukovarsko – srijemsku županiju

Dr. sc. Jadranka Mustapić-Karlić,
ravnateljica Tehničke škole R. Boškovića u Vinkovcima

Odaziv na skupove bio je odličan. Ukupno im je prisustvovalo više od 250 učitelja i nastavnika. Teme su bile raznolike, ali su činile zaokruženu cjelinu kako bi učitelje i nastavnice potaknule u njihovome profesionalnom razvoju.

Novosti iz Agencije za odgoj i obrazovanje

Tijekom ljeta u Agenciji za odgoj i obrazovanje pokrenut je sustav za online prijavu na stručne skupove. Kako se prijaviti na stručne skupove, sudionike je upoznala viša savjetnica za informatiku i računalstvo Viktorija Hržica, prof.

Prijava na stručne skupove

Stručno usavršavanje i profesionalni razvoj

Često govorimo o stručnome usavršavanju i profesionalnome razvoju. Postoje li razlike između ovih pojmova ili oni znače isto? Razlike i sličnosti predstavila je viša savjetnica za informatiku i računalstvo Viktorija Hržica, prof.

Stručno usavršavanje i profesionalni razvoj

Akcijsko istraživanje

Nakon uvodnih predavanja, sudionici su upoznati s akcijskim istraživanjem. S osnovama akcijskih istraživanja sudionike su upoznale više savjetnice Agencije za odgoj i obrazovanje: u Osijeku Ružica Pažin-Ilakovac, dipl. pedagoginja, u Požegi Marina Ništ, prof. te u Vinkovcima Ninočka Truck-Biljan, prof.

Akcijsko istraživanje

osijek ruza pozega marina
Viša savjetnica Ružica Pažin-Ilakovac, Osijek, 31. 8. 2010.   Viša savjetnica Marina Ništ, Požega, 1. 9. 2010.

vinkovci nina
Viša savjetnica Ninočka Truck-Biljan, Vinkovci, 2. 9. 2 010.

Da akcijska istraživanja nisu nepoznata učiteljima i nastavnicima, pokazali su primeri iz prakse koji su uslijedili nakon toga. S Debatom kao metodom u nastavi informatike sudionike je upoznala Natalija Stjepanek, profesorica mentorica.

Debata kao metoda u nastavi informatike

 osijek natalija   vinkovci natalija

pozega natalija

Sljedeći primjer iz prakse, Društvene mreže i sigurnost, prikazala je Maja Jurić-Babaja, učiteljica mentorica.

Društvene mreže i sigurnost

osijek maja pozega maja

 vinkovci maja

Vesna Lončar-Cindrić, učiteljica mentorica, sa svojim je primjerom iz prakse sudionike potaknula na promišljanje o potrebi razvijanja empatije kod učitelja i nastavnike te kod učenika.

Empatija

pozega vesna vinkovci vesna

U Požegi je prof. Marijana Kraničnik prikazala nekoliko uspješnih učeničkih radova proizašlih iz korelacije nastave hrvatskoga jezika i informatike.

Ezopove basne izrada stripa u PowerPointu

pozega marijana

Python – novi programski jezik u osnovnim i srednjim školama

Nakon općih pedagoških tema, učitelji i nastavnici upoznati su s novim programskim jezikom Pythonom, u kojemu je moguće programiranje od prvoga razreda osnovne škole do fakulteta. Program podržava strukturalno i objektno programiranje. Predavanja s radionicama vodili su za osnovne škole mr. sc. Ljiljana Miletić, profesorica savjetnica te za srednje škole Zlatko Markovinović, profesor mentor.

Python primjeri programa

vinkovci zlatko vinkovci ljilja

Dio ozračja sa skupova možete vidjeti na fotografijama.

Pogledaj skupovi

 

Da je skup ostvario svoj cilj, pokazale su evaluacije učitelja i nastavnika što možete vidjeti u grafikonu.evaluacija

Iz evaluacija izdvajam neka od zapažanja/komentara učitelja/nastavnika:

1. Tijekom skupa ostvario/la sam svoje profesionalne ciljeve…

  • Saznala sam zanimljive stvari o korisnim temama
  • Online prijava stručnih skupova – nova saznanja o tome…
  • Potvrdila razmišljanje i neke nove ideje za nastavu
  • Nove nastavne metode
  • Volim sresti ljude iz svoje branše, čuti novosti, dobiti volju za rad u novoj školskoj godini
  • Upoznao sam nove načine rada – debata; poticaj za novosti u radu
  • Stekao sam znanja koja su mi nedostajala u nastavi i iznimno sam zadovoljan. Svaka od tema je bila korisna bilo u obrazovanju, bilo u odgoju učenika.
  • Nove ideje koje su primjenjive u nastavi
  • Upoznao sam se sa programskim jezikom Python
  • Upoznao nove mogućnosti za primjenu u nastavi
  • Nova saznanja o primjeni akcijskog istraživanja u nastavi i kroz primjer debate
  • Proširiti znanje iz metodike, pedagogije, didaktike i struke
  • Praćenje aktualnih tehnologija i nastavnih metoda
  • Kako primjenjivati neke druge metode i sredstva te kako razbijati monotoniju i uvesti dinamiku u nastavu.

2. Najviše mi je koristilo…

  • Što sam saznala nove informacije, naučila nove stvari…
  • AZOO online prijava, debata
  • Primjeri iz prakse
  • Spoznati nove metode rada, sigurnosti, debate
  • Predavanja Društvene mreže i sigurnost i Nastavna metoda debate
  • Razmjena iskustava iz nastave i rada s učenicima
  • Komunikacija s kolegama
  • Metoda debate N. Stjepanek i Empatija Vesna Cindrić
  • Sva predavanja bila su korisna
  • Python
  • Primjeri iz prakse, tekuća problematika
  • Empatija kod učenika
  • Predavanje o akcijskom istraživanju više savjetnice
  • Komunikacija sa sudionicima
  • Akcijsko istraživanje
  • Noviteti u nastavi
  • Sve
  • Ezopove basne
  • Sva predavanja
  • Iskustvo drugih u usporedbi s vlastitim
  • Primjeri dobre prakse

3. Poteškoće pri realizaciji…

  • Sve OK
  • Broj računala, previše neprijavljenih sudionika
  • Rad tankih klijenata
  • Nije bilo
  • Trajanje (malo predugo)
  • Nema
  • Umor?

4. U svom daljnjem radu mislim da je moguće…

  • Svakako koristiti debatu u nastavi
  • Poticati empatiju među učenicima, uvesti neke nove nastavne metode
  • Primijeniti Python
  • Primijeniti sva novostečena znanja (osim programiranja u Pythonu)
  • Iskoristiti danas usvojene sadržaje s predavanja
  • Posvetiti više sadržaja programskim jezicima, npr. Python
  • Primijeniti programiranje
  • Koristiti debatu
  • Primijeniti tuđa pozitivna iskustva
  • 1. Provesti akcijsko istraživanje, 2. Primijeniti debatu kao nastavnu metodu u informatici, 3. Uspješno primijeniti programski jezik Python
  • Još više poboljšati nastavu akcijskim istraživanjem i cjeloživotnim učenjem, inovacijama, empatijom i dobrom voljom
  • Sva predavanja iskoristiti kao smjernicu ili upotrijebiti u nastavi
  • Pohvala!!!
  • Primijeniti teme o zaštiti podataka na društvenim mrežama i akcijska istraživanja
  • Primijeniti akcijsko istraživanje, debatu kao nastavnu metodu
Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Stručni skupovi i označen sa , , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.