Umjesto Domaćih – vragolasti miševi!

zeljka_markovic_bilic

Željka Marković-Bilić

U teoriji…

U prošlom broju Pogleda objavljen je tekst o Microsoftovom Mouse Mischiefu, „programčiću“, odnosno dodatku za PowerPoint 2007 ili 2010 pomoću kojeg na zaslonu računala ili projekcijskom platnu istovremeno najviše 25 učenika može rješavati kviz s ponuđenim odgovorima.

Ideja da učenici istovremeno mogu pratiti odabir odgovora na neko pitanje, da će se vidjeti tko je gdje kliknuo i tko je kliknuo prvi, učinila mi se vrlo zanimljivom. Tehnički zahtjevi za izvođenje nastave pomoću Mouse Mischiefa i jesu i nisu zahtjevni. Naime, dodatak se jednostavno može preuzeti sa Microsoftovih stranica i instalirati na željeno računalo. Drugi dio je nešto složeniji jer treba imati određen broj bežičnih miševa što, ruku na srce, ima rijetko koja škola.

Kako nedostatak bežičnih miševa ne bi bio problem zbog kojeg nećemo isprobati mogućnosti koje Mouse Mischief nudi, pobrinula se kolegica Lidija Kralj, spojivši 9 klasičnih miševa korištenjem dva USB hub priključka. Jest da je bilo malo stiske oko računala jer su žice miševa relativno kratke, ali smo isprobali ono što smo naumili.

Kao i u svemu što radimo, i za ovaj nam je posao trebala ideja. A ideja da se već napravljeni kvizovi u PowerPointu prilagode Mischiefu bila je upravo ono što je nedostajalo. Kvizove u klasičnom prezentacijskom obliku možete pregledati uz tekst kolegica Elene Kovačić i Marine Zember „Tko još čita lektiru“ u ovom broju Pogleda, a začetak hrvatske zbirke Mouse Mischief kvizova na sljedećim poveznicama:

… i praksi

A kako je sve izgledalo u razredu? Učenici su s nestrpljenjem očekivali da se sve pripremi i nije trebalo tražiti dobrovoljce za isprobavanje. Najveći je problem bilo utvrditi čija je koja ikona na zaslonu jer su svi odmah spustili ruke na miševe. Početnu radoznalost zamijenila je zabava i zanimanje koje uvijek prati svaki odmak od uobičajenog načina rada, a pogotovo ako ima veze s tehnikom! Svi su učenici pozorno pratili događanje na projekcijskom platnu, ponekad se nisu mogli suzdržati od komentara, pogotovo kad su vidjeli da je netko kliknuo na odgovor koji nema nikakve veze s pitanjem. Odabir odgovora bio je vrlo zanimljiv. Naime, nađe li se u grupi koja rješava kvizove netko tko puno čita i uvijek je aktivan na satovima lektire i još k tome čita brzo, velika je mogućnost da će se određen broj učenika povesti za njim i označavati iste odgovore kao i on/ona. Pa i kad su netočni!

Dakle, nakon prvog korištenja Mischiefa, možemo zaključiti da

  • učitelji trebaju učenike podijeliti u homogene grupe prema njihovim sposobnostima kako bi svi imali jednake šanse za rješavanje zadataka,
  • učenici trebaju pažljivo čitati zadatak i sve ponuđene odgovore jer
  • nije važno tko prvi riješi zadatak, nego tko ga riješi točno

Ideje koje su se odmah rodile, a od sljedeće ćemo ih godine pokušati primijeniti:

  • Mischief je izvrstan za utvrđivanje jesu li učenici shvatili ono što se radilo na satu i pogodan za kratke provjere na kraju svakoga sata
  • može zamijeniti zadatke na nastavnim listićima što je ekološki vrlo prihvatljivo
  • može se koristiti u ponavljanju i utvrđivanju gradiva gramatike jer nakon svakog pitanja vidimo koliko je učenika točno odgovorilo, odnosno koje su krive odgovore odabrali pa možemo odmah prionuti ispravljanju pogrešaka
  • možemo ga koristiti i u književnosti (povezivanje imena književnika i njihovih fotografija, prepoznavanje stilskih izražajnih sredstava i pripovjednih tehnika…)
  • treba li spominjati uštedu vremena, dinamičnost, interaktivnost, zabavu…

Kako sve ipak ne bi ostalo na dvije osobe kojima su se mogućnosti „vragolastih miševa“ odmah svidjele (kolegici Kralj i meni), satu su prisustvovale i kolegice Marina Zember, hrvatski jezik te Stela Pavetić, engleski jezik. I ono najvažnije, na satu je bila i ravnateljica Terezija Šalamon kojoj se ideja dopala već pri prvom spominjanu i koja nas je podržala u korištenju Mouse Mischiefa.

Želja nam je da od jeseni u nastavi počnemo koristiti ovaj vrlo zanimljivi dodatak, u skladu s čime smo izradili i pilot-projekt koji smo poslali Upravnom odjelu za prosvjetu Varaždinske županije koja uvijek prepoznaje inovativne programe u obrazovanju i podupire ih.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u Primjeri dobre prakse i označen sa , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.