Zabava – Projekt Natal

marko_sever

Joystick odlazi u povijest

xxxxx
Projekt Natal novi je revolucionarni način igranja na konzolama – bez ikakvog kontrolera. Vidiš loptu? Udri, lupi, pipni ili je jednostavno uhvati. Ako znaš micati rukama, pomicati noge ili govoriti, tvoji prijatelji i ti možete se baciti u zabavu. Jedino iskustvo koje ti treba jest životno iskustvo

Projekt Natal nešto je što već duže vrijeme iščekujem isprobati, nešto što me vrlo interesira i jako veseli. Ja sam jedan od onih koji su svoje djetinjstvo proveli na igraćim konzolama – točnije Sega Mega Driveu. A to su bila vremena! Poslije škole doma, a tamo igra čeka samo mene. Iako ljudi govore da za mlade nije dobro da se zabarikadiraju u kući, bez doticaja sa stvarnim svijetom i igraju igrice, ja svejedno jedva čekam da opet krenem tim stopama. Ako ništa drugo, Project Natal nas tjera da se krećemo po sobi i na neki način potiče druženje među djecom jer je ovakav tip igara najzabavniji kada je uključeno više osoba.

Pokreti tijela

Gestama, svakim svojim pokretom ruke i noge, upravljate svojim likom ili objektom u igrici koju igrate. Nevjerojatno je da ćemo uskoro moći upravljati likovima u igrama tako što ćemo se kretati kroz prostor ispred samoga Xboxa koji se nalazi u našem domu. Vozite automobil, Formulu 1 ili samo avion – svim mogućnostima u igri upravljate pokretima ruku i nogu. Na vrlo zanimljiv način možete postati sudionikom virtualne stvarnosti koja se upravo odigrava na televizoru vaše dnevne sobe.

Pokrete tijela prate senzori smješteni na 23 cm dugačkoj traci. Senzori se sastoje od infracrvenih projektora kombiniranih s monokromatskim CMOS senzorima koji Natalu omogućuju da vidi 3D pod bilo kojim svjetlom u vašem domu. Udaljenost koju sustav prepoznaje i dubinu koju senzor očitava prilagodljive su. Tehnologija omogućava prepoznavanje do četiri korisnika odjednom.

Glasovno upravljanje i prepoznavanje lica

Mislim da je od upravljanja pokretima još zanimljivije upravljanje glasom. Zamislite situaciju da sjedite u toplini svojeg trosjeda, ugodno zavaljeni, očekujući da se daljinski nalazi baš ondje gdje ste ga zadnji puta ostavili – odmah pored vaše ruke. Ali nije. Baš je negdje izvan vašeg rukohvata i baš morate ustati da biste ponovno došli do njega. A zamislite sada Natal: sjedite i jednostavno svojim glasom upravljate filmovima, uživajući onako lagodno kako se i osjećate zavaljeni u tom trosjedu. konzola

Zamislite sustav koji, kada mu se približite, prepozna vaše lice i automatski se povezuje na sustav gdje prepoznaje i čuva sve vaše radnje koje ste s njime radili do sada. Vrlo zanimljivo. Jednostavno, u svim tim slučajevima događa se ono nešto predivno: postajete dio toga virtualnog svijeta. Kako netko uopće u ovim slučajevima može govoriti gdje je granica između stvarnoga i virtualnoga? Jednostavno se nadograđuju, postaju jedna prirodna okolina kao i svijet oko vas.

Koliko novih mogućnosti donosi ovaj sustav, pokazat će vrijeme. Dolaze neki novi klinci koji će odrastanjem u ovoj okolini moći kreirati mnoge nove ideje korištenja ovako naprednih sustava. Što ćemo sve viđati u budućnosti, samo će vrijeme pokazati. I ja sam jedan od onih koji jednostavno jedva čekaju da vide što nam se to sprema kroz nekih deset godina. Sjetite se što je bilo prije 10 godina, a projekt Natal samo nagovještava što će biti za narednih 10.

 

Svaki Xbox 360 moći će se nadograditi Natalom

Prožimanje virtualnog i stvarnog svijeta

Jedan od projekata koji se razvijaju usporedno s projektom Natal je projekt Milo – novi način komuniciranja i interaktivnosti s virtualnim svijetom.

Milo je dječak koji živi u virtualnom svijetu. Povezivanje stvarnog svijeta s virtualnim nikada nije bilo interaktivnije jer ono što donosi projekt Natal jesu nove mogućnosti koje nude interaktivnost s virtualnim svijetom. Na jednostavan način, kako komuniciramo sa stvarnim svijetom, omogućuje povezivanje virtualnog i stvarnog svijeta. Na primjeru projekta Milo čovjek može upoznati kako sustavi koji su do sada bili nepovezani – na jednostavan način postaju isprepleteni.

Zamislite situaciju da u stvarnome svijetu možete nacrtati neki objekt na listu papira, prisloniti ga Natalu, a s druge strane dječak Milo uzme taj isti papir u svoje ruke, prepoznajući crtež koji ste vi napravili, sve do boje koje ste vi koristili. Nevjerojatno je iskustvo u svemu tome situacija da dječak Milo baci neki objekt prema vama u nadi da ćete ga uhvatiti i koristiti, a vi to stvarno i učinite. To je vrlo instinktivna reakcija na situaciju međudjelovanja sa stvarnim svijetom. Ali, ovo je igraća konzola – stvarno nešto vrlo nevjerojatno.

Ne želim vam previše otkrivati, već vas pozivam da pogledate video na glavnoj stranici projekta Natal  pod nazivom Lionhead Demo. Pogledajte pod demo, koji se nalaze niže na navedenoj stranici, odmah na početku galerija.

milo
Računala i ljudi komuniciraju na prirodan način

Napomena: Članak je preuzet iz posebnog izdanja WinDays Mreža 2010, objavljenog u travnju 2010., izdavač BUG d.o.o.