Međužupanijski stručni skup – Planiranje, pokretanje i vođenje projekata

viktorija_hrzica

Viktorija Hržica

U organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje, Podružnica Osijek, 6. srpnja 2010. godine je u OŠ „Mato Lovrak“ u Novoj Gradiški održan Međužupanijski stručni skup s temom Planiranje, pokretanje i vođenje projekata. Skup je organizirala viša savjetnica za informatiku i računalstvo Viktorija Hržica, prof., a predavači su bili Natalija Stjepanek, profesorica mentorica, Lidija Kralj, učiteljica savjetnica, Nada Vuković, dipl. ing. i Terezija Glavašić, prof. Na skupu je sudjelovalo dvadeset učitelja i nastavnika iz svih slavonskih županija.

Cilj skupa bio je upoznati učitelje i nastavnike s načinom planiranja, pokretanja, provedbe i evaluacije projekata. Sudionicima su predstavljene mogućnosti za prijavu projekata Agenciji za mobilnost i programe Europske unije, tri primjera uspješne prijave te iskustva nastavnika, njihovi dojmovi i upozorenja na moguće „zamke“.

Skup je bio podijeljen u tri dijela. U prvom je dijelu prof. Natalija Stjepanek održala uvodno predavanje kojim je sudionike upoznala s osnovnom teorijom potrebnom za planiranje, pokretanje i vođenje projekata. Sudionici su tijekom predavanja osposobljeni:

  • razlikovati projekte od ostalih poslovnih aktivnosti,
  • objasniti što projekt jest, a što nije,
  • koristiti osnovne pojmove upravljanja projektima: projekt, sudionici u projektu, voditelj projekta, projektni tim, sponzor projekta, ulagači, naručitelj, korisnici, resursi, vrijeme i kvaliteta,
  • uklopiti se u projektu u trokut prilagodbe,
  • dobro opisati ciljeve projekta,
  • napisati i odrediti opseg projekta,
  • predvidjeti rizike,
  • predvidjeti proračun projekta,
  • odrediti preduvjete za uspjeh projekta …

U drugom dijelu skupa organizirana je radionica u kojoj su sudionici, podijeljeni u četiri skupine, osmišljavali moguće projekte. Radionicu je vodila Natalija Stjepanek. Trebalo je osmisliti projekt te izvršiti prvu fazu – planiranje. Sudionici su trebali izraditi/osmisliti cilj projekta, viziju, opseg i koncept rješenja, rizike, članove tima i proračun projekta.

Neki od osmišljenih projekata:

  1. Informatička radionica za djecu s poteškoćama u razvoju u trajanju od 5 dana tijekom proljetnih praznika. Svrha projekta je osposobljavanje djece s poteškoćama u razvoju.
  2. Izrada web stranice škole u trajanju od 6 mjeseci. Svrha projekta je informiranje učenika i roditelja.
  3. Pilot-projekt: Sigurnost rada na internetu – e-edukacija roditelja u trajanju od 5 dana. Cilj je upoznavanje roditelja s opasnostima i prevencijom, a svrha upoznati roditelje i povećati njihovu svjesnost o ovoj složenoj problematici.
  4. Probna škola u trajanju od 3 dana – cilj je učenike osmih razreda upoznati sa srednjim školama te im približiti njihove programe kako bi lakše odabrali odgovarajuću školu.

Nakon radionice sudionici su osposobljeni da mogu samostalno:

  • dobro opisati ciljeve projekta,
  • napisati i odrediti što je opseg projekta, a što nije,
  • predvidjeti rizike projekta,
  • predvidjeti proračun projekta.

U trećem dijelu skupa sudionicima su predstavljeni programi koje nudi Agencija za mobilnost i programe EU u kojima mogu sudjelovati učitelji i nastavnici. Sudionicima su prikazani primjeri obrazaca za prijavu, načini na koje se ti obrasci popunjavanju te su upućeni na stranice AMPEU. Ova predstavljanja je prezentirala prof. Lidija Kralj, javljajući se pomoću MS Office Live Meetinga iz Velikog Bukovca. Sudionici su pozorno slušali predavanje te na ispisane pristupne obrasce unosili komentare ili bilješke.

Nakon predstavljanja načina prijava na natječaje koje nudi AMPEU, na red su došli primjeri iz prakse. Lidija Kralj je prenijela osnovne informacije o programima stručnog usavršavanja u Europskoj zajednici kako bi svatko mogao odabrati najbolje usavršavanje za sebe, uz osvrt na konkretan primjer stručnog usavršavanja (in-service training) u obliku šestodnevnog tečaja o Europskim projektima (European Funded Projects). Sudionici su upoznati s projektima Europske zajednice i financiranjem koje je dostupno obrazovnim ustanovama, zatim s pristupom logičkog okvira za osmišljavanje projekata te nekim elementima prijave za Comenius projekte.

Nakon toga je prof. Terezija Glavašić predstavila svoje iskustvo s kontaktnog seminara u Grčkoj, detaljno opisujući sve: od popunjavanja pristupnog obrasca i prijave za seminar do planiranja sredstava, iskustva vezanog uz rezervaciju zrakoplovne karte…

Na kraju je dipl. ing. Nada Vuković iz Tehničke škole u Slavonskome Brodu s nama podijelila iskustvo suradnje sa školom iz Pazina i školom iz Italije. Pogledajte njenu prezentaciju.

 
 

U evaluacijama su učitelji i nastavnici naveli da je skup u potpunosti ispunio njihova očekivanja jer su na vrlo jednostavan i zanimljiv način naučili kako napisati i pokrenuti projekt te upoznali načine na koje se mogu prijaviti na natječaje Agencije za mobilnost i projekte Europske unije. Kako su neki od njih najavili, u novoj školskoj godini pokrenut će neke od projekata proizašlih iz ovoga skupa.

Evo kako su učitelji i nastavnici ocijenili skup:

nova_skup
Evaluacija skupa

Izdvajam neka zapažanja u evaluacijama nakon skupa:

1. Tijekom skupa ostvario/la sam svoje profesionalne ciljeve…

  • Upoznavanje i druženje s ostalim kolegama,
  • Utvrdila rad s projektima, ponovila sve faze, prisjetila se problema,
  • „Sjele“ su mi sve faze u izradi projekata i osjetila sam se kompetentnom samostalno izraditi neki projekt,
  • Upoznavanje s načinom izrade i provedbe projekata. Upoznavanje s mogućnošću prijave projekta Agenciji za mobilnost; upoznavanje s konkretnim primjerima projekata,
  • Produbila spoznaje o projektima,
  • Radionica i pisani materijali s gotovim primjerom,
  • Upoznavanje s organiziranjem projekta,
  • Razmjena ideja, iskustava, ciljeva …,
  • Doznao o vođenju projekata.

2. Najviše mi je koristilo…

  • Komunikacija s radnim kolegama,
  • Grupni rad,
  • Radionica, prolazak kroz projekt u fazama,
  • Konkretan rad na određenom projektu,
  • Sve!,
  • Upoznavanje s načinom izrade projekata,
  • Radionica, LiveMeeting,
  • Planiranje projekta; financiranje projekta,
  • Radionica kreiranja projekta, diseminacija vlastitog projekta,
  • Izravno iskustvo ljudi iz prve ruke.

3. Poteškoće pri realizaciji…

  • Malo vremena u radionici.

4. U svom daljnjem radu mislim da je moguće…

  • Izraditi (uspješno) konkretne projekte pa i neke manje na nivou nastave,
  • Primijeniti projekt koji smo radili u svojoj školi,
  • Iskoristiti informacije s današnjeg skupa,
  • Realizirati neki projekt te potaknuti učitlje na suradnju,
  • Češće koristiti projekte u nastavi informatike,
  • Primijeniti projekte u redovnoj i dodatnoj nastavi informatike,
  • Koristiti znanje u budućim projektima.
Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Stručni skupovi i označen sa , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.