Dječji tjedan poduzetništva Obrazovne grupe Zrinski

obrazovna_grupa

Obrazovna grupa Zrinski

Dječji tjedan poduzetništva naziv je projekta koji su osmislili i provode stručni pedagozi Obrazovne grupe Zrinski u suradnji s Ministarstvom gospodarstva, rada i poduzetništva.

Zašto Dječji tjedan poduzetništva?

08Suvremena strategija obrazovanja temelji se na načelu cjeloživotnog učenja. Ako bismo poduzetništvo, kao jednu od ključnih kompetencija, u širem smislu definirali kao „sposobnost pokretanja neke aktivnosti u svrhu postizanja željenog cilja“, poduzetnike stvaramo od malih nogu.

Kako bi se djeci lakše predočili i objasnili ozbiljniji i teže razumljivi pojmovi poduzetništva, pod vodstvom stručnog tima Pučkog otvorenog učilišta Petar Zrinski organizirane su obrazovne radionice u obliku dramskih igara i vježbi. Učenici su kroz igru i zabavu stjecali konkretna poduzetnička znanja, vještine i stavove, usvojili osnovne ekonomske pojmove te radili na izgradnji samopouzdanja prezentacijama znanja stečenog na radionicama. Na maštovit su i kreativan način naučili, primjerice, što znači timski rad i produktivnost, specijalizacija, poslovno pregovaranje te kako proizvesti i tržištu ponuditi gotov proizvod.

55Cilj projekta je da se aktivnim metodama poučavanja, obrazovnim radionicama i kazališnim predstavama za učenike osnovnih škola i njihove nastavnike – potakne uvođenje sustavnog obrazovanja za poduzetništvo u hrvatski obrazovni sustav te, u konačnici, razvoj poduzetničkog duha i stjecanje poduzetničkih kompetencija. Također je vrlo važna senzibilizacija nastavnika za uvođenje novih metoda poučavanja primjerenih stjecanju poduzetničkih znanja, kompetencija i stavova.

U realizaciji programa su od 2008. godine sudjelovali učenici osnovnih škola iz Bjelovara, Virovitice, Knina, Pule, Pakraca, Orahovice, Paga i Murskog Središća te njihovi nastavnici i roditelji, čime je aktivirana i šira lokalna zajednica.Ciljevi radionica su bili podijeljeni prema uzrastu. Tako su učenici prvog i drugog razreda kroz dramske igre učili o povezanosti ekologije i štednje. Treći i četvrti razredi učili su o štednji i novcu – kako sudjelovati u obiteljskom proračunu, kako raspolagati vlastitim džeparcem i stvarati navike štednje. „Vrijeme je novac“ bio je naziv dramske igre namijenjene petom i šestom razredu u kojoj su učenici učili kako planirati štednju na duži rok.

3135

Za učenike sedmog i osmog razreda prikazana je kazališna predstava „Što hoću – mogu“ na kojoj su učenici aktivno stjecali znanja o poduzetništvu.

02    10

Metodički osposobiti nastavnike i učitelje za samostalno prezentiranje ekonomskih pojmova kroz dramske igre, bio je cilj radionica namijenjenih upravo njima.Posebnim izazovom pokazalo se uvođenje predškolskog uzrasta u poduzetništvo. Tako su se mališani iz Dječjih vrtića Markuševec, Stribor (Vinkovci), Zraka sunca (Križevci) te Biokovsko zvonce (Makarska) uz igru i zabavu po prvi put susretali s poduzetničkim pojmovima: nabava, proizvodnja, promocija, prodaja, zarada i štednja.

0382 14

06Izrađivao se nakit, tkalo se i izrađivalo pekarske proizvode. Djeca su upoznala čitav proizvodni ciklus i spoznali vrijednost rada i novca, podmirujući troškove, zbrajajući dobit te planirajući buduća ulaganja. Tako je nova klackalica itekako vrijedila truda.

Obrazovna grupa Zrinski u suradnji s Ministarstvom gospodarstva, rada i poduzetništva nastavlja s uvođenjem poduzetništva kao ključne kompetencije u osnovne škole i vrtiće diljem Republike Hrvatske te najavljuje prve radionice već u listopadu 2010. godine.U razdoblju od 20. listopada do 12. studenog 2010. godine, uz pomoć odgajatelja, učitelja i nastavnika, organizirat ćemo radionice u dječjim vrtićima u Šibeniku, Pazinu, Osijeku i Zagrebu te u osnovnim školama u Korčuli, Virju, Gospiću i Vukovaru.Pogledajte kratak razgovor sa Zdravkom Tkalecom, ravnateljem Pučkog učilišta Petar Zrinski o Dječjem tjednu poduzetništva.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Cjeloživotno učenje i označen sa , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.