ICT in Education Leaders Conference

Ohrid, Republika Makedonija, 7. – 9. lipnja 2010.

zeljka_knezovic

Željka Knezović

Konferencija na kojoj sam sudjelovala okupila je dvjestotinjak ljudi iz 25 europskih zemalja, a organizirali su je makedonsko Ministarstvo obrazovanja i Intel.

Na konferenciji je predstavljen program i veliki projekt koji su Ministarstvo obrazovanja i Ministarstvo informatike Republike Makedonije u suradnji s tvrtkom Intel pokrenuli još prije 3 godine. U sklopu projekta srednje su škole opremljene s 55 000 radnih stanica (poput tankih klijenata koje možemo vidjeti u hrvatskim školama), 22 000 prijenosnih računala podijeljeno je učiteljima i nastavnicima, a škole su dobile 880 pisača i 564 LCD projektora te 433 multifunkcionalna uređaja (naziv za mala prijenosna računala za učenike nižih razreda osnovne škole). S obzirom na broj učenika koji pohađaju makedonske osnovne i srednje škole, ovim projektom Makedonija je došla na vrlo visoko mjesto, gledajući sa statističke strane, pa na 4 učenika ide 1 računalo (dok je u Hrvatskoj po istoj statistici 10 učenika po jednom računalu). Portal koji je okuplja učitelje i nastavnike u Makedoniji nalazi se na adresi www.skoool.mk.

Republika Makedonija ima nešto drugačiji način organizacije informatike u školama te je trenutno informatika redovni predmet od 5. do 8. razreda u osnovnoj školi, dok je u nižim razredima izborni predmet. Od iduće školske godine planira se uvesti kao redovni predmet već od 1. razreda osnovne škole.

Također smo imali priliku posjetiti jednu makedonsku osnovnu školu i sudjelovati u radu učenika u trećim i četvrtim razredima gdje su tijekom redovne nastave učenici koristili multifunkcionalne uređaje, tj. mala prijenosa računala koja su bežičnom mrežom spojena na internet. Na prijenosnim računalima instaliran je operacijski sustav Linux Ubuntu kao i svi ostali potrebni alati otvorenog koda. Za takav oblik nastave Ministarstvo je organiziralo osnovnu informatičku izobrazbu za učitelje razredne nastave.

Činjenica da je cijela struktura ljudi u Ministarstvu, počevši od samih ministara, toliko mlada da se u njihovim riječima mogao itekako osjetiti entuzijazam zbog brojnih aktivnosti, uvelike me iznenadila. Obrazovanju je posvećena velika pažnja i veliki su koraci napravljeni upravo u području IKT-a u obrazovanju.

Vama ostavljam da razmišljate i zaključite u čemu je ključ uspjeha – u mladim ministrima ili pametnije raspoređenim sredstvima, iskustvu koje se kopira od ostalih zemalja ili vlastitoj strategiji obrazovnog sustava …

Ono što je sigurno, jest činjenica da je oformljen jako dobar tim ministara i savjetnika koji znaju u kojem smjeru treba voditi svoju zemlju, posebice u području obrazovanja. No, ne mogu ne istaknuti kako je iskazana velika želja za suradnju s Hrvatskom kroz prenošenje iskustava u stvaranju obrazovnih sadržaja za učitelje i nastavnike kao i samih sadržaja koje predstavnici Ministarstva obrazovanja Republike Makedonije smatraju jako bogatim, zanimljivim i korisnim.

No, doći u Ohrid i ne posjetiti grad s 365 crkava, grad koji se prostire na obali predivnog jezera boje mora, punom bisera i odsjaja, bila bi prava šteta. Spojivši poslovno s ugodnim, posjetili smo Sv. Naum te crkvu Sv. Klementa na samom vrhu Ohrida, prošetali gradom koji odiše nekom čarobnom svježinom uz veliko gostoprimstvo domaćina i osjetili zvuk predivnih bisera iz dubina ohridskog jezera.

Oglasi

O autoru Pogled kroz prozor

Digitalni časopis za obrazovne stručnjake, pišu ga učitelji i nastavnici.
Ovaj unos je objavljen u ICT i označen sa , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.